Skip to main content

Ik heb een tijdje terug voor 1 middagje een OV-fiets gepakt en die daarna terug gebracht naar het station terug gezet in de fietsenstalling. Het lampje brandde letterlijk rood en de fiets stond vast deed niks meer. Een dag later wou ik weer een fiets pakken en dat kon niet eens dat was niet mogelijk ik heb zelfs nog hulp gevraagd vanuit de fietsenstalling in Zutphen en de meneer zei dat hij dacht dat het abonnement zelfs uit stond. Hoe krijg ik dan 1.5 week later een rekening voor 50€ van een fiets die ik misschien 2 uur gebruikt heb? Plus ben een student dus jullie kiezen wel lekker uit bij wie je aankomt met zulke bedragen of niet.

Welkom bij de NS Community!

50 euro is een vreemd bedrag voor een OV-fiets, en anderhalve week na dato ook.

Dus hoe ziet die rekening er uit (was het een e-mail of een brief?

Bedragen voor OV-fiets worden automatisch afgeschreven en daar krijg je in principe geen rekening van, tenzij men denkt dat je de fiets langer dan 3 dagen in bezit hebt (een herinnering) of meer dan 21 dagen in bezit hebt, maar dan gaat het om 350 euro.

50 euro is meestal voor reizen met NS Flex zonder geldig vervoerbewijs, maar als student heb je meestal wel een SRP (met hooguit daarnaast Weekend Vrij en daar mogen geen boetes voor gegeven worden als je niet incheckt).

Dit is helaas niet iets wat we hier voor je op kunnen lossen Dilara.38x. Ik raad je aan om contact op te nemen met onze klantenservice om dit verder in te zien. 

Reageer