beantwoord

Geld terug bij vergeten uit te checken

  • 3 July 2016
  • 8 reacties
  • 420 Bekeken

In Amsterdam Amstel 'vergeten' uit te checken volgens bericht van NS. Mooie service.
Ik weet zeker dat ik ben uitgecheckt, omdat ik terug moest lopen door het station en dus weer in- en uitgecheckt heb. Hoe kan ik dan inchecken als ik niet uitgecheckt heb????
Maar mooi, zo'n mail, ik klik dus op de link. Kijk nog even voor de zekerheid in MIJN OV, zie inderdaad geen uitcheck staan, rarara.
Dan toch maar het geld terug gaan vragen. Vul ik aankomststation in, wordt er gemeld:
Let op: Er zijn op dit kaartnummer en op deze datum geen transacties bij ons bekend.
Nou vraag ik je: NS stuurt een mail, alles is ingevuld behalve uitstapstation, en dan deze melding!
Laat die ene euro maar zitten, maar raar is het wel. Jullie sturen de mail, dan is het wel handig dat het ook werkt!

Meestal blije treinreiziger, J. Postma
icon

Beste antwoord door LauraR NS 3 July 2016, 13:09

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Op 13 november j.l. vergeten uit te checken bij de GVB om 14.59

en om 11.54.

Naar de servicebalie gegaan op het CS Amsterdam. Omdat dit het GVB betrof konden

zij me niet helpen en hebben een uitdraai gemaakt van de situatie.

Ik hoor graag van u.

vriendelijke groet

Dorien Rijke

Hoi Kastanje8Kr,

Dit forum is van NS, dus ook hier kun je niet terecht voor een gemiste uitcheck bij het GVB.

Normaal gesproken zou je dit moeten kunnen laten corrigeren via https://uitcheckgemist.nl
Mocht je er niet uitkomen, zou ik je aanraden contact op te nemen met het GVB.

Zie ook https://www.gvb.nl/klantenservice/uitcheck-gemist

Op 13 november j.l. vergeten uit te checken bij de GVB om 14.59

en om 11.54.

Naar de servicebalie gegaan op het CS Amsterdam. Omdat dit het GVB betrof konden

zij me niet helpen en hebben een uitdraai gemaakt van de situatie.

Ik hoor graag van u.

vriendelijke groet

Dorien Rijke

Misschien bij de poortjes iets misgegaan, GVB en NS, een verkeerde check in of uit? Een andere reden weet ik zo snel ook niet.
Hoi yoquepost, welkom op het serviceforum van NS.

Wat er precies aan de hand is, is mij ook niet helemaal duidelijk. Je zou even contact kunnen opnemen met de klantenservice zodat één van mijn collega's met je mee kan kijken. Dit kan 24/7 per telefoon (030- 751 51 55), via Twitter en via Facebook. Daarnaast hebben we ook een Livechat (doordeweeks van 08:00 - 21:00, zaterdag van 09:00 - 17:00).
Reputatie 7
Badge +4
Hou er rekening mee dat uitchecken niet meteen zichtbaar is op Mijn NS. Als er dus staat dat u dat vergeten bent kan dat na een paar uur wel hersteld zijn. Het web loopt achter op de werkelijkheid, tot maximaal 24 uur. In de praktijk is het veel sneller. Als dit na die tijd nog zo is, dan is er inderdaad wat mis.

U kunt het het makkelijkste nakijken met een account op ov-chipkaart, daar zijn alle handelingen bij alle vervoerders te zien en is het makkelijk na te gaan wat er precies is gebeurd.

op 9 maart ben ik van dordrecht naar rotterdam gereden. Heb uitgecheckt om de trein naar Parijs te nemen.

Moest echter weer inchecken omdat ik naar perron terug  moest voor Parijs en in de hal stond. Daar weer ingecheckt. Daarna met mijn Parijs reisticket in de trein gestapt en dus niet uitgeckeckt bij Rotterdam. 

Probeer nu de kosten terug bij vergeten uit te checken te claimen mar ik kan daar  nu nog steeds niets doen. Moet wachten tot het zichtbaar is ? duurt al bijna een maand lang.

Graag actie van uw kant.

Met vriendelijke groet,

Marianne de Bruijn

Moest echter weer inchecken omdat ik naar perron terug  moest voor Parijs en in de hal stond. 

U had door de poortjes moeten gaan met de code op uw Thalys ticket en niet moet inchecken.

Wellicht het beste om even contact op te nemen met de Klantenservice als het al een maand geleden is want dat lijkt me niet normaal.

Als ik reageer op de mail dat ik vergeten ben uit te checken krijg ik iedere keer te zien dat er een technisch probleem is en ik het later nog een keer moet proberen.

Dit duurt al weken. Wanneer is het probleem opgelost of op welke wijze kan ik het anders terugvragen?

Reageer