Excuus ter toevoeging: ik heb de specifieke plaats van de fiets uiteraard doorgegeven aan de NS medewerker die mijn huur stop heeft gezet. Het nummer van de fiets is B41525. Mocht iemand hier toevallig al eerder iets over hebben gezegd dat deze er al even staat. Bij de New York Pizza in Elst - Rijksweg Noord 11
Klantenservice moet dit oplossen. Doen ze dat niet, dan is er:
Zo'n enorme vooruitgang, die nieuwe sloten …
Hoeveel van dit soort topics moeten er nu volgen, voordat NS eindelijk eens de conclusie trekt datr
- de klantenservice van een zeer laag niveau is.
- De nieuwe sloten echt geen vooruitgang zijn integendeel.
Zoveel topics al over dit probleem gelezen en nog steeds worden de klanten geschoffeerd.
Hallo Maartjevs7 en welkom bij de NS Community,
Wat ontzettend naar dat het zo is gegaan. Ik schrik van de antwoorden die je gaf. Ik kan in ieder geval wel aangeven dat onze OV-fiets afdeling gewoon altijd bereikbaar is. Het klopt niet dat deze op vrijdag of zaterdag is gesloten. Ook kan het niet zo zijn dat wij opeens 350 euro voor een fiets afschrijven zonder daar een mail over te sturen. Deze mails worden automatisch verstuurd nadat er wordt geconcludeerd als wij nog geen sleutel en/of proces-verbaal hebben ontvangen. Als ik op het nummer van de fiets zoek zie ik dat de rit al is afgesloten. Klopt het dat je vandaag contact hebt gehad en het allemaal al in orde is gemaakt?
@rvdborgt Bedankt voor de tips :)
@Erryt NS, het is indd gelukt om het op te lossen via de klantenservice. Hoe de mails niet naar mij zijn gestuurd vind ik ook vreemd, maar het geld is wel degelijk afgeschreven. Achteraf kon ik wel op de factuur van oktober zien dat er zo’n hoog bedrag afgeschreven ging worden. Ben ik de enige die dat soort mails gewoon archiveert ?
Maargoed gelukkig krijg ik binnen 30 dagen mijn geld teruggestort. Dus ik ben blij dat het (snel) is opgelost.
Hoe dit mis is gegaan vraag ik me wel een beetje af, de fiets is namelijk al meerdere keren na mijn huur en defectiemelding in gebruik geweest. Dus dat de fiets defect was en opgehaald moest worden in Elst is wel gewoon goed doorgekomen..
De uiteindelijke persoon aan de klantenservice die mij heeft geholpen vond ik erg behulpzaam en begripvol. Na 11x dan toch scheepsrecht ;)
Goed dat hier op het forum/in de community wordt vastgelegd dat de vermiste fietsen registratie van NS onbetrouwbaar is.
Deze administratie kan dus geen basis meer zijn voor het factureren en incasseren van een eigen risico van de huurder (E 350 of E 70).
Of is dit te scherp gesteld. Graag een reactie van NS.
Als de registratie van vermiste fietsen betrouwbaar geweest was zou NS allang gestopt zijn met het het uitrollen van elektronische sloten. Want het aantal meldingen van achtergelaten fietsen explodeert ondertussen weer.
Ook hier zojuist 545,- lichter en vals beschuldigd van het stelen van een fiets. De fiets heeft mijn man netjes terug gebracht en afgesloten. Helaas valt dit niet te bewijzen.
NS: hoe kan het , wanneer jullie tegen ons zeggen dat de huurperiode onjuist was afgesloten, dus de kaart van m’n man nog gekoppeld was aan de fiets, dat een ander met een andere ov kaart de fiets kan ontgrendelen? Dat moet toch niet kunnen? Pleit dit mijn man niet ‘vrij’ van alle beschuldigingen? Graag reactie. We voelen ons boos, bedoezeld en machteloos.
hoe kan het , wanneer jullie tegen ons zeggen dat de huurperiode onjuist was afgesloten, dus de kaart van m’n man nog gekoppeld was aan de fiets, dat een ander met een andere ov kaart de fiets kan ontgrendelen?
Dat kan ook niet. Als de huurperiode niet goed wordt afgesloten, staat de fiets niet op slot. Wat dan vaak gebeurt, is dat de volgende huurder denkt de fiets met zijn kaart van het slot te halen, terwijl de fiets dus niet op slot stond. Hij neemt hem mee, zet hem op slot en krijgt hem dan niet meer van het slot af, want niet gekoppeld aan zijn kaart. De fiets blijft dan ergens achter tot iemand hem bij NS meldt en NS de fiets ophaalt.
