Toevoegen OV-Chipkaart aan Google Pay app | NS Community
beantwoord

Toevoegen OV-Chipkaart aan Google Pay app

  • 7 December 2021
  • 6 reacties
  • 16512 Bekeken

Sinds vanmorgen is de officiële Google Pay app ook beschikbaar in Nederland. Ik zie dat je je ook een '’OV kaart'’ erin kunt toevoegen maar hoe doe ik dit bij de OV Chipkaart?

icon

Beste antwoord door iMark 7 December 2021, 18:17

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 2

In de GooglePay app zie je welke vervoerbedrijven dit momenteel ondersteunen.

Helaas dus (nog) geen Nederlandse bedrijven, volgens mij alleen Amerikaanse openbaar vervoer bedrijven.

Reputatie 7
Badge +3

Nog even geduld. Wanneer betaalkaarten en creditcards ook gebruikt kunnen worden in het OV kun je ook in- en uitchecken met je telefoon. 

https://ovpay.nl/nl/

×
 
 
 

Ondertussen ruim een jaar verder en kunt je ov nog steeds niet gebruiken via google wallet 

Badge +3

Ondertussen ruim een jaar verder en kunt je ov nog steeds niet gebruiken via google wallet 

En dat zal ook niet snel gebeuren want het ov-chipkaart systeem is natuulijk heel anders dan dat van banken en creditcard maatschappijen. Dan zal er eerst iets bedacht moeten worden zodat  Google Wallet met OV-chipkaart kan communiceren.

Reputatie 7
Badge +2

Zodra we over zijn naar de OV pas in een vervolgfase van OVpay kan je naast een fysieke pas ook een virtuele kopen voor in je Google (of Apple) wallet.

Badge +3

Zodra we over zijn naar de OV pas in een vervolgfase van OVpay kan je naast een fysieke pas ook een virtuele kopen voor in je Google (of Apple) wallet.

Transacties via OVpay lijken inderdaad sterk op een soort virtuele IBAN. Probleem is natuurlijk dat zij (oftwel TLS) niets weten over eventuele abonnementen die je hebt.

Reageer