terugvraag geld | NS Community
beantwoord

terugvraag geld

  • 21 November 2022
  • 15 reacties
  • 374 Bekeken

Goedenavond. Ik heb deze maand bij de Hema gewerkt tussen de twee poortjes op Amsterdam centraal (stationsplein 45a). Ik heb al die tijd ingecheckt en ongeveer 8 uur later (na mijn dienst) weer uitgecheckt. Ik wist niet dat er dan elke keer 20 euro af zou gaan ondanks ik niet heb gereisd. Het gaat om €120. Is er een mogelijkheid dat dit gecontroleerd kan worden en ik het geld terug kan krijgen? 

Alvast bedankt

Met vriendelijke groet, 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 21 November 2022, 20:52

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge

En Hema heeft jou niks verteld hierover? Ze hadden jou zo'n een of andere pasje moeten geven toch? Zo hou je weinig over van je salaris!

Hema heeft me niks verteld. Ik werk daar via een uitzendbureau, dus misschien dat ik daarom geen pasje heb gekregen en het vast personeel wel. 

Goedenavond en welkom bij de NS Community.

Je kunt hiervoor contact op nemen met onze Klantenservice. Mijn collega's kunnen dan mee kijken met de situatie en eventueel de transacties corrigeren. Ik moet echter wel daarbij aangeven dat er een limiet is hoe vaak je een CiCo (check in check out) claim per jaar kunt indienen, dus je zult hooguit drie van de transacties gecorrigeerd kunnen krijgen. Contact met onze Klantenservice kan telefonisch, via sociale media en via chat. Alle contactdetails daarvan vind je hier.

Overigens vind ik het ook vreemd dat er niets is aangegeven door de Hema over een passage-pas of iets dergelijks. Als je op het station werkt, zou je dat wel moeten kunnen krijgen, bij mijn weten.

Reputatie 7
Badge

Dan zou ik toch even naar het uitzendbureau gaan om te vragen hoe dat zit. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou toch willen voorstellen dat NS hier een uitzondering op de limiet maakt. Dit heeft natuurlijk niks te maken met een “vergeten” check-in of -uit en is wel heel zuur voor ts.

Ik zou wel de baas even aanspreken hoe dit kan gebeuren 

Badge +3

Ik zou toch willen voorstellen dat NS hier een uitzondering op de limiet maakt. Dit heeft natuurlijk niks te maken met een “vergeten” check-in of -uit en is wel heel zuur voor ts.

Iets soortgelijks is al eerder voorbij gekomen (Eindhoven toen de poortjes uiteindelijk dicht moesten).

Declareer maar bij je uitzendbureau of bij HEMA zal de NS waarschijnlijk zeggen… Succes ermee 😴

Mijn dagelijkse scouting goede daad (elke dag iemand helpen) https://twitter.com/oldschoolrobert/status/1594830402669223954

Je had gewoon een ‘passagepas’ moeten krijgen. https://www.ns.nl/reisinformatie/passageproducten/keycard.html en dat weet HEMA (of je uitzendbureau) ook wel toch? 🙄

In Eindhoven kan je ook een gratis passage laden op een ov-kaart bij een kaartautomaat, geldig voor een dag (zou eigenlijk een uur moeten zijn?). Dat zou voor Amsterdam Centraal wel een uitkomst zijn (voor jou)

Reputatie 7
Badge +1

Succes ermee-dit is echt wel heel erg zuur en eigenlijk beschamend dat tante spoor zulke situaties alleen naar de letters van de eigen zelf vastgestelde wet wens aan te houden. Maar het zal ook wel duidelijk zijn dat je zelf ook wel meteen de 1e dag had moeten vragen hoe dat nu moet met dat sjek-gedoe. En wat als je helemaal geen sjipkaart zou hebben gehad?