Hoe lang blijft dit probleem bestaan?
Je jaagt hier ook weer mensen mee weg... Kan dit niet beter?
Hoe lang blijft dit probleem bestaan?
Je jaagt hier ook weer mensen mee weg... Kan dit niet beter?
Dit probleem bestaat al jaren en NS doet er weinig of niets aan. Het aantal fietsen met nieuw slot wordt alleen maar uitgebreid. Met de verbeterpunten die hier worden doorgegeven doet NS ook niets. Dus ja het kan veel beter en nee het gaat niet gebeuren. En ja dat is een cynische conclusie maar wel de waarheid.
Tja, blijkbaar is onterecht een boete van 350 EURO ontvangen heel normaal voor NS.
Dit probleem bestaat al jaren en NS doet er weinig of niets aan. Het aantal fietsen met nieuw slot wordt alleen maar uitgebreid. Met de verbeterpunten die hier worden doorgegeven doet NS ook niets. Dus ja het kan veel beter en nee het gaat niet gebeuren. En ja dat is een cynische conclusie maar wel de waarheid.
Ik vraag me af hoe groot de verliezen op de.OV-fiets inmiddels wel niet zijn door de problemen met de sloten, door frauduleus gebruik en door spoorloze fietsen.
Wellicht is het idee van het nieuwe kabinet dat NS OV-fiets beter kan afstoten naar de rijwielhandel wel een heel goed idee.
Dat kan ook niet. Als de huurperiode niet goed wordt afgesloten, staat de fiets niet op slot. Wat dan vaak gebeurt, is dat de volgende huurder denkt de fiets met zijn kaart van het slot te halen, terwijl de fiets dus niet op slot stond. Hij neemt hem mee, zet hem op slot en krijgt hem dan niet meer van het slot af, want niet gekoppeld aan zijn kaart. De fiets blijft dan ergens achter tot iemand hem bij NS meldt en NS de fiets ophaalt.
Overigens knippert het lampje op het slot dan wel rood als je 'm probeert te huren. Ik heb ooit ook wel bijna een open staande fiets meegenomen, maar toen wel op het lampje gelet.
Tja, blijkbaar is onterecht een boete van 350 EURO ontvangen heel normaal voor NS.
Ja dat lees je toch ook bij TS. Ze heeft vele malen met NS moeten bellen om het weer recht te kunnen breien.
Ik qoute:
Hoe dit mis is gegaan vraag ik me wel een beetje af, de fiets is namelijk al meerdere keren na mijn huur en defectiemelding in gebruik geweest. Dus dat de fiets defect was en opgehaald moest worden in Elst is wel gewoon goed doorgekomen..
De uiteindelijke persoon aan de klantenservice die mij heeft geholpen vond ik erg behulpzaam en begripvol. Na 11x dan toch scheepsrecht ;)
Enige conclusie is volgens mij dat de klantenservice van NS in deze keer op keer faalt. Dat falen is zowel bij NS als de klantenservice wel bekend maar men doet er dus helemaal niets aan. Dat is dus een soort struisvogelpolitiek.
Wat wil je als je een monopoliepositie hebt? Je reizigers kunnen niet naar een andere vervoerder rennen. Wel naar de auto of fiets natuurlijk, maar veel reizigers zitten vast aan het OV.
Zou er competitie zijn voor NS dan was de boel allang verbeterd.
Dit probleem bestaat al jaren en NS doet er weinig of niets aan. Het aantal fietsen met nieuw slot wordt alleen maar uitgebreid. Met de verbeterpunten die hier worden doorgegeven doet NS ook niets. Dus ja het kan veel beter en nee het gaat niet gebeuren. En ja dat is een cynische conclusie maar wel de waarheid.
Ik vraag me af hoe groot de verliezen op de.OV-fiets inmiddels wel niet zijn door de problemen met de sloten, door frauduleus gebruik en door spoorloze fietsen.
Wellicht is het idee van het nieuwe kabinet dat NS OV-fiets beter kan afstoten naar de rijwielhandel wel een heel goed idee.
Geen goed idee want de rijwielhandelaren zijn veel te beperkt open. OV-fiets is natuurlijk een prima concept alleen de uitvoerder is helaas NS. En NS is doof voor haar klanten in deze.
