Skip to main content

Mijn man heeft op 17-9 jl op het station van Zwolle een OV-fiets gehuurd. Klaarblijkelijk is er bij het beëindigen van de huur iets mis gegaan, want er is vorige week €545,- van onze rekening afgeschreven. Mijn man heeft de fiets netjes terug gebracht naar het station, de fiets op slot gezet en een paar minuten later de trein naar Groningen genomen. 

Beste NS,

de volgende vragen:

• op de site staat dat de fiets pas weer ontgrendeld kan worden met een andere ov-kaart, als de huurperiode is beëindigd. Als er bij mijn man blijkbaar iets mis gegaan is waardoor de huur door is blijven lopen, hoe heeft iemand met een andere ov-kaart dan dit slot kunnen ontgrendelen? Dit moet immers toch alleen met zijn kaart kunnen?
  • Waarom moeten we 545,- betalen en niet 350,- zoals iedereen die wordt beschuldigd van het stelen van een fiets (voor zover het stelen is, hij heeft de fiets netjes teruggebracht en afgesloten)

545,- is enorm veel geld. Wij zitten met veel vragen. Een gedegen antwoord op mijn vragen stel ik zeer op prijs. Bedankt alvast!

Mvg Manouk

Dit kunnen we hier niet voor u oplossen. Bel 030 7515155 en laat u doorverbinden met OV-fiets. Ze kunnen daar bij heel veel gegevens, waardoor ze zaken beter kunnen uitzoeken en soms een oplossing vinden.

Dit is een forum van welwillende medereizigers, maar/en  we kunnen niet bij de administratie.

Lees ook de bijdragen van ​@Henkpeetersen hieronder.

Als het goed is, weet u ook het fietsnummer dat kwijt is. Ik zou dan naar Zwolle gaan en de fiets in de stalling zoeken. Met betrekking tot het bedrag van 545,00, ik denk dat daar ook nog 3 weken fietshuur is bijgeteld. Is er in MijnNS heen factuur te vinden voor dat bedrag?

Het bedrag van € 545,00 kwam mij al bekend voor. Je hebt je case ook in onderstaand topic geplaatst. Heb je iets gedaan met de adviezen daarin gegeven?

Reageer