Waarom kan ik niet meer scrollen op de NS.NL site? | NS Community
beantwoord

Waarom kan ik niet meer scrollen op de NS.NL site?

  • 21 June 2022
  • 9 reacties
  • 785 Bekeken

Tot mijn verbazing kan ik niet meer scrollen op de NS.NL site. Dat betekent dat het deel van de informatie dat buiten mijn beeld valt niet kan lezen. Alleen door de zoomfactor van het beeld te veranderen kan ik die informatie in beeld krijgen. Wat is dit voor een rare zaak. Je moet toch alle informatie kunnen benaderen zonder de zoomfactor te moeten aanpassen. Dit fenomeen is allen op de NS.NL site en niet op andere sites. Dus het probleem zit echt in deze site.

icon

Beste antwoord door Tochjo 21 June 2022, 19:52

Bekijk origineel

9 reacties

Badge +3

Dit probleem doet zich bij mij voor op sites waar een extensie in mijn browser een cookiemelding onderdrukt die ik daardoor niet kan wegklikken. Na uitschakelen van de extensie voor die pagina en het alsnog wegklikken van de melding, kan ik wel weer scrollen.

Gebruikt u toevallig zo’n extensie? Wellicht is dan ook uw probleem opgelost als u die uitschakelt.

Badge +3

Het schijnt soms een probleem te zijn als een website denkt dat je een tablet of telefoon gebruikt, waar je in principe geen scrollbar nodig hebt (of een laptop met touchpad/touchscreen)?

Die is dan alleen zichtbaar tijdens het scrollen met je vinger(s), zodat je kunt zien waar op de pagina je bent. Er is daarvoor wel een instelling in Firefox (scrollbars altijd zichtbaar), in Chrome is het lastiger.

Maar meestal is het inderdaad een extensie die in de weg zit (dank @Tochjo), want anders zou het met de pijltjes-toetsen (of Page Up/Down) ook gewoon moeten werken.

Dan zou je ook nog de pagina kunnen openen in een Incognito venster (Ctrl+Shift+N).

@Tochjo nailed it, dus beste antwoord bij deze.

Ik had tot vandaag ook dat probleem, het is hier opgelost door alle cookies te accepteren

Badge +3

Ik had tot vandaag ook dat probleem, het is hier opgelost door alle cookies te accepteren

Goh, ik heb juist een extensie (Chrome) die cookie-meldingen gewoon ‘blindelings’ accepteert (alles?), maar als het daaraan ligt dank voor de tip @Walking Shoes!

https://chrome.google.com/webstore/detail/i-dont-care-about-cookies/fihnjjcciajhdojfnbdddfaoknhalnja

In most cases, it just blocks or hides cookie related pop-ups. When it's needed for the website to work properly, it will automatically accept the cookie policy for you (sometimes it will accept all and sometimes only necessary cookie categories, depending on what's easier to do).

Dat een website/browser (Chrome) je kan ‘verbieden om te scrollen’ (dat kan volgens mij niet) komt waarschijnlijk omdat de cookie-melding nog ergens in beeld zou moeten staan, maar verborgen wordt?

Dat ligt verder niet aan NS natuurlijk.

Dat lijkt me een onterechte omkering van zaken: die extensies schakelen we niet voor niets in. Het belang van dat cookie kan nooit groter zijn dan het belang van een functionerende site.

Zou NS svp kunnen onderzoeken hoe al die andere sites zonder dat cookie gewoon hun werk doen?

 

@Louis Huyskes 

Dit alles is van een jaar geleden dus ik weet niet of dit nog wel relevant is 

Reputatie 6
Badge +1

Dat lijkt me een onterechte omkering van zaken: die extensies schakelen we niet voor niets in. Het belang van dat cookie kan nooit groter zijn dan het belang van een functionerende site.

Zou NS svp kunnen onderzoeken hoe al die andere sites zonder dat cookie gewoon hun werk doen?

 

NS (of welke websitebouwer dan ook) is niet verantwoordelijk voor plug-ins die mensen gebruiken waarmee een webpagina wordt gemanipuleerd. 

 

Misschien is het geen kwestie van verantwoordelijkheid. Ik maak geen verwijten en zoek ook geen zondebokken.

Ik denk gewoon dat NS en haar klanten hier hetzelfde belang hebben: functionerende site in tijden van cookie monsters. En helaas ben ik niet bij machte te zorgen dat ook de NS-site kan wat andere sites al doen  

 

Reputatie 7
Badge

Misschien is het geen kwestie van verantwoordelijkheid. Ik maak geen verwijten en zoek ook geen zondebokken.

Ik denk gewoon dat NS en haar klanten hier hetzelfde belang hebben: functionerende site in tijden van cookie monsters. En helaas ben ik niet bij machte te zorgen dat ook de NS-site kan wat andere sites al doen  

Dan zou ik de eerder de extentiebouwer aanschrijven.

Reageer