Geen goed idee want de rijwielhandelaren zijn veel te beperkt open. OV-fiets is natuurlijk een prima concept alleen de uitvoerder is helaas NS. En NS is doof voor haar klanten in deze.
Wat heeft een winkel die fietsen verkoopt te maken met de exploitatie van OV-fiets? Dat is weer een andere business.
Je vergelijkt de showroom van een autodealer toch ook niet met een parkeergarage.
@Manouk93 Neem contact op met het klachtenloket OV. Zie deze link. Als dat niet werkt kan je altijd nog naar de geschillencommissie. NS heeft neem ik aan het fietsnummer doorgegeven, kan je niet naar die verhuurlocatie en kijken of de fiets daar staat?? (kan niet als je de fiets uit een kluis hebt gehuurd)
https://klachtenloket-openbaarvervoer.nl/
Of gewoon met 'ouderwetse' sloten! Je checkt in wanneer je hem mee neemt en je checkt uit wanneer je hem terug brengt. Wellicht zou je de boel dan bemant moeten houden, maar deze onterect boetes zullen veel minder vaak voorkomen.
Of je levert de sleutel in in een soort van automaat (of haalt hem er uit ), dan hoeft de boel ook niet eens bemand te zijn.
Het hoeft helemaal geen hogere wiskunde te zijn.
Wellicht zou je de boel dan bemant moeten houden, maar deze onterect boetes zullen veel minder vaak voorkomen.
Overal bemannen is gezien de explosief stijgende lonen geen optie meer, dan wordt het de komende jaren een bodemloze put aangezien we in een loon-prijs-spiraal terecht zijn gekomen
Bedenk dat je vanwege de lange openingstijden per lokatie minimaal 4 tot 5 man personeel nodig hebt. Links- of rechtsom zal de zaak geautomatiseerd moeten worden of anders verdwijnen.
Wellicht zou je de boel dan bemant moeten houden, maar deze onterect boetes zullen veel minder vaak voorkomen.
Overal bemannen is gezien de explosief stijgende lonen geen optie meer, dan wordt het de komende jaren een bodemloze put aangezien we in een loon-prijs-spiraal terecht zijn gekomen
Bedenk dat je vanwege de lange openingstijden per lokatie minimaal 4 tot 5 man personeel nodig hebt. Links- of rechtsom zal de zaak geautomatiseerd moeten worden of anders verdwijnen.
het is ook een simpel concept, je kan het vast wel met een automaat doen waar de fiets gekoppeld wordt aan je chipkaart en dat je dan de sleutel zou moeten terug breng wil je de huur stoppen (bijvoorbeeld codes op de sleutel of een qr code op de sleutel), maar goed qr codes en codes zijn fraudegevoelig dus dan zou je daar weer iets op moeten bedenken.
En sleutels kun je natuurlijk ook namaken , maar ik gok dat NS daar minder verlies op maakt dan met het huidige systeem.
Niet dat het concept ook maar iets van waarde heeft want NS luistert er toch niet naar .
het is ook een simpel concept, je kan het vast wel met een automaat doen waar de fiets gekoppeld wordt aan je chipkaart en dat je dan de sleutel zou moeten terug breng wil je de huur stoppen (bijvoorbeeld codes op de sleutel of een qr code op de sleutel)
Niet dat het concept ook maar iets van waarde heeft want NS luistert er toch niet naar 🤡.
Vandaar dat ik denk dat NS dit beter aan de rijwielhandel kan overlaten. Die hebben meer zicht op de technische mogelijkheden en op manieren om het efficiënt te organiseren.
Of gewoon met 'ouderwetse' sloten! Je checkt in wanneer je hem mee neemt en je checkt uit wanneer je hem terug brengt. Wellicht zou je de boel dan bemant moeten houden, maar deze onterect boetes zullen veel minder vaak voorkomen.
Of je levert de sleutel in in een soort van automaat (of haalt hem er uit ), dan hoeft de boel ook niet eens bemand te zijn.
Er zijn/waren een heleboel onbemande verhuurlocaties met de ‘oude’ sleutels. Inderdaad met een automaat/sleutelkastje. Heb ik regelmatig gebruikt. Nooit gedoe gehad.
Ik vind het argument dat de nieuwe sloten handiger zouden zijn voor de huurder ook helemaal niet terecht. Persoonlijk vind ik het makkelijker om een sleutel uit m'n broekzak te halen dan om m'n OV-chipkaart uit m'n portemonnee uit m'n tas tevoorschijn te toveren. Plus iedereen snapt zonder uitleg hoe een sleutel werkt.