Denk mee: een nieuwe naam voor het NS Serviceforum

  • 2 October 2017
  • 34 reacties
  • 1903 Bekeken

Het NS Serviceforum bestaat inmiddels al een tijdje, tijd dus voor een nieuwe naam! Ik ben heel benieuwd naar jullie ideeën!

34 reacties

Ah nee! Wat slordig! Ik ga direct aankaarten. Thanks, Momo!

NS community forum.

Wat moderner, meer nadruk op het klant-helpt-klant principe ipv direct antwoord van de klantenservice krijgen via dit kanaal (dat meer richting social media sturen)

Gepaard met de verandering misschien gelijk wat extra "bevoegheden" voor de vaste leden (in ieder geval eigen posts kunnen editen bijvoorbeeld)
Badge +3
Veel bedrijven zoals Ziggo, Microsoft, Linux etc. noemen hun forum inderdaad Community, onder het motto "Samen weten we meer" o.i.d.

Een Nederlandse naam is wellicht wenselijk maar omdat er ook vaak in het Engels gepost wordt vind ik Community prima.

Denk dat de meeste mensen wel begrijpen wat het betekent, en dat het dus geen 1-op-1 vervanging is voor Klantenservice/support (zoals Tickets & Service), iets dat de huidige naam blijkbaar soms wel suggereert, en vervolgens mensen al hun persoonsgegevens publiekelijk posten.

Of anders maak er Reizigersforum van, of Vraag & Antwoord Forum, Kennisforum, etc. Het moet natuurlijk geen babbelbox worden, alhoewel dat soms onontkoombaar is met zoveel leden en kennis/meningen.
Reputatie 7
Badge +3

De naam NS Serviceforum is al meer dan 3 jaar geleden veranderd naar NS Community. In de brief die ik kreeg met mijn nieuwe OV-chipkaart met NS Flex (1e maand gratis Flex Dal Voordeel) staat echter nog dat ik een vraag kan stellen op het NS Serviceforum (www.ns.nl/forum). Kan iemand meneer Tjalling Smit, Directeur Commercie, even op de hoogte stellen van de naamswijziging? 

 

 

Reputatie 7
Badge +3
Hoezo is het tijd voor een nieuwe naam? Dat komt de naamsbekendheid van het huidige forum beslist niet ten goede. Ook zal een andere naam de vindbaarheid antwoorden via een zoekmachine verslechteren. Mijn voorstel is om gewoon de huidige naam te behouden en niet te gaan veranderen om het veranderen of omdat iets al een tijdje meegaat.

Of gaan jullie de service afschaffen en willen jullie dat begrip niet meer in de naam hebben? 😃
Reputatie 7
Badge
Dit forum blijft toch wel bestaan hoop ik!?
Reputatie 7
Badge


@Trein-D: jazeker! Het forum blijft gewoon bestaan. Ik zou het voor geen goud willen missen!


Gelukkig maar. Ik vind dit echt een heel leuk forum en super leerzaam ook. 🙂

Ik krijg door dat ze ermee aan de slag gaan, maar dat ze door deze melding de hele brief even opnieuw gaan bekijken en verbeteren. Dus er is allemaal goeds uit gekomen. Nog bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

Graag gedaan en mooi dat het nu verbeterd wordt. Ik verwonder me er nog wel over dat niemand bij NS in die ruim 3 jaar heeft opgemerkt dat er nog een oude naam vermeld wordt. 

Reputatie 7
Badge
Als er dan toch zo nodig veranderd moet worden, heb ik wel een paar suggesties:
NS Klachtenforum
NS Verbeterpuntenforum
NS Serviceverbeteringsforum
NS Profesiionaliseringsforum


Ik wil niet vervelend zijn ofzo. Maar ik vind deze namen wel een beetje negatief klinken hoor.
Reputatie 7
Badge +3
Als er dan toch zo nodig veranderd moet worden, heb ik wel een paar suggesties:
NS Klachtenforum
NS Verbeterpuntenforum
NS Serviceverbeteringsforum
NS Profesiionaliseringsforum


Ik wil niet vervelend zijn ofzo. Maar ik vind deze namen wel een beetje negatief klinken hoor.


