NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam | NS Community

NS Community: nieuw jasje en nieuwe naam


Reputatie 2
Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?
  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.

We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

848 reacties

Die ga ik dan uitzetten bij Insided. Geen idee of zij hier iets mee kunnen! 

We wachten nog op reactie van Insided. Gezien mijn laatste dag vandaag zal @Stijn NS dit verder uitzoeken!

Helaas hebben we tot op heden nog geen verdere informatie gekregen. Ik heb een reminder gestuurd naar inSided.

Hoi allemaal,

Toen je net op het forum belandde, heb je wellicht even gedacht: ”hé, ik zit op de verkeerde site…”. Maar niets is minder waar. Welkom op het nieuwe NS Serviceforum! Of eigenlijk: Welkom in de nieuwe NS Community! Want we hebben het forum niet alleen in een nieuw, fris, eigentijds jasje gestoken, we hebben ook de naam aangepast naar een variant die de lading beter dekt.

Wat is er precies veranderd?

  • Het is eindelijk mogelijk om ook bovenaan een topic naar een volgende pagina met reacties te klikken. Je hoeft dus niet meer naar beneden te scrollen om bij de gewenste reactie uit te komen.
  • Het opstellen van een topic is nu net zo eenvoudig als het opstellen van een gewone e-mail. Je hoeft geen codes meer te gebruiken voor het toevoegen van een hyperlink bijvoorbeeld.
  • Het nieuwe forum is zo gebouwd dat het zich automatisch aanpast aan de grootte van je scherm. Of je nu op je desktop, je smartphone of op je tablet de Community bezoekt, je hebt steeds dezelfde look en functionaliteiten.
  • Vanaf de beginpagina kun je direct naar de meest recente actieve topics gaan. Dit is vooral handig als je dagelijks actief bent op de Community, en dat zijn veel van jullie!
  • Wanneer je inlogt krijg je een overzicht van de nieuwe reacties sinds je laatste bezoek.
  • De zoekfunctie is nu prominent op elke pagina aanwezig.
  • Onze moderators hebben meer mogelijkheden topics uit te lichten en visueel aantrekkelijk te maken. Hierdoor ben je nog beter op de hoogte van actuele onderwerpen.
  • Je kunt nu ook andere leden uit de Community taggen met een zogenaamde @mention. Zo kun je anderen wijzen op mogelijk interessante topics. Daar krijgen zij dan ook een e-mail notificatie van.
  • Er is een uitgebreide set emoticons toegevoegd, die je nu naar hartenlust kunt gebruiken.
  • Je kunt zien wie jouw reacties hebben geliket.


We zijn natuurlijk heel benieuwd naar jullie reactie. Laat ons vooral weten wat je vindt van de nieuwe NS Community!

En waarom kan ik vandaag niet mijn fiets registreren voor zondag 5 juli??? Kan alleen voor vandaag en of morgen?!

Badge +3

En waarom kan ik vandaag niet mijn fiets registreren voor zondag 5 juli??? Kan alleen voor vandaag en of morgen?!

Omdat pas enkele dagen van tevoren bekend is welk materieel er die dag rijdt (en dus hoeveel plekken voor een fiets er zijn).

Registreren is overigens niet verplicht, en geeft ook geen recht om je fiets mee te mogen nemen. Als er dus een boel ongeregistreerde fietsen zijn kan het zijn dat je pech hebt.

@VIRM Ik heb van inSided begrepen dat er recentelijk een issue met autocorrectie is opgelost en dat dit ook problemen met spraakherkenning zou moeten hebben opgelost. Heb jij hier zelf iets van gemerkt?

Nope, topics posten of reageren is nog steeds waardeloos door de Rich Tekst Editor. Heeft de ontwikkelaar hier überhaupt wel verstand van?

Mij is aangegeven dat een recente update het opgelost zou moeten hebben, VIRM, ik kan er ook niets anders van maken. Blijkbaar is er daar dan toch iets niet goed gegaan, maar ik wil dan wel graag iets meer informatie over wat er dan precies niet goed werkt voordat ik inSided weer inschakel. Enkel dat het ‘waardeloos’ werkt, kunnen zij weinig mee.

Zou je dus iets uitgebreider kunnen aangeven wat er precies niet goed werkt?