Reputatie 7
Badge +3

Tja, als iemand in de veronderstelling is dat je op deze manier zonder kosten de poortjes kunt passeren, is er natuurlijk niet direct aanleiding om het ook nog aan je baas te vragen. Maar dit had natuurlijk eigenlijk gewoon door het uitzendbureau of de Hema proactief geregeld moeten worden. Ik weet niet of de betreffende Hema nog eigendom is van NS Retail, maar dat zou het helemaal mooi maken, dan is het ook nog een “eigen” medewerker die hier de dupe van is. Het zou NS sieren hier toch even op individuele basis naar te kijken en een vorm van coulance toe te passen.

Succes ermee-dit is echt wel heel erg zuur en eigenlijk beschamend dat tante spoor zulke situaties alleen naar de letters van de eigen zelf vastgestelde wet wens aan te houden. 

Sorry, maar de fout ligt bij de Hema. Het lijkt me dat die het maar met NS moeten regelen.

Badge +3

Hier nog eentje, en dat is iemand die voor Kiosk werkt (NS Retail dus):

@NS_online hi! I had my first day of work at KIOSK Rotterdam Centraal and didn’t know about the check in/out. I (re)checked in bc that’s how it was when I had my interview, but after a few hours my colleague told me to check out.

Tja, als je met de trein aankomt in Rotterdam kan je gewoon uitchecken (bij een poortje of anders een overstappaaltje op een perron waar internationale treinen stoppen).

Na je werk check je dan weer in bij zo’n paaltje (of je moet door een poortje naar buiten zien te komen).

Een medewerkers/passagepas is dan wel zo handig, voor als je bijv. tijdens een pauze naar buiten wilt of met btm of de fiets aankomt op Rotterdam Centraal, al valt er dus wel omheen te werken omdat er ook paaltjes op de perrons zijn. Je moet het maar weten… 

https://twitter.com/itstamski/status/1595126712672874496

Reputatie 7
Badge +3

Even off-topic, in die tweet wordt op het printje van de servicebalie nog verwezen naar het NS Serviceforum. Via dat www-adres kom je wel terecht op deze NS Community, maar slordig dat de oude naam nog vermeld wordt. Had ik vorig jaar ook nog bij de brief waarmee ik mijn nieuwe OV-chipkaart met Flex ontving. 

 

 

Reputatie 3

Succes ermee-dit is echt wel heel erg zuur en eigenlijk beschamend dat tante spoor zulke situaties alleen naar de letters van de eigen zelf vastgestelde wet wens aan te houden. 

Sorry, maar de fout ligt bij de Hema. Het lijkt me dat die het maar met NS moeten regelen.

Jep mee eens, desbetreffende persoon komt van een uitzendbureau en krijg alleen de basics mee. Hij had op geen enkele manier kunnen weten dat hij zou moeten betalen voor in en uit checken op hetzelfde station. Ik zou beginnen met je uitzendbureau, zij regelen de kleine letters tussen jou en het bedrijf. En anders Hema, je was immers aan het werk voor hun in die tijd en dit zijn onkosten die je hebt gemaakt door het werken daar.

Een van de twee zal die verantwoordelijkheid moeten nemen.

Reputatie 7
Badge +3

Uitzendbureau en Hema moeten die toegang inderdaad gewoon regelen voor hun werknemers.

Maar je hebt het over onkosten. Wélke onkosten? Er zijn helemaal geen kosten gemaakt! NS heeft nu geld gekregen, zonder dat daar iets tegenover heeft gestaan. NS heeft geen kosten gemaakt. NS heeft ook geen fouten gemaakt, dat ligt bij het gebrek aan informatie. Maar dan is dit toch typisch een geval om coulance toe te passen? Geef TS haar geld terug en alles klopt weer. Dat is een stuk sneller en goedkoper voor alle partijen dan Hema contact op laten nemen met NS en het op die manier proberen te regelen.

Badge +3

Voor de Kiosk medewerster (printje servicebalie als bewijs) eigenlijk hetzelfde maar die reist dus op saldo zonder abonnement (geen producten op OV-chipkaart, wel automatisch opladen dus is een persoonlijke kaart).

Dat moet men dan vanuit Kiosk (NS) dus maar regelen… Klantenservice zal daar weinig mee kunnen.

Reageer