Mogelijk verloren OV-fiets gevonden | NS Community
beantwoord

Mogelijk verloren OV-fiets gevonden

  • 2 September 2020
  • 33 reacties
  • 1171 Bekeken

Badge +3

Er lijkt een OV-fiets ongebruikt te staan op enkele honderden meters van station Utrecht Terwijde, nabij het kruispunt van de Musicallaan en de Jazzboulevard.

De fiets draagt het nummer 62983, staat voor fitnessgelegenheid “Happy Bodies” en is aan een fietsenrek bevestigd met een stevig kettingslot.

Foto’s van de fiets en een kaartje:

 

 

icon

Beste antwoord door Robert B 2 September 2020, 21:18

Bekijk origineel

33 reacties

Badge +3

Iemand nog een gratis OV-fiets hebben? De sleutelkast op Schiedam staat voor u open! 

 

Reputatie 7
Badge

Oei, dat is echt slordig. 

Badge +3

Oei, dat is echt slordig. 

Kwam voorbij op Twitter, is uiteraard doorgegeven door NS Webcare.

Ik zie dat mijn collega ^TO er bovenop zit!

Reputatie 7
Badge +2

Iemand nog een gratis OV-fiets hebben? De sleutelkast op Schiedam staat voor u open! 

 

Ah, “Even geduld, deur gaat open” op het display… Is dus weer eens een sleutelkluis waarvan de deur blijft hangen, dat zie ik erg regelmatig de laatste tijd. (Vastlopers met “Let op: deur gaat sluiten” op het display zijn er ook geregeld)

Dat doorgeven door de NS Webcare is leuk en aardig, maar de afdeling OV-fiets doet in de praktijk helemaal niets met die meldingen en negeert meldingen door klanten volledig.

Na even tellen heb ik sinds 25 januari ZEVEN keer dezelfde storing aan de sleutelkluis op Veenendaal-De Klomp gemeld bijvoorbeeld, dat was in alle gevallen een vastgelopen deur waardoor het systeem uiteindelijk in storing raakt en helemaal niet meer te gebruiken is.
Op een gegeven moment reset het systeem zichzelf dan en is de verhuurlocatie weer even te gebruiken (moet je wel als klant even de deur helpen met openen en soms ook met sluiten, anders is 'ie gelijk weer in storing). Maar uiteindelijk doet ‘ie het dan echt niet meer en dan ben je zo meer dan een maand verder voordat OV-fiets een keer iets doet.

September vorig jaar was een identiek verhaal. En als het dan gerepareerd is dan werkt het weer maanden achter elkaar probleemloos. Lijkt dus vooral op een chronisch gebrek aan periodiek onderhoud aan die sleutelkluizen waardoor er op een gegeven moment dingen gaan aanlopen en defect raken.

Badge +3

Ah, “Even geduld, deur gaat open” op het display… Is dus weer eens een sleutelkluis waarvan de deur blijft hangen, dat zie ik erg regelmatig de laatste tijd. (Vastlopers met “Let op: deur gaat sluiten” op het display zijn er ook geregeld)

De stalling in Woerden heeft volgens mij een wat robuuster ontwerp. Dat is geen ‘rolluik’ voor alle sleutels, maar een halfrond draailuikje voor elke rij sleutels. Zijn er overigens twee van in de stalling, dus als er eentje in storing staat kan je bij de andere terecht.

Vandaag in Alphen ad Rijn gezien. Deze fiets is duidelijk zijn baasje kwijt en heeft waarschijnlijk langer in het water gelegen dan in de stalling gestaan. OV 484x6. een cijfer was niet leesbaar. Locatie Paradijslaan (naast Hoogvliet): 52°07'41"N 4°39'38"E

 

Reputatie 6

Bedankt voor het melden Ton Stevenhagen. Er was maar een fiets kwijt van alle nummers die het had kunnen zijn, dus dat raadsel was makkelijk op te lossen. De fiets gaat opgehaald worden! 

Reageer