De zaken moeten niet mooier voorgesteld worden dan ze in werkelijkheid zijn. Het merendeel van de onderwerpen ("topics") betreft klachten over de dienstverlening van NS. En zoals iedereen weet is een klacht tevens een verbeterpunt.
Het moet wel Engels zijn natuurlijk.

Travellersforum. bv

Haal het in elk geval weg van de Klantenservicepagina dan.
Ik denk dat community forum een goede naam is. Het wegvallen van het woord service is denk ik wel goed omdat mensen met vragen voor de klantenservice toch alleen maar doorgestuurd worden.
De pagina zou dan ook een andere plek op de pagina van de klantenservice moeten krijgen, omdat deze niet meer het eerste contact mogelijkheid is met de klantenservice.
Ik zie een paar mooie suggesties, ook een paar die op mijn eigen lijstje stonden. dank daarvoor!
https://www.c64-wiki.com/wiki/INPUT
@iMark: het is geen noodzaak, maar ik denk dat het best leuk kan zijn het forum een beetje te vernieuwen. Bovendien ben ik zelf erg benieuwd naar jullie ideeën. Natuurlijk geldt dat ook voor een reactie als 'geen nieuwe naam' 🙂.

@Trein-D: jazeker! Het forum blijft gewoon bestaan. Ik zou het voor geen goud willen missen!
Goed om te horen! Heb jij een goed idee voor een nieuwe naam, of vind je de huidige naam goed zoals hij is?
Reputatie 7
Badge
Op zich vind ik de huidige naam van dit forum wel goed maar ik weet misschien wel een betere naam. :$

NS Klant & medewerkers forum NS.

Misschien dat iemand anders ook nog een goede naam weet? :?
Hoezo is het tijd voor een nieuwe naam? Dat komt de naamsbekendheid van het huidige forum beslist niet ten goede. Ook zal een andere naam de vindbaarheid antwoorden via een zoekmachine verslechteren. Mijn voorstel is om gewoon de huidige naam te behouden en niet te gaan veranderen om het veranderen of omdat iets al een tijdje meegaat.

Of gaan jullie de service afschaffen en willen jullie dat begrip niet meer in de naam hebben? :D


Service kunnen ze vervangen door klanten. NS Klachten Klantenforum.
Reputatie 7
Badge


Gepaard met de verandering misschien gelijk wat extra "bevoegheden" voor de vaste leden (in ieder geval eigen posts kunnen editen bijvoorbeeld)


Ja man. Dit is echt een super goed idee. 😳
Staat zeker op mijn lijstje, Slidestops!
Reputatie 7
Badge +3
Als er dan toch zo nodig veranderd moet worden, heb ik wel een paar suggesties:
NS Klachtenforum
NS Verbeterpuntenforum
NS Serviceverbeteringsforum
NS Profesiionaliseringsforum
NS community forum.

Wat moderner, meer nadruk op het klant-helpt-klant principe ipv direct antwoord van de klantenservice krijgen via dit kanaal (dat meer richting social media sturen)

Gepaard met de verandering misschien gelijk wat extra "bevoegheden" voor de vaste leden (in ieder geval eigen posts kunnen editen bijvoorbeeld)


Dat laatste moet voor alle leden gelden lijkt me, een groot gemis.
Badge +3
Op zich zou het wel handig zijn, eigen posts kunnen editen maar vooralsnog vind ik binnen een uur wel voldoende om kleine dingen te wijzigen, extra info toe te voegen of (spel)fouten te corrigeren.

Tenzij ik midden in de nacht met een halve krat bier op een enorm onzinverhaal vol tikfouten heb gepost, wat ik de volgende dag zelf niet eens meer snap. 😛
We hebben een winnaar 😃

Reageer