beantwoord

overstappen met Duitsland ticket


Ik ben met de Duitsland ticket vanuit Krefeld naar Venlo gereist. Daar wilde ik overstappen op de trein naar Utrecht. Ik heb ingecheckt bij een paal van NS op het perron. Bij "mijn reisgeschiedenis" staat dat ik niet heb ingecheckt. Wat heb ik verkeerd gedaan? Had ik bij de poort moeten inchecken?

icon

Beste antwoord door Tamzin 17 May 2024, 12:28

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge

Waarmee heeft u ingecheckt? Venlo heeft geen poortjes, alleen paaltjes. 

Ik ben met de Duitsland ticket vanuit Krefeld naar Venlo gereist. Daar wilde ik overstappen op de trein naar Utrecht. Ik heb ingecheckt bij een paal van NS op het perron. Bij "mijn reisgeschiedenis" staat dat ik niet heb ingecheckt. Wat heb ik verkeerd gedaan? Had ik bij de poort moeten inchecken?

Wanneer was dat? Soms duurt het enkele dagen voor een transactie is verwerkt.

Reputatie 7
Badge +2

Ik ben met de Duitsland ticket vanuit Krefeld naar Venlo gereist. Daar wilde ik overstappen op de trein naar Utrecht. Ik heb ingecheckt bij een paal van NS op het perron. Bij "mijn reisgeschiedenis" staat dat ik niet heb ingecheckt. Wat heb ik verkeerd gedaan? Had ik bij de poort moeten inchecken?

Heb je mogelijk per ongeluk bij een paaltje van Arriva ingecheckt?

Dat was afgelopen maandag en de reis is inmiddels verwerkt. Ik zal ook het prijsverschil terugkrijgen. Maar voor de volgende keer wil ik toch weten wat ik verkeerd heb gedaan. 

Ik ben helemaal zeker dat ik niet een paaltje van Arrova heb gebruikt. Maar er waren 2 paaltjes van NS. Misschien was de ene inchecken en de andere uitchecken en heb ik de verkeerde gebruikt.

Reputatie 7
Badge

Heb je soms per ongeluk het Duitsland ticket tegen het paaltje gehouden?

Ik ben helemaal zeker dat ik niet een paaltje van Arrova heb gebruikt. Maar er waren 2 paaltjes van NS. Misschien was de ene inchecken en de andere uitchecken en heb ik de verkeerde gebruikt.

Paaltjes zijn altijd voor zowel in- als uitchecken dus dat is het niet. Alleen poortjes hebben een aparte kant voor inchecken en uitchecken.

Wat ook kan is dat het inchecken niet gelukt is maar dat zie je aan de mededeling op het schermpje.

Bedankt, Vareo. Dan  weet ik in elk geval dat dat niet de oorzaak kan zijn. Ik heb ingecheckt met mijn flex abonnement, dalurenkorting. Op de heenreis is het uitchecken bij het paaltje trouwens wel gelukt.

Nee, niet het Duitsland ticket tegen het paaltje gehouden. Dat heb ik alleen op het mobieltje. 

Dank je wel, Tamzin. Ik dacht dat ik wel een piepje had gehoord maar heb niet de rust genomen om te kijken wat op het schermpje stond. Treinen hadden namelijk vertraging en wij moesten naar een ander perron. Maar dat zal ik de volgende keer doen.

Reputatie 7
Badge

De overstaptijd in Venlo is inderdaad krap, zeker bij vertragingen.

Reageer