hoe koppel ik de ov-fiets aan aan mn nieuwe ov-chipkaart | NS Community
beantwoord

hoe koppel ik de ov-fiets aan aan mn nieuwe ov-chipkaart

  • 19 July 2022
  • 7 reacties
  • 1146 Bekeken

dag,

ik heb een nieuwe persoonlijke ov-chipkaart toegesturd gekregen. Bij de vorige, die ik in 2017 kreeg moest ik de ov-fiets koppelen aan de nieuwe kaart, dat lukt me nu niet. Weet ieman raad? dank en groeten, Hennie

icon

Beste antwoord door Lorena NS 19 July 2022, 14:52

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi hennie54,

Wat lukt er niet? Verschijnt er een foutmelding? Zo ja, welke?

Als u NS Flex op de nieuwe kaart heeft besteld, zit het OV-fiets abonnement er al bij inbegrepen. Deze hoeft u dan niet opnieuw te koppelen. U kunt gewoon een fiets huren met de kaart.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Hennie54 en welkom bij de NS Community! 

Als je een vervangende OV-chipkaart hebt ontvangen, worden al je abonnementen automatisch over gezet op de nieuwe OV-chipkaart. Voor de zekerheid kun je het kaartnummer nog controleren in je Mijn NS-account of je kan hiervoor nog contact opnemen met de klantenservice.

Reputatie 7
Badge +2

De procedure rondom OV-fiets is inderdaad gewijzigd ergens in de afgelopen jaren. Voorheen moest je zoals TS aangeeft inderdaad het abonnement zelf aan je nieuwe kaart koppelen, maar tegenwoordig wordt ook OV-fiets automatisch overgezet naar de nieuwe kaart.

Wel kan het, dat was mijn ervaring althans, voorkomen dat je de eerste paar keer bij zelfservice-stallingen een melding krijgt dat de kaart nog niet bekend is bij OV-fiets. Dat lost zich meestal op door het even opnieuw te proberen.

Badge +3

De procedure rondom OV-fiets is inderdaad gewijzigd ergens in de afgelopen jaren. Voorheen moest je zoals TS aangeeft inderdaad het abonnement zelf aan je nieuwe kaart koppelen, maar tegenwoordig wordt ook OV-fiets automatisch overgezet naar de nieuwe kaart.

Dat is volgens mij inderdaad het geval, want een tijdje terug was er een situatie waar iemand die op een nieuwe kaart wachtte tijdelijk geen OV-fiets meer kon huren.

Dat zou met de nieuwe kaart moeten, maar die was nog niet binnen. Blijkbaar kan OV-fiets (als onderdeel van een NS Flex abonnement?) maar aan één kaart gekoppeld zijn?

Reputatie 7
Badge +2

Dat moet immers iets met flex zijn. Rond m'n laatste kaartwissel had ik namelijk gewoon even op beide kaarten OV-fiets gekoppeld staan volgens MijnNS.

Badge +3

Dat moet immers iets met flex zijn. Rond m'n laatste kaartwissel had ik namelijk gewoon even op beide kaarten OV-fiets gekoppeld staan volgens MijnNS.

Volgens Mijn NS wél, maar kon je er ook daadwerkelijk fietsen mee huren?

Reputatie 7
Badge +2

Dat heb ik nooit geprobeerd. Ik kreeg de nieuwe kaart binnen toen ik een weekje op zakelijke reis was. De week daarvoor kon ik gewoon fietsen huren met de oude kaart, de week erna met de nieuwe.

Wel in de eerste periode met de nieuwe nog wel eens een foutmelding gehad dat ik met die kaart geen fiets kon huren, maar na opnieuw proberen werkte de kaart gewoon normaal.

Reageer