Ik heb daarnaast eerder ook een vraag gekregen over welke software jij precies gebruikt hiervoor. In andere topics heb je VoiceOver genoemd, maar het is mij niet volledig duidelijk of dat ook echt het specifieke programma of de app is, of meer een overkoepelende beschrijving van spraakherkenning software. Kun je dat iets toelichten?

Op de computer is dit Jaws. Het probleem zat, zoals ik al eerder vertelde, in de rich Text Editor en dat spraaksoftware daar lastig mee kan omgaan. Ik heb dit getest in Internet Explorer, en dat was nog steeds prut (kan moeizaam uit het reactievenster wegtabben naar de knop reageren, rich text editor is niet benaderbaar wanneer je een nieuw bericht wil plaatsen). In Chrome lukt het wel, al klapt de Rich Text Editor bij het plaatsen van nieuwe berichten niet uit zichzelf open, maar moet er me tde enter of spatie op worden gedrukt.

Badge +3

Bij mij (Chrome) krijg ik bij starten nieuw topic wel het RTF venster te zien, onder Omschrijving (dus het veld onder Titel).

Maar ik kan me voorstellen dat fatsoenlijk quoten (en onnodige quotes weghalen) een drama is voor iemand met een visuele beperking. Dat werkt allemaal met visuele kadertjes waar je dan linksboven een ‘element’ (dus bijv. een quote) kunt selecteren en op delete drukken.

Bedankt voor de verdere informatie, VIRM. Ik zal dit doorgeven aan inSided, hopelijk kunnen ze hier iets mee.

@VIRM Ik heb een reactie ontvangen van inSided, waarbij ze vragen of je een video opname zou kunnen maken van de problemen die je ervaart. Met de beschrijving die ik tot dusver heb kunnen geven is het blijkbaar erg lastig om het probleem goed te onderzoeken. Als ze echt kunnen zien wat er misgaat hopen ze het beter te kunnen onderzoeken. Zie je een mogelijkheid om hier een opname van de maken? Je kunt dat e-mailen naar community@ns.nl

Geen idee hoe ik een goede video-opname zou kunnen maken. Ze kunnen natuurlijk altijd een gratis demoversie van de spraaksoftware op een computer zetten?
 

De software of drivers van videokaarten komen tegenwoordig met ingebouwde mogelijkheden om een opname te maken. GeForce Experience heeft bijvoorbeeld een vrij goede ingebouwde monitor capture/record functie. Misschien is dat een optie. Anderzijds kun je misschien een opname maken met je telefoon of andere camera, of hulp vragen van een derde?

Mocht het echt niet lukken zal ik dat aan inSided aangeven, maar ik ga ervan uit dat ze zelf ook al het een en ander zullen hebben getest.

@VIRM Heb je nog geprobeerd om alsnog een opname te maken?

Uh nee, dat lukt mij helaas niet.
 

Oké, ik zal het aangeven bij inSided en vragen wat er anders nog mogelijk is.

Excuses voor de late reactie, @VIRM, maar ik ben bang dat wij in dit geval geen verdere mogelijkheden meer hebben. Mij is aangegeven dat inSided het zelf al heeft getest en dat zij niet kunnen reproduceren wat jij aangeeft. Zonder een opname van het probleem zelf kunnen zij verder niets betekenen. Sorry.

Met de Rich Text Editor is het ook niet de bedoeling dat je iemand gaat citeren in een reactie. De spraak vliegt alle kanten op. :S

Geen idee of er iets is gewijzigd, maar het is weer lastig reacties plaatsen, zowel in Edge als Chrome. Kennelijk is de Rich Text Editor een heilig huisje. 

Badge +3

Ik vermoed helaas niet dat er voor jou (en andere blinden, met een screenreader) nog iets aan gaat veranderen, @VIRM 

Dit platform (InSided) wordt door veel bedrijven gebruikt, en het is overal hetzelfde. Als er bij de NS ‘problemen’ zijn met Favorieten dan is dat bij onder andere KPN ook.

Mocht je problemen hebben met het lezen van een topic dan stuur me gerust een privébericht, en dan ‘vertaal’ ik het wel voor je naar iets zinnigs.

Dank je! Het probleem zit hem in het reageren: de Rich Text Editor werkt heel wispelturig me teen schermlezer. Leuk dat Insided iets heeft getest, maar wat dan precies?

Reputatie 7
Badge +3

De tellers van aantal reacties/opgelost worden niet meer bijgewerkt.

Reageer