Skip to main content

Het is tegenwoordig helaas alleen mogelijk om een fiets mee te nemen in een kopstation. Ook een ov fiets kam niet mee in trein. Jammer, als je een kaartje hebt gekocht on line hebt gekocht. Waarom geen reserveringen zoals in coronatijd?

Groet,

Harry

Bedoelt u die nietszeggende reserveringen die nergens recht op gaven?

Welkom bij de NS Community!

Bedoel je dat het je alleen lukt om een plek voor je fiets te scoren op het eerste station waar een trein vertrekt (omdat alle fietsplekken anders meteen bezet zijn)? Tja, dat geldt (in mindere mate) ook voor zitplaatsen op drukke trajecten wanneer er weer eens een te korte trein rijdt… 

Overigens mag een OV-fiets best mee in de trein, met een Dagkaart Fiets en buiten de spits.

Het is tegenwoordig helaas alleen mogelijk om een fiets mee te nemen in een kopstation. Ook een ov fiets kam niet mee in trein.

Waardoor zou je dat denken? Ik zie geen van beide zaken in de voorwaarden terug.

Waardoor zou je dat denken? Ik zie geen van beide zaken in de voorwaarden terug.

Och ja, fiets mee in trein (terwijl je een kaartje hebt gekocht) lukt soms/vaak niet, dus dat zal de klacht zijn?

En een OV-fiets mee in de trein? Kan gewoon, maar waarom zou je?

https://www.ns.nl/reisinformatie/fiets-in-de-trein.html en onderstaande klopt verder wel

Reserveren is geen optie, ook niet als je ergens een OV-fiets zou willen reserveren.

Kan soms beste een goeie (maar dure) oplossing zijn als er op je uiteindelijke bestemming geen OV-fietsen zijn of ze al op zijn.

Zelf ook wel eens gedaan, maar goed, dat was op de MerwedeLingelijn waar fietsen gratis mee mogen.
(Sterker nog: heb ook wel eens een OV-fiets in de bus meegenomen, na even vragen aan de chauffeur ivm een lekke band😉)

Och ja, fiets mee in trein (terwijl je een kaartje hebt gekocht) lukt soms/vaak niet, dus dat zal de klacht zijn?

https://www.ns.nl/reisinformatie/fiets-in-de-trein.html en onderstaande klopt verder wel

Reserveren is geen optie, ook niet als je ergens een OV-fiets zou willen reserveren.

De nieuwe treinen blinken nu niet bepaald uit in fietsplekken. Ook de intercity's hebben maar een beperkt aantal plekken. Ik denk dat TS dat inderdaad bedoelt met de fiets meenemen. Ik heb het inmiddels na een slechte ervaring (1,5 uur wachten in Apeldoorn) ook maar opgegeven. De treinen zijn zeker op dagen met een beetje redelijk weer overvol met fietsen. Vanaf het beginpunt lukt het je dan meestal wel om je fiets mee te krijgen, maar zodra je wat verder op de lijn zit, zijn de fietsplekken al bezet.

De trein van Apeldoorn naar Castricum begint al in Enschede en vandaar dat ik 2 keer niet mee kon. De derde keer dan wel maar ja dan heb je er op dat moment best wel de smoor in. Andere treinen zie ik voorlopig niet gebeuren en meedenken van NS naar een oplossing ook niet (zie de vele topics hierover).

Enige mogelijkheid lijkt mij de fietstocht laat beëindigen en pas om een uur of 8 a 9 huiswaarts te keren.  

Vouwfiets? Of zeg ik nu iets geks?

Het gaat om mensen die een eind willen gaan fietsen, dat doe je niet op een vouwfiets. Dus ja.

Het gaat om mensen die een eind willen gaan fietsen, dat doe je niet op een vouwfiets. Dus ja.

Er zijn prima vouwfietsen waarop je een eind kan fietsen.

Het is of lang wachten of iets minder comfortabel fietsen.

Reageer