NS kaart met abonnement verloopt bijna | NS Community
beantwoord

NS kaart met abonnement verloopt bijna

  • 25 February 2023
  • 10 reacties
  • 1429 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Mijn NS Ov chip met abonnement verloopt bijna, ik wil graag een nieuwe kaart krijgen. Eerder kwam die steeds vanzelf. 24-3 verloopt mijn kaart, maar nog geen nieuwe ontvangen. Wat te doen? 

 

 

icon

Beste antwoord door Thom 25 February 2023, 15:46

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het handigste is nu dat u een nieuwe ov-chipkaart aanvraagt bij OV-chipkaart. Dat kost u €7,50 maar dat krijgt u van NS weer terug. Dan is het bellen met Klantenservice, 030 7515155 en dan zetten ze het voor u over en regelen ze de terugbetaling.

Normaal krijgt u ongeveer acht weken van te voren een herinnering. Vaak komt dit in de spam terecht, gaat het nog naar een oud email-adres of het gaat van de kant van NS kennelijk niet helemaal goed. Daar hebben we hier wel vaker meldingen van. Vaak ontgaat het mensen omdat  het in de spam staat. 

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Omdat de kaart binnen 6 weken verloopt zul je het inderdaad via OV-chipkaart moeten doen (met een Mijn OV-chip account).

Zie https://www.ov-chipkaart.nl/mijn-ov-chip/vervangen-of-beeindigen en kies daar Mijn kaart is (bijna) verlopen.

Persoonlijke mails van NS komen zelden in de spam, dat is soms wel het geval voor nieuwsbrieven, en voor mails vanuit de Community eigenlijk standaard.

Reputatie 7
Badge +3

Het gaat als zeker sinds augustus niet goed met het vanuit NS vernieuwen van bijna verlopen OV-chipkaarten, abonnementhouders ontvangen geen mail om een nieuwe foto te versturen. Er lijkt bij NS geen enkele prioriteit te zijn dit op te lossen. 

 

Badge +3

@Rebac zal in ieder geval een Mijn OV-chip account aan moeten maken, want anders had OV-chipkaart wel een reminder gestuurd (brief of e-mail) dat de kaart binnenkort verloopt.

Maar geen zorgen, een nieuwe kaart heb je binnen enkele dagen wel binnen, en de kosten kan je via NS terug krijgen als je een abonnement hebt dat daarvoor in aanmerking komt (dus geen Flex Basis).

Wel een hoop gedoe… OV-chip account aanmaken, kaart koppelen, vernieuwen, geld terug via NS… 😥

Reputatie 7
Badge +3

Het handigste is nu dat u een nieuwe ov-chipkaart aanvraagt bij OV-chipkaart. Dat kost u €7,50 maar dat krijgt u van NS weer terug. Dan is het bellen met Klantenservice, 030 7515155 en dan zetten ze het voor u over en regelen ze de terugbetaling.

Normaal krijgt u ongeveer acht weken van te voren een herinnering. Vaak komt dit in de spam terecht, gaat het nog naar een oud email-adres of het gaat van de kant van NS kennelijk niet helemaal goed. Daar hebben we hier wel vaker meldingen van. Vaak ontgaat het mensen omdat  het in de spam staat. 

Ik kreeg mijn kaart september 2022 zonder herinnering van te voren gewoon een paar weken van te voren in de bus. Dit zou ook nog bij TS zo kunnen gebeuren.

Wanneer je een account bij ov-chipkaart hebt kun je zien of er kaartvernoeuwing is ingezet.

Reputatie 7
Badge +3

Het handigste is nu dat u een nieuwe ov-chipkaart aanvraagt bij OV-chipkaart. Dat kost u €7,50 maar dat krijgt u van NS weer terug. Dan is het bellen met Klantenservice, 030 7515155 en dan zetten ze het voor u over en regelen ze de terugbetaling.

Normaal krijgt u ongeveer acht weken van te voren een herinnering. Vaak komt dit in de spam terecht, gaat het nog naar een oud email-adres of het gaat van de kant van NS kennelijk niet helemaal goed. Daar hebben we hier wel vaker meldingen van. Vaak ontgaat het mensen omdat  het in de spam staat. 

Ik kreeg mijn kaart september 2022 zonder herinnering van te voren gewoon een paar weken van te voren in de bus. Dit zou ook nog bij TS zo kunnen gebeuren.

Wanneer je een account bij ov-chipkaart hebt kun je zien of er kaartvernoeuwing is ingezet.

Ik denk dat jij een uitzondering was omdat je ooit eens toestemming hebt gegeven om je bestaande foto te hergebruiken en je nog redelijk recent een nieuwe foto had aangeleverd voor een andere kaart waarna die nieuwere foto opnieuw is gebruikt. 

Bij mij is dat precies hetzelfde. Hoe regel ik dan dat het abonnement en dergelijke wordt overgezet?

Reputatie 7
Badge +3

Via account op OV-Chipkaart.nl kaartvernieuwing aanvragen. Heb je daar nog geen account, maak die dan aan en koppel de bijna verlopen kaart. Die zal dan als status hebben dat die bijna verloopt. 

Reputatie 7

Bij mij is dat precies hetzelfde. Hoe regel ik dan dat het abonnement en dergelijke wordt overgezet?

Je kunt bij OV-Chipkaart een duplicaat-kaart aanvragen. Dan worden door OV-Chipkaart de abonnementen en dergelijke vanzelf op de vervangende kaart gezet.

Badge +3

Bij mij is dat precies hetzelfde. Hoe regel ik dan dat het abonnement en dergelijke wordt overgezet?

Je kunt bij OV-Chipkaart een duplicaat-kaart aanvragen. Dan worden door OV-Chipkaart de abonnementen en dergelijke vanzelf op de vervangende kaart gezet.

Dat kost dan 11 euro, vooral niet doen!

Bij een kaart die (bijna, binnen 6 weken) verloopt vraag je een kaartvernieuwing aan. Dat kan tot 1 jaar na de einddatum en kost je € 7,50

NS abonnement (geen Flex Basis)? Dan kan je die claimen bij NS.

Reageer