beantwoord

Met kind OV fiets huren


  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie

Onze dochter is 10 en 150 cm lang. Kan zij op een OV fiets?

icon

Beste antwoord door Aurora NS 5 April 2023, 13:44

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Badge

Hoe bedoelt u? Een eigen fiets of achterop bij u?

Reputatie 7
Badge +3

Of zij een OV fiets kan huren? In principe kunnen kinderen geen OV fiets abonnement afsluiten. OV fietsen zijn fietsen afgestemd op volwassenen.

Het zadel van een OV-fiets is te verstellen gelukkig, al zal 150cm net op het randje zijn om haar op een eigen OV-fiets te laten rijden.
Zoals MoDe al aangeeft kan zij zelf geen OV-fiets abonnement afsluiten, maar jij als haar ouder kan dat wel. De factuur komt dan aan het einde van de maand ook bij jou terecht.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer dochter met de ouders meegaat kan een ouder een tweede fiets huren. Er hoeft dan geen abonnement voor dochter te worden afgesloten.

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer dochter met de ouders meegaat kan een ouder een tweede fiets huren. Er hoeft dan geen abonnement voor dochter te worden afgesloten.

Voor de dochter kan geen abonnement afgesloten worden.

Reputatie 7
Badge +3

De vraag gaat niet over een abonnement voor de dochter maar of zij met haar lengte op een OV-fiets kan fietsen. 

Reputatie 7
Badge +3

Dat abonnement is erbij gehaald door @MoDe en nader uitgewerkt door @Aurora NS, niet door de oorspronkelijke vragensteller @Au3G. Ik heb alleen maar aangegeven dat je een tweede fiets kunt huren als ouder en abonnement voor dochter niet nodig is.

Reputatie 7
Badge +3

De vraag gaat niet over een abonnement voor de dochter maar of zij met haar lengte op een OV-fiets kan fietsen. 

En die heb ik beantwoord met dat OV fietsen op volwassenen zijn afgestemd. TS zal ter plekke moeten bekijken of dochter past op een OV-fiets. Ik denk het zelf niet, maar kan dat niet vanaf hier beoordelen. Dochter mag niet achterop, OV-fietsen zijn bedoeld voor 1 persoon.

Reputatie 7
Badge +3

En die heb ik beantwoord met dat OV fietsen op volwassenen zijn afgestemd. 

Waarbij je als eerste aangaf dat kinderen geen OV-fiets abonnement kunnen afsluiten, waar dan verdere reacties opkomen en je daarna in een volgende reactie nog eens zegt dat voor dochter geen abonnement kan worden afgesloten. 

Waarom beginnen met een opmerking over een abonnement als dat niet de vraag is ipv eerst de gestelde vraag beantwoorden en dat over een abonnement hooguit als extra toevoeging? 

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe De vraag ging helemaal niet over een abonnement. Jouw antwoord levert ruis op. 

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe De vraag ging helemaal niet over een abonnement. Jouw antwoord levert ruis op. 

De titel is ‘Met kind OV fiets huren’ dat kan vanalles inhouden.

Reputatie 7
Badge +1

@MoDe De vraag ging helemaal niet over een abonnement. Jouw antwoord levert ruis op. 

De titel is ‘Met kind OV fiets huren’ dat kan vanalles inhouden.

Oh jij reageert dus alleen op de kop en je leest de vraag zelf dus niet. Dan begrijp ik nu veel reacties van je.

Reputatie 7
Badge +3

@MoDe De vraag ging helemaal niet over een abonnement. Jouw antwoord levert ruis op. 

De titel is ‘Met kind OV fiets huren’ dat kan vanalles inhouden.

Oh jij reageert dus alleen op de kop en je leest de vraag zelf dus niet. Dan begrijp ik nu veel reacties van je.

Ik heb zowel titel als inhoud gelezen. Uitgaande van de titel heb ik reactie over huren gegeven en op de inhoud dat de fietsen op volwassenen afgestemd zijn.

Verdere persoonlijke reacties via pb.

 

Badge +3

Welkom bij de NS Community @Au3G!

Iemand van 1,50m kan best op een OV-fiets rijden als je het zadel laag zet.

Wellicht komt ze niet met haar voeten bij de grond maar kids van 10 jaar oud zijn daar in het algemeen best handig in.

Welkom bij de NS Community @Au3G!

Iemand van 1,50m kan best op een OV-fiets rijden als je het zadel laag zet.

Wellicht komt ze niet met haar voeten bij de grond maar kids van 10 jaar oud zijn daar in het algemeen best handig in.

toen ik 10 was en nu btw 19 flikker nog steeds van de fiets af omdat ik af en toe niet bij de grond om, (ligt natuurlijk aan de schoenen, sneakers, hakken en stalen neuzen). 

Dank je wel voor jullie reacties! Het is mijn eerste vraag op dit forum en merk dat mijn vraag meerdere interpretaties oplevert 😊. Het ging erom of mijn dochter op de fiets past. Qua abonnement staat alles duidelijk op de site vd NS. Qua leeftijd of hoogte vd fiets niet. Ik ga het gewoon proberen en lukt het niet, dan verzinnen we wel wat.

Reputatie 3

Het is gewoon heel lastig om een duidelijke vraag te stellen, en als iets er niet staat gaan mensen al snel aannames doen.

Niet ongebruikelijk op fora.

Reputatie 7
Badge +3

Dank je wel voor jullie reacties! Het is mijn eerste vraag op dit forum en merk dat mijn vraag meerdere interpretaties oplevert 😊. Het ging erom of mijn dochter op de fiets past. Qua abonnement staat alles duidelijk op de site vd NS. Qua leeftijd of hoogte vd fiets niet. Ik ga het gewoon proberen en lukt het niet, dan verzinnen we wel wat.

Wat is de maat van de fiets waarop de dochter gewoonlijk fietst?

Reageer