OV-fiets Den Haag Centraal | NS Community
beantwoord

OV-fiets Den Haag Centraal

  • 17 July 2022
  • 7 reacties
  • 1105 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2

Vanmiddag kwam ik aan op Den Haag Centraal en wilde een OV-fiets huren. De bewegwijzering in het station verwijst je dan naar de kelder onder de stationshal, maar daar was de gebruikelijke OV-fiets stallingsplek akelig leeg.

Het was dat ik vervolgens weer de trap op liep naar de stationshal, waardoor ik recht naar de uitgang keek en buiten nog een verwijziging naar fietsverhuur op een bouwhek zag hangen. Blijkt er dus nog een tweede vrij nieuwe OV-fiets stalling met nog honderden fietsen beschikbaar onder het plein voor het station te zijn tegenwoordig.

Maar ben ik nou onoplettend geweest of ontbreekt er bewegwijzering in de stationshal naar die nieuwe stalling? Dat de ene stalling (waar de bewegwijzering heen leidt) leeg was en de andere nog ruim 200 fietsen had zegt al wel wat natuurlijk...

icon

Beste antwoord door Laura NS 18 July 2022, 14:12

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is wel slordig natuurlijk.

Reputatie 7
Badge +3

Kon je bij de nieuwe stalling wel een fiets huren? Paar jaar niet meer in Den Haag geweest, maar weet dat die nieuwe stalling een tijd lang dicht was terwijl deze vol stond met ov-fietsen. In 2019 was er nog een stalling met OV fietsen links van de hoofduitgang waar de trams op straatniveau staan.

Reputatie 7
Badge +2

Ja, de nieuwe stalling was volop in gebruik en ook daar vlogen de OV-fietsen de deur uit. Staan in totaal nu (in beide stallingen samen) zo'n 1000 OV-fietsen op Den Haag Centraal nu waarvan er vanmiddag volgens OVfietsbeschikbaar.nl iets van 950 verhuurd waren. (Dat piekmoment was nadat ik er eentje gehuurd had, de 200 die er toen nog stonden waren dus in no-time weg)

 

De pop-up stalling op straatniveau bij de hellingbaan van de "oude" fietsenstalling is al een behoorlijke tijd dicht trouwens.

Reputatie 6

Ik was donderdag op Den Haag CS en heb die nieuwe stalling alleen gevonden door via die ingang naar buiten te gaan. Bewegwijzering lijkt idd niet helder te.zijn.

On it!

Juist, vanuit de stationshal is dit inderdaad nog niet aangepast. Mijn collega gaat dit aankaarten bij ProRail. Dat is dus even afwachten.

Wel gelezen dat de bewegwijzering buiten wel duidelijk aanwezig is en de medewerkers van de oude stalling altijd doorverwijzen naar de nieuwe stalling. Dit was niet zo?

Reputatie 7
Badge +2

Ik ben nooit zover de oude stalling in gekomen dat ik een medewerker kon vragen, dus dat laatste weet ik niet.

Reageer