Onbekende Afschrijving ''NS GROEP IZ NS REIZIGERS' | NS Community
beantwoord

Onbekende Afschrijving ''NS GROEP IZ NS REIZIGERS'

  • 14 September 2017
  • 12 reacties
  • 79132 Bekeken

Beste NS, Omdat de regulier klantenservice niet meer van zich laat horen via de email post ik mijn vraag hier.

Onlangs zag ik tot mijn verbazing dat ik op mijn bankrekening om de paar maanden een automatische afschrijving ontving. Deze incasso staat vermeld onder de naam 'NS GROEP IZ NS REIZIGERS'. Ik heb geen flauw idee waar deze incasso vandaan komt en waar hij voor dient. Ik woon in het buitenland en heb geen lopen abbonnement bij de NS. Het gaat mij vooral op twee bedragen,(hoewel er 4 afschrijvingen zijn) afgeschreven op 14.06.2017 en 14.08.2017. Respectievelijk 26,95 euro en 31,95 euro.

Ik betaal geen abonnement voor wie dan ook, en dit is ook niet de bedoeling.

Mijn vraag is: 1. waar dienen deze incasso's voor, 2. ik zou graag dat ze stopgezet worden, 3. ik zou graag de bedragen teruggestort krijgen.

Bovendien heb ik na 14 dagen correspondentie via de NS klantenservice nog geen antwoord op hoe dit kan. Ik hoor dus graag spoedig van u.

Hartelijk dank, Jorn Prinse
icon

Beste antwoord door Thomas NS 14 September 2017, 14:55

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Hallo Jorn en welkom op het NS Serviceforum.

Begrijpelijk dat je, zonder abonnement, geen afschrijvingen verwacht. Ik denk dat ik weet waar de bedragen voor zijn:
Het bedrag van €26,95 is een verzameling van 7 OV-fietsritten. 7 maal €3,85 is immers €26,95.
Het bedrag van €31,95 kan ik niet goed plaatsen, dit is namelijk geen veelvoud van een OV-fiets ritprijs. Hiervoor kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice (tel 030 7515155 of via Twitter of Facebook) waar we deze factuur onder de loep zullen nemen.

Wat betreft de lange wachttijd op jouw e-mail, hier kan een langere tijd overheen gaan, gezien restituties en claimvragen een lange wachtrij hebben op dit moment. Laat ons weten wat er uit het gesprek met de klantenservice voortvloeit en geef mij aan of je meer van mij verwacht.
Reputatie 7
Badge +3
€31.95 is wel 7 x €3.85 + €5.00
En €5.00 is de toeslag die betaald moet worden wanneer je een OV fiets langer dan 72 uur huurt.
Badge +3
Bingo Momo ik zat al te rekenen en kwam op hetzelfde uit voordat ik jouw reactie las, maar ik zat te puzzelen met een fiets inleveren op een andere locatie (wat overigens € 10,- kost) :P

De facturen vind je overigens allemaal terug in Mijn NS. Voor de vage omschrijving (een of andere bestelling IZ NS REIZIGERS) had ik al gemaild naar ze, met een nietszeggend antwoord als reactie, zie dit langslepende topic.
ik krijg deze afschrijvingen ook maar ik heb 2x een ov-fiets gehuurd maar dat was in 2016 deze afschrijvingen zijn in 2017 gemaakt wel parkeer ik mijn fiets beveiligd is dat misschien het zelfde ?
Dat is moeilijk te zeggen, cwruijter. De prijzen verschillen namelijk per station. Hier kan je daar meer informatie over terugvinden. Ik wil hetzelfde advies aan jou geven als het advies van Thomas voor Jorn Prinse. Hiervoor kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice (tel 030 7515155 of via Twitter of Facebook) waar we deze factuur onder de loep zullen nemen.

op, 31-08 is er met factuur 450011936920 een afschrijving gepleegd bij me. die ik niet herken en met bellen naar de ns door de persoon ook niet, Ik wil het geld terug ontvangen.

Reputatie 7
Badge

Die gaat u hier niet krijgen vrees ik. Wat staat er onder Mijn NS over deze afschrijving?

Reputatie 7
Badge +3

Vreemd dat de klanteNService je niet kan vertellen waar het voor is. Als het goed is, kun je de factuur downloaden in Mijn NS onder het kopje ‘Betaaloverzicht'. Daarop staan alle kosten gespecificeerd. Als daar niks staat, of je bent het er niet mee eens, zul je toch weer contact op moeten nemen met de klanteNService ben ik bang. Op deze community helpen reizigers elkaar en wij kunnen uiteraard niet bij je klantgegevens of geld terugstorten.

Badge +3

U kunt de afschrijving laten storneren door uw bank. Dan krijgt u het bedrag op uw rekening teruggestort. Vervolgens zal NS contact opnemen met de persoon die het bedrag zou moeten betalen om te melden dat de betaling mislukt is en dat alsnog betaald moet worden. Als u die persoon bent, dan wordt duidelijk waarvoor het is. En als u dat niet bent, dan is het probleem opgelost.

Kunt u aangeven wat het bedrag was? Sommige bedragen kunnen we makkelijk herkennen. Zo duidt een veelvoud van 4,45 euro op een of meerdere dagen huur van een OV-fiets, en komen sommige bedragen overeen met de kosten van een bepaald abonnement.

Badge +3

Kunt u aangeven wat het bedrag was? Sommige bedragen kunnen we makkelijk herkennen. Zo duidt een veelvoud van 4,45 euro op een of meerdere dagen huur van een OV-fiets, en komen sommige bedragen overeen met de kosten van een bepaald abonnement.

Het rekeningnummer geeft vaak ook wel aan waar het om gaat.

Abonnementen op saldo: NL40ABNA0537879099 tnv NS Groep
NS Flex: NL14ABNA0576850675 tnv NS Groep
OV-fiets (en Stallen op Rekening): IBAN ? van NS GROEP IZ NS REIZIGERS
Bureau Nabetalingen: NL61 ABNA 0603290671 maar die doen geen incasso’s

En nog wat andere nummers, zoals NL89ABNA0476958822 (volgens mij voor fietsenstallingen) en NL68RABO0192332856 (fietskluizen)

Reputatie 7
Badge +2

 

Het rekeningnummer geeft vaak ook wel aan waar het om gaat.

Abonnementen op saldo: NL40ABNA0537879099 tnv NS Groep
NS Flex: NL14ABNA0576850675 tnv NS Groep
OV-fiets (en Stallen op Rekening): IBAN ? van NS GROEP IZ NS REIZIGERS

Helaas, jouw lijstje klopt niet (meer). Bij mij wordt althans zowel OV-fiets als m'n saldo abonnement geïncasseerd door NL14ABNA0576850675 t.n.v. NS GROEP IZ NS REIZIGERS.

Badge +3

Helaas, jouw lijstje klopt niet (meer). Bij mij wordt althans zowel OV-fiets als m'n saldo abonnement geïncasseerd door NL14ABNA0576850675 t.n.v. NS GROEP IZ NS REIZIGERS.

Oke, bij mij hoort dat IBAN bij NS Groep N.V. als het om een (Flex) incasso gaat. Bij een terugbetaling (na Flex wissel) is het inderdaad ineens van NS GROEP IZ NS REIZIGERS.

Kan helaas niet verder graven, want onlangs mijn Triodos rekening gesloten en heb (stom van me) de afschriften niet opgeslagen. Recente incasso’s zijn inderdaad allemaal vanaf het nummer dat eindigt op 0675.

Reageer