Teruggave saldo bij een verlopen ov-chipkaart | NS Community
beantwoord

Teruggave saldo bij een verlopen ov-chipkaart

  • 2 August 2014
  • 12 reacties
  • 12683 Bekeken

MOET IK BIJ TERUGAVE SALDO VAN DE OUDE OV-CHIPKAART,DEZE OOK OPSTUREN?
icon

Beste antwoord door Pe_pe 2 August 2014, 20:47

Bekijk origineel

12 reacties

Nee, dat hoeft niet. U hoeft alleen maar hier de gegevens in te vullen.

Het is prettig als u de capslock uitzet.
pe-pe,bedankt voor je bericht.Dus ik hoef de oude ov-chipkaart niet opte sturen.groeten van tineke de groot.
Vraagje: ik heb een naamloze ov-chipkaart geldig t/m 2017. Wat gebeurt er met het overgebleven saldo wanneer de kaart is verlopen? Ik moet er namelijk altijd 20 euro op hebben staan en ik kan nooit precies op 0 uitkomen.
Als je niets doet, krijg je dat saldo niet terug. Je kunt het saldo wel terugvragen tot een jaar na het verlopen van de kaart, maar daarvoor moet je wel de anonimiteit van de kaart opgeven door alsnog allerlei persoonsgegevens aan de anonieme OV-chipkaart te koppelen
@ onyxje: Je kunt inderdaad de link gebruiken die Pe_pe geeft, om het saldo van je kaart terug te vragen, indien deze is verlopen. Het saldo wat op de ov-chipkaart staat, blijft immers van jou. Ook als de kaart nog geldig is en je gaat niet meer met het OV reizen, dan kun je je saldo terugvragen.
Dank jullie wel voor de info.
(...) Het saldo wat op de ov-chipkaart staat, blijft immers van jou. Ook als de kaart nog geldig is en je gaat niet meer met het OV reizen, dan kun je je saldo terugvragen.
Alleen moet je in dat laatste geval €2,50 betalen om het saldo, dat immers van jou blijft, terug te kunnen krijgen.
L.S.
Ik merkte vorige week dat ik het resterende saldo gewoon aan een NS loket kon laten overzetten op de nieuwe anonieme kaart.
Ergo: geen verlies van privacy, geen wachttijd.
NS: Dank voor de coulance.
Groeten, GWS
Behoort tot de groep die met contant geld zijn chipkaart oplaadt.
PS als de NS dat niet publiek wil maken, haal deze post dan weg, ik kan weer vijf jaar vooruit.
Een schandalig administratief en onnodig proces. Waarom een anonieme OV-chipkaart überhaubt laten verlopen? Geldklopperij!

Daar sta je dan, wil je inchecken... Lukt niet omdat de anonieme kaart is verlopen? Wist helemaal niet dat dat kon. Mijn trein staat daar! Snel nieuwe kaart kopen in een machine. Hup! Weer EUR 7,50 voor een nieuwe kaart kwijt.

Bedragen boven EUR 30,- moeten apart worden teruggevraagd? Wat me niet duidelijk is of ik hiervoor ook EUR 1,- administratiekosten moet betalen. Nieuwe kaart kopen, postzegels, risico dat het poststuk kwijt raakt en daarmee de EUR 70,- die op de kaart staat?

Echt, bizar hoe NS dit proces bedacht heeft. Oh ja, als je wilt bellen over dit onderwerp, dan kost je dit nog eens EUR 0,50 per gesprek....
Nieuwe kaart kopen, postzegels, risico dat het poststuk kwijt raakt en daarmee de EUR 70,- die op de kaart staat? Ik adviseer iedereen om zo min mogelijk geld op een anonieme kaart te zetten, als je hem kwijt raakt/gestolen wordt, ben je ook al het geld erop kwijt. Een persoonlijke kun je nog blokkeren en het saldo behouden..

Oh ja, als je wilt bellen over dit onderwerp, dan kost je dit nog eens EUR 0,50 per gesprek....

030-7515155 is het nummer van de klantenservice en is gewoon lokaal tarief, geen extra kosten.
Ik adviseer iedereen om zo min mogelijk geld op een anonieme kaart te zetten, als je hem kwijt raakt/gestolen wordt, ben je ook al het geld erop kwijt. Een persoonlijke kun je nog blokkeren en het saldo behouden.

Een retourtje A'dam - Arnhem kost minimaal EUR 30,-. Verplichting is EUR 20,- op de kaart te hebben staan. Dan nog tram, dan is EUR 70 niet zo gek.

Om de trein te halen, moest ik snel een nieuwe anonieme kaart kopen. Kan ik de EUR 7,50 voor de anonieme kaart terug krijgen en een persoonlijke kaart krijgen?

De telefoonkosten ad EUR 0,50 per gesprek, stond op het teruggaaf formulier afgedrukt.
Om de trein te halen, moest ik snel een nieuwe anonieme kaart kopen. Kan ik de EUR 7,50 voor de anonieme kaart terug krijgen en een persoonlijke kaart krijgen?
Nee, de anonieme kaart kan immers gewoon nog gebruikt worden. Een persoonlijke ov-chipkaart kun je hier bestellen.

Reageer