Mogelijk verloren OV-fiets gevonden | NS Community
beantwoord

Mogelijk verloren OV-fiets gevonden

  • 2 September 2020
  • 33 reacties
  • 1170 Bekeken

Badge +3

Er lijkt een OV-fiets ongebruikt te staan op enkele honderden meters van station Utrecht Terwijde, nabij het kruispunt van de Musicallaan en de Jazzboulevard.

De fiets draagt het nummer 62983, staat voor fitnessgelegenheid “Happy Bodies” en is aan een fietsenrek bevestigd met een stevig kettingslot.

Foto’s van de fiets en een kaartje:

 

 

icon

Beste antwoord door Robert B 2 September 2020, 21:18

Bekijk origineel

33 reacties

Badge +3

Dat kettingslot lijkt op de ketting die bij de OV-fiets zelf hoort, dus die je aan de andere kant in het ringslot steekt (als je weet hoe dat werkt.. gebruiksaanwijzing nog nergens gezien)

Reputatie 7
Badge +3

Misschien was 1 body toch niet zo happy en had geen zin meer om te fietsen. :grin:

Badge +3

Ben zo vrij geweest om dit topic via Twitter naar webcare te sturen, waren ze blij mee :smiley:

Dankjewel voor het doorgeven. We gaan deze fiets ophalen! ^EB

Vraag over een instructie(filmpje) voor de bijbehorende ketting ook maar even gevraagd.

Badge +3

Het wordt leuk op Twitter.. https://twitter.com/oldschoolrobert/status/1301274590203834370

De instructie voor dat (plug-in) kettingslot?

Hiervoor klik je deze ketting in de voorziene insert....

https://www.decathlon.nl/p/kettingfietsslot-plug-in-voor-axa-defender-frameslot/_/R-p-X8539557

Ik heb voor je gezocht, maar ik zie dat hier geen instructie voor is. Ik zal een melding doorzetten naar mijn collega's dat hier wel behoefte aan is. ^SN


Ik heb ook zitten zoeken op websites van slotenmakers/fietsenmakers, maar helaas kon ik daar ook niets vinden. ^SN

Maar goed, fiets 62983 wordt opgehaald, dat scheelt en daar was het om te doen.

Nog eentje dan (lieve webcare).. https://twitter.com/MvEngelshoven/status/1300034169909792770

Dit is natuurlijk niet de bedoeling! Heb je heel toevallig ook het fietsnummer misschien voor mij?

Nee, ligt achter een hek

Zo'n vermoeden had ik helaas al, toch bedankt voor de moeite. De melding heb ik aangemaakt, hopelijk wordt de fiets zo snel mogelijk opgehaald! Ligt de fiets naast de Schovetweg of Nieuwenhagerweg? ^AS

Of 

Heb je toevallig de straatnaam van de plek waar de fiets ligt?

Eygelshoven heeft twee stations. De fiets ligt tegenover Eygelshoven. Dus niet bij Eygelshoven-Markt. Dat is een ander station.

Hij ligt achter een hek.…

Echt hè…. Nou ja de nieuwere fietsen hebben GPS locatie meen ik, en slot openen met een SMS of via de NS app dus zonder sleutel? Dat wordt misschien nog leuk/interessant...

Badge +3

Wordt OV-fiets 29769 vermist? Die staat al een tijdje op dezelfde plek.

Wordt OV-fiets 29769 vermist? Die staat al een tijdje op dezelfde plek.

 

Jazeker! Wat is de locatie van die fiets? Dan geef ik dat door. :blush:

Badge +3

Zie de foto's en het kaartje in het eerste bericht van dit topic: de fiets staat op dezelfde plek als fiets 62983 stond. Ook met het kettingslot vastgezet.

Bedankt, het is doorgegeven!

Badge +3

Is NS OV-fiets 70547 kwijt?

Ja, waar heb je hem gevonden?

Badge +3

OV-fiets 70547 staat ter hoogte van Musicallaan 13c te Utrecht, enkele honderden meters van station Utrecht Terwijde en enkele tientallen meters van de plek waar de eerdere in dit topic gemelde fietsen stonden.

Kaartje en fotootjes:

Dankjewel! Ik heb het doorgezet.

