De inzet van de (resterende) Mat '64

  • 14 March 2014
  • 78 reacties
  • 10120 Bekeken


Toon eerste bericht

78 reacties

Dit is mijn favoriet reizigersmaterieel, voor nostalgische redenen-een jammer dat deze materieel gaat binnenkort uit het spoorbeeld verdwijnen. De inzet wordt jaar na jaar beperkt. Al een jaar, ze zijn niet meer te vinden in Zeeland (Sprinter Roosendaal-Vlissingen opgeheven voor onbekende redenen), en op de Zwolle-Emmen lijn (concessie overnaam, NS->Arriva).

Heeft iemand deze materieel ergens gezien op een traject warop ze zijn nooit te vinden in de normaal dienst? Blijvoorbeeld, op 11/2/14 reed twee gekoppeld stellen de Intercity dienst van Venlo naar Den Haag C, in de avond. Echt kom ze niet zo vaak in de randstad.


Op de lijn Ede-Wageningen rijdt de hele ochtend al een Mat'64.
Op Deurne-Eindhoven-Nijmegen rijdt er ook eentje, maar afgewisseld door ander materieel.

Gr.
Hans
Reputatie 2
buiten de spits rijdt er eigenlijk standaard 1 enkele set de gehele Arnhem - Ede-Wagening dienst (uurdienst, en de trein is weer binnen een uur terug op Arnhem na vertrek daar)

Op Nijmegen - Deurne rijdt in de spits vaak, maar buiten de spits is het afwisselend SGMm's en Mat'64. Voornamelijk in de late uren en op zondag zie ik vaker Mat'64's langsrijden (ik woon langs het spoor) dan iets anders.

Verder zie ik Mat'64's ook nog met enige regelmaat tussen Apeldoorn en Enschede en zoals Hans al zei op de zuid-limburgse stoptreinlijnen.

Overigens zie ik ze ook nog incidenteel wel op sommige plaatsen rijden. Laatst reedt er een als IC Roosendaal-Zwolle, eentje op de nachttrein op Tilburg. Ook op de stoptrein Zutphen - Nijmegen heb ik ze een paar keer gezien, maar volgens mij werden deze daarna op Nijmegen vervangen voor SGMm's voor de terugweg.
Mat'64 rijdt overwegend in Zuid-Oost Brabant en in Limburg.
Op het traject Deurne - Eindhoven - Den Bosch - Nijmegen kom je ze regelmatig tegen.
Ook tussen Ede-Wageningen en Arnhem zitten ze regelmatig in de stoptrein dienst.

Op de site OV-tijden is te zien waar ze gereden hebben en waar ze het "komende" uur verwacht worden te rijden.
Is even puzzelen, gewoon een station intikken en als tijd "vandaag" en er komt het een en ander tevoorschijn.

Succes.
Hans

Reageer