kan ik ook inchecken met mijn telefoon? | NS Community
beantwoord

kan ik ook inchecken met mijn telefoon?

  • 20 October 2022
  • 5 reacties
  • 3619 Bekeken

heb net mijn 0v-chipkaart ontvangen (flex) mijn vraag kan ik nu ook met mijn telefoon inchecken?

icon

Beste antwoord door Tochjo 20 October 2022, 14:08

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Nee, bij NS Flex moet u in- en uitchecken met de OV-chipkaart waarop NS Flex staat.

Er wordt wel gewerkt aan kunnen inchecken met de telefoon, maar op dit moment kan dat alleen nog voor reizen tegen vol tarief en dat is niet te combineren met NS Flex.

Reputatie 7
Badge +4

Dat zijn twee aparte dingen. ‘Inchecken’ met de telefoon is op dit moment niets anders dan reizen met een e-ticket, waarbij er niet eens echt ingecheckt wordt, maar alleen het poortje wordt geopend.

Normaal reizen doet u met een ov-chipkaart, waar u abonnementen op kunt zetten. In- en uitchecken heeft altijd te maken met het juiste tarief berekenen.

Reputatie 7
Badge +1

Die checks KUNnen enkel goed werken met iets waar een daarop gerichte sjip zit-want elke reis moet worden geregistreerd-datum,tijd, van A naar B

Print of op de fone tickets zijn vooraf precies bepaald&betaald wat er mee gedaan mag qua reis, incl eventueel enkel geldig buiten spits. Dat neemt dus precies de vrijheid weg die de kaart biedt-want daarmee hoef je helemaal niks tevoren te regelen.

Badge +3

Dat zijn twee aparte dingen. ‘Inchecken’ met de telefoon is op dit moment niets anders dan reizen met een e-ticket, waarbij er niet eens echt ingecheckt wordt, maar alleen het poortje wordt geopend.

Je kunt inmiddels ook inchecken met een bankpas (of telefoon) via OVpay, maar daarvoor moet je aangemeld zijn. Abonnementen zijn daarbij niet geldig, zie de reactie van @Tochjo

Het bezitten van een persoonlijke ov-chipkaart (met NS Flex) staat daar inderdaad los van.

 

Reputatie 7
Badge +4

Goh, dit wist ik natuurlijk niet, ;-) Het lijkt me niet iets voor deze beginnersvraag eigenlijk. Voor de meer gevorderde hap kan het leuk zijn, al zie ik er persoonlijk niet zo veel in zolang het zo beperkt is als nu. Dan zouden alle chipkaarten moeten werken.

DB Navigator is dan wel weer leuk bezig, al zijn de variabelen anders.

Het hele systeem op de iPhone, met GPS, het zou wat zijn.

Reageer