Skip to main content

Ik heb zojuist in de email nieuwe voorwaarden inzake de OV fiets ontvangen. Helaas is het ook nu niet gelukt om deze foutloos te maken, ik heb nl 2 keer bladzijde 1 en geen bladzijde 6 maar goed dat is niet zo belangrijk.

Ik zie wel dat de maximale huur is gewijzigd naar 7 dagen. Ben ik groot voorstander van. Nu zijn er heel veel topics op deze community waarbij iemand meldt dat een fiets al langer dan een week ergens staat. Reactie is dan dat er nog 2 weken gewacht moet worden. Ik hoop dan ook dat het retourneren van dit soort zwerffietsen sneller en beter hierdoor gaat verlopen. Persoonlijk denk ik dat er in het verleden al zeer weinig mensen waren die een OV-fiets langer dan een paar dagen huurden. 

Valt wel mee, die 1 moet een 6 zijn 🤣

Valt wel mee, die 1 moet een 6 zijn 🤣

Klopt maar het is gewoon wat slordig. Voor de rest ga ik ze echt niet helemaal doorploegen. Zag wel een paar keer genoemd beide sloten, maar er zit toch maar één slot op een OV-fiets.

Ik had die bijlage eerst niet eens geopend, ik huur toch nooit een fiets en ben het ook niet van plan in de toekomst. De genoemde fout zie ik ook, maar is er wel een pagina 6, alleen is deze verkeerd genummerd. Tja, klein dom foutje.

Verder vond ik de periode van 21 dagen ook al te lang, daar is een OV-fiets niet voor bedoeld. 

Zag wel een paar keer genoemd beide sloten, maar er zit toch maar één slot op een OV-fiets.

Denk dat ze de ketting bedoelen om de fiets ergens aan vast te maken… en dat kan in de meeste fietsenrekken helemaal niet. En gemeentes vinden het ook niet fijn als je de fiets vastmaakt aan een boom of straatmeubilair dat daar helemaal niet voor bedoeld is.

Zag wel een paar keer genoemd beide sloten, maar er zit toch maar één slot op een OV-fiets.

Denk dat ze de ketting bedoelen om de fiets ergens aan vast te maken… en dat kan in de meeste fietsenrekken helemaal niet.

Is totaal niet controleerbaar en is dus een loze voorwaarde.  

Reageer