Ik heb een OV-fiets gehuurd op 13 september 2022 en weer correct ingeleverd op 20 september 2022. Dit is helaas niet geregistreerd door het systeem en nu krijg ik meldingen dat ik een boete moet betalen van 350 euro.
De klantendienst al aan de lijn gehad en die zeggen dat ze een melding hebben gedaan om te fiets te gaan zoeken, maar indien die niet gevonden wordt, moet ik een aangifte gaan doen bij de politie om de fiets als gestolen op te geven en dat ik dan wellicht een MINDERING kan krijgen van de boete…. !
Waarom wordt er geen ontvangstbewijs of e-mailbevestiging naar klanten gestuurd bij het retourneren van een fiets?
Nu is het mijn woord tegen de NS en ik ben nu degene die de last van het bewijzen van mijn onschuld op mij moet nemen als de fiets niet gevonden wordt. Dit vind ik dus ECHT niet kunnen. Dat zou niet de verantwoordelijkheid van de klant moeten zijn als er iets mis is met het NS systeem waardoor een fietsrit niet goed is afgesloten in NS systeem. Hoe kan ik vertrouwen om ooit nog een OV fiets te lenen?
Ik ben namelijk NIET bereid een 350 euro te gaan betalen voor een onterechte beschuldiging.
Ik heb ook al meer posts gelezen van mensen die hetzelfde probleem ervaren hebben en bij sommigen is het gelukkig opgelost. Maar ik vraag me ook af of er mensen zijn die effectief aangifte moeten zijn gaan doen bij de politie en hoe dat precies in zijn werk is gegaan.
Hartelijk dank bij voorbaat,
Xena