beantwoord

fietsverhuur

  • 4 May 2022
  • 4 reacties
  • 113 Bekeken

hallo ik heb een vraag over het huren van een fiets.  Kun je een fiets huren met de NS-abonnementskaart?  en kan deze fiets de landsgrenzen over?

icon

Beste antwoord door Momo 4 May 2022, 11:48

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Als u een NS Flex abonnement heeft, is het OV-fiets abonnement daarbij inbegrepen en kunt u een OV-fiets huren. Heeft u abonnement op saldo dan zit dat OV-fiets abonnement er niet bij en moet u apart nog een OV-fiets abonnement afsluiten. Dat kan op https://www.ns.nl/deur-tot-deur/ov-fiets

In de voorwaarden zie ik niets staan of een OV-fiets wel of niet over de landsgrenzen mag. NS kan een fiets ook niet volgen met GPS, dus weet niet waar je een fiets gebuikt. Als je een fiets gewoon netje terug brengt is er niets aan de hand. 

kan ik met deze fiets naar duitsland of belgie?

Reputatie 7
Badge +1

kan ik met deze fiets naar duitsland of belgie?

Ja je kan de landsgrenzen over. Besef wel dat het fietsen zijn zonder versnellingen met matig comfort.

Deze fietsen zijn niet geschikt om grote afstanden af te leggen.

Reputatie 7
Badge +3

En besef ook dat het in Duitsland verplicht is om een onafhankelijk van elkaar werkende voor- en achterrem te hebben. Heeft je fiets alleen een terugtraprem, dan voldoet hij niet aan de wettelijke eisen. Een OV-fiets heeft alleen een terugtraprem. 

Ook in Belgie moet een fiets behalve een terugtraprem een bijkomende voorrem hebben. 

Reageer