Ik heb een ov fiets gevonden. Hij staat al een maand hier voor de deur. Bocholtstraat 72 in amsterdam.
Ik heb een ov fiets gevonden. Hij staat al een maand hier voor de deur. Bocholtstraat 72 in amsterdam.
Goedenavond
Heel erg bedankt voor het melden! Ik heb een ophaalverzoek ingediend voor de OV-fiets. Hopelijk wordt de OV-fiets snel opgehaald.
Ik heb een ov fiets gehuurd met digitaal slot. Vervolgens ben ik middenin de stad gestrand omdat deze niet meer van het slot af kwam. Heb moeten bellen naar de klantenservice, eindeloos in de wachtrij. Waarna bleek dat het niet kon worden opgelost en ik moest de fiets daar maar achterlaten. Maar ik betaal wel gewoon de huurprijs voor 24u. Dat kon niet worden kwijtgescholden, ondanks het feit dat ik naar het station heb moeten lopen en mijn trein heb gemist. Waarom is het zo moeilijk om tenminste de huurkosten vergoed te krijgen als de gehuurde fiets niet deed wat die moest doen? Het gaat mij om het principe, waar dien ik een claim in?
Als de fiets niet meer van het slot af kwam, dan heb je een fiets meegenomen die door de vorige gebruiker niet goed afgesloten is waardoor zijn/haar rit nog doorloopt. Die fiets kan dan niet tegelijk door jou gehuurd zijn, dus als het goed is wordt er helemaal niks gerekend.
Overigens kan je dat zelf ook zien door OV-fiets ritinformatie in de NS-app te activeren (onder Mijn NS). Als je dan bij het huren geen pushmelding krijgt dat de huur gestart is weet je vooraf dat je bij op slot zetten een probleem gaat hebben dat je 'm niet meer van slot krijgt.
Let er in het vervolg bij het huren van een fiets met elektronisch slot altijd op dat hij op slot staat voor je je chipkaart bij het slot houdt.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.