factuur | NS Community
beantwoord

factuur

  • 15 December 2021
  • 2 reacties
  • 117 Bekeken

Hallo,

 

ik heb een vraag over de factuur die hoort bij NS flex. Het is mij totaal onduidelijk over welke periode de factuur gaat. Bijv mijn factuur van gisteren,14 december. Betaal ik van de periode 14 november tot 13 december of een andere periode? Mijn kosten komen niet overeen met deze periode namelijk. Ik hoop dat iemand het weet

icon

Beste antwoord door marv87 15 December 2021, 11:01

Bekijk origineel

2 reacties

Bij Flex betaal in op de factuur de abonnementsgelden vooruit (in jouw geval dus van 14 december tot 13 januari), daarnaast betaal je de gemaakte reiskosten van de afgelopen periode (dus 14 november tot 13 december). 
Echter kan het voorkomen dat er ook kosten op staan van eerder geleden omdat deze bij de vorige factuur nog niet bekend waren. Bijvoorbeeld busritten (die worden soms pas na enkele dagen of een week doorgegeven) of OV-fiets (kan soms wel een hele maand duren voordat deze op de factuur komt.

Badge +3

Op een NS Flex factuur staan altijd de datums/periode erbij als het over abonnementskosten gaat.

Heb je onlangs je abonnement gewisseld, dan krijg je in de regel een tussentijdse factuur (voor de periode tot je volgende vaste maandfactuur), maar soms komt een korte periode erbij op je maandfactuur.

Verder kan het nog een correctie zijn op een vorige factuur, of teruggave van saldo of ongebruikte periode van een oud (niet-Flex) abonnement.

Reageer