Badge +3

Vrijwel direct na mijn vorige melding is de gemelde fiets verdwenen, maar zijn er twee andere OV-fietsen verschenen op dezelfde plek (ter hoogte van Musicallaan 13c). Deze hebben nummers 42109 en 54347. Staan deze inmiddels als verloren te boek? Dan zijn ze dus daar te vinden.

Ik heb overigens de indruk dat ze nog wel af en toe gebruikt worden, maar ze staan er inmiddels dus al zo lang dat ik verwacht dat ze niet regulier gehuurd worden.

Reputatie 6

Hey Tochjo. Deze fietsen waren inderdaad als verloren gemeld. Ik heb nu meteen bij beide fietsen een melding gemaakt en ze worden binnenkort opgehaald. 

Badge +3

Ben wel benieuwd bij welke stalling deze (en alle andere gemelde) ‘weesfietsen’ horen.

Is het dan zo makkelijk om daar een fiets te pakken zonder een dikke rekening te krijgen bij ‘langer gebruik’?

Het zal wel een bemenste stalling zijn waar de sleutels gewoon in de fietsen zitten, en de bewaking te kort schiet.

Doe het dan zoals voorheen op o.a. Woerden. Melden bij de beheerder, kaart scannen en dan een sleutel krijgen i.p.v. andersom (zoals Eindhoven, pak maar een fiets en bij naar buiten je kaart laten scannen).

Reputatie 7
Badge +2

Doe het dan zoals voorheen op o.a. Woerden. Melden bij de beheerder, kaart scannen en dan een sleutel krijgen i.p.v. andersom (zoals Eindhoven, pak maar een fiets en bij naar buiten je kaart laten scannen).

Zie je dat al voor je met bijvoorbeeld het aantal fietsen op Utrecht Centraal Centrumzijde :wink: Het is soms al even zoeken in een stalling met weinig fietsen, laat staan in eentje waar er echt veel staan.

Badge +3

Voor een moderator: kies een beter antwoord dan dat van mij (en verwijder deze reactie van mij ook)

Fietsen met een nieuw slot hebben geen GPS tracking

Reputatie 7
Badge

Is het dan zo makkelijk om daar een fiets te pakken zonder een dikke rekening te krijgen bij ‘langer gebruik’?

 

Dat vraag ik me ook af elke keer als ik dit soort berichten lees. Is het zo makkelijk om ergens een fiets te huren en het maar dumpen waar je het zelf wil zonder dat het gevolgen voor je heeft?

Badge +3

OV-fiets 29040 lag vanochtend ter hoogte van Musicallaan 13c te Utrecht, enkele honderden meters van station Utrecht Terwijde. Deze fiets is vast omgewaaid de afgelopen dagen; daarvoor stond hij een hele tijd op dezelfde plek.

Zie mijn eerdere bericht in dit topic voor een kaartje van de locatie (eerder gemelde fietsen stonden op dezelfde plek).

Reputatie 6

Bedankt voor het melden Tochjo! Ik heb het doorgezet en de fiets gaat opgehaald worden.

Is er ergens op de NS-site een button waarmee ik eenvoudig een OV-fiets kan melden die ergens al weken staat en daar vermoedelijk onterecht door iemand is achtergelaten?

Helaas niet. Dat gaat echt enkel via de Klantenservice, gezien er sowieso gecontroleerd moet worden of die fiets ook werkelijk vermist is, of gewoon verhuurd.

Het lijkt mij een goed idee om op de OV-fiets website te vermelden dat OV-fietsen die vermoedelijk ergens ten onrechte zijn achtergelaten kunnen worden gemeld bij de NS Klantenservice. Het heeft me vrij veel moeite gekost om hier via de NS Community achter te komen. 

 

In de fietsenstalling onder ons kantoor staat al heel lang een ov fiets met nummer 10483. 
 

Wordt deze fiets vermist en kan hij opgehaald worden? 

adres is Vondellaan 55 te Leiden. 

mvg Arnout

 

Reputatie 6

Hey Arnoutvanderburg. Welkom bij de NS Community! 

Bedankt voor het melden. Ik heb het doorgezet en de fiets gaat opgehaald worden.

Reageer