Skip to main content

Speel mee voor ranks en badges op het NS Serviceforum!





Een zo hoog mogelijke rank of badges in verschillende categorieën. Dat kun je vanaf vandaag allemaal verdienen door actief mee te doen op het NS Serviceforum. Behaalde ranks en badges zijn zichtbaar in je profiel. Handig voor een vragensteller, want die kan zo de waarde van een antwoord beter beoordelen.



Ranks en badges

Voor ranks en badges speelt iedereen automatisch mee. Je verdient ze door je gedrag en activiteiten op het forum. Op basis hiervan word je in een bepaalde rank ingedeeld. Binnen die rank kun je vervolgens opklimmen. Badges zijn te behalen in verschillende categorieën. Als je laat blijken dat je alles weet van de OV-chipkaart, kun je bijvoorbeeld ‘OV-chip specialist’ worden. Daarnaast zijn er ook nog groene smileys. Die krijg je van elkaar. Door op de smiley onder jouw post te klikken, laat een ander forumlid zien dat hij jouw antwoord nuttig vindt.



Stimulans

In principe geldt: hoe meer je bijdraagt aan het forum, hoe hoger de beloning. Door bijvoorbeeld andere forumleden te helpen of bij te dragen aan een goede sfeer, kun jij een rank of badge verdienen. Dat is leuk voor jou en het helpt andere forumleden. Want op deze manier maken we samen van het forum een nog leukere plek waar reizigers nog beter en sneller geholpen worden.



Meer informatie

Heb je vragen over dit bericht, stel deze dan in dit forum topic. We zien je graag vaak terug op het forum en wensen je veel plezier met het verzamelen van ranks en badges. En laat ons vooral ook weten wat je ervan vindt!



Namens alle moderators van het NS Serviceforum veel plezier gewenst!
De badge ''telefonie expert'' heeft blijkbaar ook eens bestaan 😉
Het is ook wat he 😉 Lang niet gezien trouwens!
Ik heb het antwoord al! Johannes D is een collega echter geen moderator. Daarom heeft hij de status: "NS Medewerker" gekregen. :)



Klopt! Ik ben een poosje niet zo actief geweest. Ik ben een NS-collega van het kantoor, maar geen moderator. Ik kan vanuit mijn expertise (data-analist) soms dingen bekijken of uitzoeken, maar geen toezeggingen doen of zaken met betrekking tot kaartjes of abonnementen afhandelen. Een beetje zoals Henk_NL onze IT-specialist is en Loes en Slidestops onze HC's zegmaar.
Euh, fijn maar erg onduidelijk naar mijn idee. Rijdend personeel dat hier actief heeft hier ook gewoon de normale "statussen" en dan vind ik het persoonlijk apart te noemen.



Ja, misschien moeten we de moderators vragen mijn status aan te passen? Vinden andere mensen het ook onduidelijk?
Nu nog uitvissen wat voor NS-medewerker Johannes D is. Gezien de speciaal voor hem en niet voor anderen ingevoerde rank kennelijk iemand met een hogere status dan hoofdconducteur of machinist.:8

Volgens Google schijnt deze Johannes iets met communicatie te doen ;)




Nee dus, ik communiceer alleen intern of op dit forum. Er zijn wel meer mensen die Johannes heten, dus ik vermoed dat je iemand anders gevonden hebt 😉
Wat is eigenlijk het verschil tussen een reisleider* en reisleider** ?
Een *
Nou dat is dan weinig verschil.



Weinig nut om dan op dit forum actief te blijven en mee te denken.



https://youtu.be/ym1eDeOxq14
De ranks zijn geen doel op zich.
https://youtu.be/dhWG6a9PATI
De ranks zijn geen doel op zich.



Maar is 'Sfeerkoning' ooit een badge die binnen mijn bereik ligt?
Waarom blijven mijn badges zichtbaar als ik ze niet wil zien?



Afbeeldingen verwijderd door Nooduitgang....



