la place en koffiehuis utrecht cs | NS Community
beantwoord

la place en koffiehuis utrecht cs

  • 4 October 2022
  • 13 reacties
  • 383 Bekeken

Waar kan ik op Utrecht Centraal het koffiehuis en La Place vinden? Ik zie deze wel in de NS app staan en ook op de plattegrond, maar in de stationshal krijg  ik ze niet gevonden

icon

Beste antwoord door Robert B 4 October 2022, 23:12

Bekijk origineel

13 reacties

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

De La Place Express vind je buiten aan de Stationspassage.

Het Koffiehuis zit volgens mij boven (buiten de poortjes tussen de Burger King en HEMA is ergens een trap en bij de uitgang Jaarbeurszijde ook een lift). Volg de weg naar de bagagekluisjes, die zitten daar ook.

Reputatie 7
Badge +3

La Place zit achterin dezelfde ruimte als Burger King als je binnen de poortjes bent.

Badge +3

La Place zit achterin dezelfde ruimte als Burger King als je binnen de poortjes bent.

Ah, dan is dat nieuw. Was dat dan voorheen de takeaway van Burger King (buiten de poortjes aan de Stationspassage)?

Reputatie 7
Badge +2

Ah, dan is dat nieuw. Was dat voorheen niet de takeaway van Burger King (buiten de poortjes aan de Stationspassage)?

Nee dat is niet nieuw. Er zit een La Place Express aan de passage buiten, maar ook een La Place in een van de twee foodcourts. Die zit daar al sinds de opening.

Ah, dan is dat nieuw. Was dat voorheen niet de takeaway van Burger King (buiten de poortjes aan de Stationspassage)?

Nee dat is niet nieuw. Er zit een La Place Express aan de passage buiten, maar ook een La Place in een van de twee foodcourts. Die zit daar al sinds de opening.

En waar zitten die foodcourts dan als ik vragen mag?

Reputatie 7
Badge +3

Ah, dan is dat nieuw. Was dat voorheen niet de takeaway van Burger King (buiten de poortjes aan de Stationspassage)?

Nee dat is niet nieuw. Er zit een La Place Express aan de passage buiten, maar ook een La Place in een van de twee foodcourts. Die zit daar al sinds de opening.

En waar zitten die foodcourts dan als ik vragen mag?

Binnen de poortjes van Utrecht centraal aan de rechterkant geteld vanaf Spoor 1 lopende door de hal richting Spoor 21. Ongeveer halverwege.

Badge +3

De Smullers/Burger King (en blijkbaar ook La Place, niet de Express) food court zit tussen de (rol)trappen spoor 14/15 en 18/19 ongeveer. Daar tussen kan je ook door poortjes van/naar de Passage.

En dan weet je meteen het Koffiehuis (boven de HEMA dus ongeveer), zie https://goo.gl/maps/PdPhgNGcgdNMzXAp7 links boven daar de bagagekluisjes.

Badge +3

Of die trap vanuit de stationshal er nog is (foto is uit 2016) weet ik niet, want tenzij de bagagekluisjes binnen de poortjes zitten zou je anders zonder ov-chipkaart of e-ticket in de stationshal kunnen komen.

Maar dan zal er wel bovenaan de trap een poortje zijn, vergelijk de restauratie op Amsterdam Centraal met toegang tot spoor 2, die via een trap (nabij de Tickets & Service) poortjesvrij te bereiken is.

https://restaurant1eklas.nl

Edit, bij inzoomen op Google Maps zie ik inderdaad een poortje bovenaan die trap (groene pijl)

Badge +3

Er zijn twee food courts: eentje met fastfood (Burger King, Smullers, Döner Company) in de buurt van spoor 18/19, en eentje met gezonder voedsel (Julia’s, LaPlace Express, en nog twee zaakjes die ik me even niet herinner) in de buurt van spoor 5/7.

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn twee food courts: eentje met fastfood (Burger King, Smullers, Döner Company) in de buurt van spoor 18/19, en eentje met gezonder voedsel (Julia’s, LaPlace Express, en nog twee zaakjes die ik me even niet herinner) in de buurt van spoor 5/7.

Klopt, gisteren gezien.

Badge +3

Waarbij de La Place Express (en de Julia’s en rest) een ingang met poortje heeft vanaf de passage (buiten)?

Of is/was dat dus gewoon een take-away (loket), net als de Burger King een stukje verderop?

Zoals in de corona-tijd… open for business (alleen afhaal) en je mag het alleen buiten nuttigen!

Off-topic bij even snel naar de wc bij McDonald’s toen ook al ooit een hoop gedoe. ID please…
Ja hier mijn rijbewijs ik krijg het zo wel van je terug! 🤔

Reputatie 7
Badge +3

Waarbij de La Place Express (en de Julia’s en rest) een ingang met poortje heeft vanaf de passage (buiten)?

Of is/was dat dus gewoon een take-away (loket), net als de Burger King een stukje verderop?

Zoals in de corona-tijd… open for business (alleen afhaal) en je mag het alleen buiten nuttigen!

Off-topic bij even snel naar de wc bij McDonald’s toen ook al ooit een hoop gedoe. ID please…
Ja hier mijn rijbewijs ik krijg het zo wel van je terug!  🤔

La Place heeft buiten de poortjes aan de kant van het stadskantoor een afhaalloket. En een deel binnen de poortjes waar je ook.kunt zitten om iets te eten.

Badge +3

La Place heeft buiten de poortjes aan de kant van het stadskantoor een afhaalloket. En een deel binnen de poortjes waar je ook.kunt zitten om iets te eten.

Ah, dus geen deur waar je naar binnen kunt, dat moet dus (ingecheckt) via de stationshal. Prima!

De (oudere) foto op Goole Maps suggereerde een deur/ingang vanaf de buiten-passage, maar dat was dus 2016 of zo, toen er nog volop verbouwd werd.

Toiletten zaten toen ook ‘buiten’, dus even uit- en weer inchecken als je op doorreis was.

Reageer