Kiss & Ride Utrecht | NS Community
beantwoord

Kiss & Ride Utrecht

  • 8 January 2018
  • 17 reacties
  • 58859 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties
Ik moet deze week iemand met de auto van de trein halen op Utrecht centraal. Waar is tegenwoordig de Kiss & Ride? Voorheen was er een aan de centrumzijde (bij de taxi's) en aan de Jaarbeurszijde. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Klaas-Jan NS 8 January 2018, 21:33

Bekijk origineel

17 reacties

De kiss en ride bevindt zich aan de binnenstadskant van het station, ter hoogte van Busstation Centrumzijde aan het stationsplein. De Kiss & Ride is bedoeld om mensen snel op te halen of af te zetten op Utrecht Centraal, niet om te parkeren.
Ik kom aan op spoor 12, volgens de planner, dus ik naar de plattegrond van Utrecht CS...
Kiosken, OV fietsen, Greenwheels. Maar geen Kiss and ride en ook geen spoornummering.
Kan dat meegenomen worden in de plattegrond info op de site?
Goedenavond Herman65. De Kiss&Ride is in principe geen onderdeel van het station, het ligt er net buiten, dus is het, m.i., niet raar dat het niet op een stationsplattegrond staat. Dat gezegd hebbend staat het meen ik wel aangegeven met bordjes wanneer je in de stationshal komt. Datzelfde geldt voor de spoornummering, die staat aangegeven op borden in de stationshal.

Ik zal je suggestie echter wel doorgeven, verbetering is altijd mogelijk!
Beste Stijn NS,

Dank je wel voor je reactie. En fijn dat je het door wilt geven.
Ik probeerde alvast voor te bereiden waar ik iemand op zou pikken en die persoon te vertellen waar dat zou zijn en hoe daar te komen. Dan helpen de bordjes in de stationshal alleen de persoon als die aankomt. ;-)
Ik had er geen idee van dat de kiss&ride geen NS voorziening is. Mede omdat ik wel in een ruime omtrek greenwheel parkeerplaatsen zag. Vandaar.

Nogmaals, hartelijk dank voor je reactie.

Ik moet morgen iemand ophalen bij utrecht cs. Online is er veel onduidelijkheid waar op de moment de kiss & ride is. Waar is het nu?

Badge +3

Vroeger aan de centrumzijde inderdaad, waar je dan naar boven moest rijden.

Tegenwoordig aan de Jaarbeurszijde, navigatie kan je dan het beste doen naar Jaarbeursplein 24 (parking NH hotel).

Het is geen offficiële Kiss & Ride volgens mij, maar wel de meest gunstige plaats om iemand te brengen/halen bij Utrecht Centraal. https://osm.org/go/0E6JE4Te1-?node=2711676363

Reputatie 3

Ik moet morgen iemand ophalen bij utrecht cs. Online is er veel onduidelijkheid waar op de moment de kiss & ride is. Waar is het nu?

ik woon er om de hoek; rij naar de jaarbeurs over de van Zijstweg richting Rabo, bij de Rabo linksaf en doorrijden richting Beatrixtheater / parkeergarage. Voor het theater is er een soort van kiss / ride.

Reputatie 7
Badge

Ik moet morgen iemand ophalen bij utrecht cs. Online is er veel onduidelijkheid waar op de moment de kiss & ride is. Waar is het nu?

ik woon er om de hoek; rij naar de jaarbeurs over de van Zijstweg richting Rabo, bij de Rabo linksaf en doorrijden richting Beatrixtheater / parkeergarage. Voor het theater is er een soort van kiss / ride.


Er wordt bij de Mandelabrug aan een onderdoorgang gewerkt, volgens mij is de van Zijstweg daar afgesloten?

Reputatie 3

Ik moet morgen iemand ophalen bij utrecht cs. Online is er veel onduidelijkheid waar op de moment de kiss & ride is. Waar is het nu?

ik woon er om de hoek; rij naar de jaarbeurs over de van Zijstweg richting Rabo, bij de Rabo linksaf en doorrijden richting Beatrixtheater / parkeergarage. Voor het theater is er een soort van kiss / ride.


Er wordt bij de Mandelabrug aan een onderdoorgang gewerkt, volgens mij is de van Zijstweg daar afgesloten?

Oei daar heb je gelijk in; alternatief is Graad v Roggenweg en dan afslag Station nemen, daar kun je ook iemand even laten uitstappen en dan weer terugrijden.

De reactie van StijnNS is een beetje vreemd, want er staan ook bushaltes op de kaart en die zijn ook niet van de NS. De kaart is er in het belang van de OV-reiziger daar hoort dus ook de K&R plaats hoort daar bij !!!

Badge +3

Probleem is dus dat er geen officiële K&R is?

Reputatie 7
Badge +4

Weet iemand wat nu de beste oplossing is?

 

rij naar de jaarbeurs over de van Zijstweg richting Rabo, bij de Rabo linksaf en doorrijden richting Beatrixtheater / parkeergarage. Voor het theater is er een soort van kiss / ride.

 

Kan dat nu wel?

Reputatie 7
Badge +4

De alternatieve Kiss and Ride bij het NH hotel werkt uitstekend. 😇

Badge +3

De alternatieve Kiss and Ride bij het NH hotel werkt uitstekend. 😇

Volgens Google Maps is het zelfs een officiële Kiss & Ride!

Kiss & Ride Utrecht CS Westplein Zijde

Jaarbeursplein 24, 3521 AR Utrecht

https://goo.gl/maps/z5PfQSAQ8dgM57RDA

Reputatie 7
Badge +3

Weet iemand wat nu de beste oplossing is?

 

rij naar de jaarbeurs over de van Zijstweg richting Rabo, bij de Rabo linksaf en doorrijden richting Beatrixtheater / parkeergarage. Voor het theater is er een soort van kiss / ride.

 

Kan dat nu wel?


Het is daar een beetje veranderd, wat vandaag kan, hoeft morgen niet zo te zijn. Auto's staan op de gekste plekken te wachten, omdat het blijkbaar niet goed is aangegeven waar ze mogen staan. @Thom hoe heb jij het kunnen vinden?

Badge +3

Het is daar een beetje veranderd, wat vandaag kan, hoeft morgen niet zo te zijn. Auto's staan op de gekste plekken te wachten, omdat het blijkbaar niet goed is aangegeven waar ze mogen staan. @Thom hoe heb jij het kunnen vinden?

Ik denk uit deze reactie van 15 maanden geleden?

Reputatie 7
Badge +4

Vanuit de Jaarbeurszijde zie je het NH-hotel meteen rechts liggen. De ingang zie je al goed ter hoogte van de sneltram. Daar heb ik me laten oppikken een soort omgekeerde Kiss and ride. Het is van beide kanten  van het NH-hotel bereikbaar. Aan de oostzijde goed opletten bij de afslag van ongeveer 150 graden direct voordat je de tunnel onder het spoor induikt. Dat mis je snel.

 

Ik zag je bericht te laat, @MoDe, mijn excuses.

 

Ik denk dat het NH Hotel dit niet zo heeft bedoeld, maar het lijkt me legaal. Voor het Beatrixtheater leek het onhandig, maar de werkzaamheden zijn er in ieder gevalniet meer.

Reageer