@Sivan NS Hoef ze natuurlijk ook niet in dit topic terug te zien. 😎
Je mag er best trots op zijn hoor, schaam je niet 😍
Waarom blijven mijn badges zichtbaar als ik ze niet wil zien?







Ga ik uitzoeken!
@Henk,

Krijg je een like van Sivan, staat er weer alleen een S. 🌞
Dat maakt niet uit, een hoop leuke namen beginnen met een S 💍
Lekker bezig die moderators!




Moderators hebben hun badges, ranks en reputatie uitgezet. Dit kun je zelf overigens ook doen.

...
Dat maakt niet uit, een hoop leuke namen beginnen met een S 💍



Stoomman


Dat maakt niet uit, een hoop leuke namen beginnen met een S 💍Stoomman


Niet alle. 😉
Lekker bezig die moderators!







Hoppatee! Maar uhm, als het goed is staat dit ook uit, maar het kan zijn dat het toch getoond wordt (want de toekenning vindt alsnog plaats). Ga ik uitzoeken!
Ach, ik kan technisch wel ongeveer bedenken waar het door komt inderdaad. Vond het gewoon grappig dat de moderators daar zo overheersen 😁
https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/utrecht-nijmegen-werkzaamheden-omrijden-den-bosch-50768/index1.html#post342320



Leuk account😎.....





🤔
De koploper status werd vandaag weer eens (ander topic) verguisd door iemand "wie denk je wel dat je bent met je reactie?" las ik (of iets van die strekking).. dat was door een nieuwkomer.



De sterretjes koploper* en de rest krijg je volgens mij automatisch dus, anciënniteit (na precies 3 jaar eentje erbij **** lijkt me geen toeval, en likes tellen ook mee toch, @Momo anders is hel wel erg toevallig dat je van * naar *** gaat binnen een week of twee?



Maar sommige badges nog een mysterie dus die zijn met de hand uitgedeeld (want @Sivan NS zei dat het NIET met likes te maken had), en dat geloof ik wel.



Anders was ik al lang Super user. Zoek de verschillen tussen aantallen topics, reacties, en opgelost (géén likes, die zie ik nergens terug ook dus die vergeten we, was toeval) voor andere Super users met veel minder 'credits'. Dus als dat een norm is, hou je daar aan of zeg dan dat het gewoon een persoonlijk 'cadeautje' is die status/ranks!



Ik hou mijn eigen 1% en10% ratio aan.. Dus per reactie van mijzelf wil ik graag één op de 10 topics als 'opgelost' hebben (anders is het een signaal dat ik te veel ratel), en per 100 reacties op anderen wil ik zelf ook wel eens een zinnige vraag stellen, no problem.



En dat lukt me best goed (stand per 28-08-2018) die 'balans' aanhouden. 😛 Het gehalte 'Opgelost' loopt soms vanzelf op trouwens, als moderators onbeantwoorde topics gaan 'afsluiten', omdat het juiste antwoord er gewoon staat maar TS het zelf niet gemarkeerd heeft (maar wel bedankt gezegd heeft eventueel).





En sommige 'voordelen' van Super user zijn kan ik goed gebruiken, ten nadele van niemand eigenljik (want ik pas alleen maar graag kleinigheden aan, die ik soms pas na een uur zie, of de volgende dag pas)...



Maar dat had ik al gevraagd/gezegd. Wat is dus het beleid/algoritme?
Ha Robert. Ik snap je nieuwsgierigheid, maar ik de voorwaarden van de badges blijven geheim. Dat neemt niet weg dat het feit dat je nu geen Super User bent, niet betekent dat je die badge niet later alsnog kunt ontvangen. Wellicht kun je voor jezelf bedenken wat een Super User is (en dan niet zozeer gebaseerd op de huidige leden met die rank). Wat maakt iemand waardevol op deze Community? Ik denk dat het belangrijk is dat je vooral jezelf blijft, maar voor ons is iemand waardevol die meedenkt, met zowel ons als de klant. Iemand die zich inzet om van deze plek een gezellige, gemoedelijke, nuttige plek te maken. Dat kan overigens ook door soms kritische vragen te stellen, uiteraard.

Reageer