idee actie Oekraïne | NS Community

idee actie Oekraïne

  • 3 March 2022
  • 9 reacties
  • 251 Bekeken

De ov fiets is blauw/geel, net als de vlag van Oekraïne, as maandag is een landelijke actie voor de slachtoffers. Ov fiets zou mee kunnen doen door een percentage vd huurinkomsten van de fietsen te doneren 


9 reacties

Goedemiddag D. Baas en welkom bij de NS Community!

Bedankt voor de suggestie, ik zal hem doorgeven!

De ov fiets is blauw/geel, net als de vlag van Oekraïne, as maandag is een landelijke actie voor de slachtoffers. Ov fiets zou mee kunnen doen door een percentage vd huurinkomsten van de fietsen te doneren 

Ik weet niet om NS zich met politiek moet bezighouden en zeker niet gezien het feit dat NS op dit moment meer dan €3.000.000 subsidie per dag krijgt. Misschien eerst de eigen financiën op orde brengen.  

Reputatie 7

De ov fiets is blauw/geel, net als de vlag van Oekraïne, as maandag is een landelijke actie voor de slachtoffers. Ov fiets zou mee kunnen doen door een percentage vd huurinkomsten van de fietsen te doneren 

Ik weet niet om NS zich met politiek moet bezighouden en zeker niet gezien het feit dat NS op dit moment meer dan €3.000.000 subsidie per dag krijgt. Misschien eerst de eigen financiën op orde brengen.  

Dit heeft niets met ‘politiek’ te maken, maar alles met medemenselijkheid. 

De ov fiets is blauw/geel, net als de vlag van Oekraïne, as maandag is een landelijke actie voor de slachtoffers. Ov fiets zou mee kunnen doen door een percentage vd huurinkomsten van de fietsen te doneren 

Ik weet niet om NS zich met politiek moet bezighouden en zeker niet gezien het feit dat NS op dit moment meer dan €3.000.000 subsidie per dag krijgt. Misschien eerst de eigen financiën op orde brengen.  

Dit heeft niets met ‘politiek’ te maken, maar alles met medemenselijkheid. 

U klinkt erg selectief, toen de VS destijds onder illegale voorwendselen bijv. Irak bezette heeft NS voor zover ik weet ook geen donaties uit medemenselijkheid gedaan. Er zijn helaas vaker oorlogen in deze wereld en het is niet de taak van NS daar op te acteren.

Reputatie 7

@Tamzin Selectief? Ik? Hoezo? Leg eens nader uit?

Elke oorlog is verschrikkelijk en om in woord en daad bij de slachtoffers - die niet om de oorlog hebben gevraagd - stil te staan, dat heeft niets met selectief te maken.

Je kunt oude koeien uit de sloot te trekken om een zogenaamd argument kracht bij te zetten maar dat is een teken van zwakte. En als je dan niet selectief wilt zijn: er zijn dan ook genoeg tegenargumenten, om juist wél de slachtoffers van een niet-legitieme oorlog te ondersteunen, ook al is misschien symbolisch en een druppel op de gloeiende plaat.

@Tamzin Selectief? Ik? Hoezo? Leg eens nader uit?

Waarom moet NS volgens jou wel doneren voor een land dat door de NAVO wordt gesteund en niet voor andere landen als die bijv. door de VS worden aangevallen? Het een is voor de lokale bevolking niet erger dan het ander.

Reputatie 7

@Tamzin Waar heb ik beweerd dat de slachtoffers van een oorlog die bijvoorbeeld door de VS wordt ontketend, niet gesteund zouden mogen worden? Over selectief (of desinformatie) gesproken …

Reputatie 7
Badge +4

De actie die morgen plaatsvindt, is denk ik verstandiger.

 

Van veel druppels kan een verdrevene ook drinken. Er is ook nog zoiets als barmhartigheid.

 

Badge +3

De actie die morgen plaatsvindt, is denk ik verstandiger.

Dat zal dan www.radio555.nl zijn?

Ik ga luisteren, en een bijdrage natuurlijk.

Reageer