Antwoordnummer voor het terugsturen van OV Chipkaart | NS Community

Antwoordnummer voor het terugsturen van OV Chipkaart

  • 23 July 2019
  • 8 reacties
  • 6432 Bekeken

Hoi,

Na het vinden van mijn oude OV chipkaart, wilde ik hem terugsturen. Ergens achterin mijn hoofd kon ik mij
herinneren dat hier nog saldo op stond, dus besloot ik te gaan zoeken om dit terug te krijgen (je bent een Hollander, of je bent een Hollander).

Na wat zoekwerk een formulier opgetrommeld. Ingevuld om vervolgens tot de ontdekking te komen dat op het formulier staat dat je het terug moet sturen naar een postbus. Hè wat flauw, nog betalen voor het versturen ook nog.

Afijn: beetje meer speurwerk + een telefoontje om het toch nog even zeker te zijn: Zie hier het gratis
antwoordnummer waarnaar je je ov chipkaart kan sturen.

Klantenservice OV-chipkaart
Antwoordnummer 8000
3800 TL Amersfoort

Hoera! Doe er je voordeel mee 🙂

Nu alleen nog aanpassen op het
formulier zelf @OV-chipkaart

8 reacties

Badge +3
Welkom bij de NS Community!

Dat klopt, ze hebben zowel een postbus als antwoordnummer. Komt beide aan, en spaart je inderdaad een postzegel.
Reputatie 7
Badge +3
Belletje was gratis?
Badge +3
Belletje was gratis?
Dat zal via 0900-0980 gegaan zijn. Dat nummer is normale belkosten dus als je een bundel hebt gaat dat gewoon van je minuten af.

Ligt ook een beetje aan je provider en hoe die omgaan met 0900 nummers. Mij kost het in ieder geval niets meer dan de NS bellen op 030 751 5155.
Belletje was gratis?
Yup 🙂

Erg flauw dit NS.
Jullie kunnen dus gewoon het antwoordnummer er bij zetten op het formulier voor teruggave saldo.

Ik had me vergist en mijn OV-kaart naar jullie opgestuurd op het postbus nummer. Even vergeten dat het geen antwoordnummer was. Want ja, ik verwacht niet dat ik na het kopen van een kaart en deze opladen, ik ook nog moet betalen om het geld weer terug te krijgen als de datum vervalt.

Resultaat: Ik kreeg een rekening van PostNL omdat ik niet genoeg gefrankeerd had voor E.3,84.
Ten eerste de E 0,96 frankeerkosten en daar boven op nog administratiekosten.

Dit alles om die paar euro van mijn kaart terug te kunnen krijgen. 

Als u geen afzender op uw brief vermeldt, krijgt u ook geen rekening voor de frankeerkosten als u onverhoopt te weinig frankeert.

Als de kaart minder dan een jaar is verlopen en je saldo lager is dan 50,- euro, dan kan je het saldo online terugvragen. 

Reputatie 7
Badge +1

via de site van ov-chipkaart dus, niet van tante spoor. Gaat makkelijk en snel.

Via die site kan je ook altijd het aktuele saldo opvragen

Reageer