Wat is de reden dat de NS geen driewieler fietsen aanbied als OV fiets? Niet iedereen heeft een goede balans op een tweewieler fiets dus waarom is er aan die mensen niet gedacht?
NS kan niet voor elke groep OV fietsen aanschaffen. Hoe zie je dat voor je, dat elk station ook nog een x-aantal driewielers heeft? Naast de OV-kinderfietsen, duofietsen, kinderzitjes, bakfietsen, scooters, e-bikes?
Wanneer iemand vanwege een beperking een driewielerfiets heeft, dan mag deze mits voorzien van gehandicaptensticker gratis mee met de trein.
Goedenavond Timmy007. Welkom bij de NS Community.
Helaas heb ik hier geen definitief antwoord op, maar ik kan me wel indenken dat dit logistiek gezien erg lastig is om mogelijk te maken op elk station met oog op het stallen van driewielers en andere buitenmodel fietsen. Ik zet wel je interesse hierin als feedback voor je door!
Helaas heb ik hier geen definitief antwoord op, maar ik kan me wel indenken dat dit logistiek gezien erg lastig is om mogelijk te maken op elk station met oog op het stallen van driewielers en andere buitenmodel fietsen. Ik zet wel je interesse hierin als feedback voor je door!
Doe geen moeite, want men verhuurt niet eens kinderzitjes (en die mag je zelf ook niet aan het stuur of achterop monteren). Het is echt ‘one size fits all’.
Driewielers (of kinderfietsen met zijwieltjes) zijn er simpelweg niet (nergens). Je zult dan echt moeten zoeken naar een andere fietsverhuurder.
Als je geen goede balans hebt, zet het zadel laag genoeg om met je voeten plat bij de grond te kunnen.
Goedenavond Timmy007. Welkom bij de NS Community.
Helaas heb ik hier geen definitief antwoord op, maar ik kan me wel indenken dat dit logistiek gezien erg lastig is om mogelijk te maken op elk station met oog op het stallen van driewielers en andere buitenmodel fietsen. Ik zet wel je interesse hierin als feedback voor je door!
Jullie logistieke problemen dienen nooit het probleem van de klant te worden hè, dat je dat maar even weet. Doe geen moeite hoor, ik weet nu al dat met die feedback toch niks gedaan wordt want dit hele probleem interesseert jullie geen ruk.
NS kan niet voor elke groep OV fietsen aanschaffen. Hoe zie je dat voor je, dat elk station ook nog een x-aantal driewielers heeft? Naast de OV-kinderfietsen, duofietsen, kinderzitjes, bakfietsen, scooters, e-bikes?
Wanneer iemand vanwege een beperking een driewielerfiets heeft, dan mag deze mits voorzien van gehandicaptensticker gratis mee met de trein.
Kunnen ze wel, willen ze alleen niet. Discrimineren vinden ze schijnbaar veel belangrijker dan zulke fietsen aan het aanbod toe te voegen.
Jullie logistieke problemen dienen nooit het probleem van de klant te worden hè, dat je dat maar even weet. Doe geen moeite hoor, ik weet nu al dat met die feedback toch niks gedaan wordt want dit hele probleem interesseert jullie geen ruk.
NS is een treinvervoerder en geen gespecialiseerde rijwielhandel.
Jullie logistieke problemen dienen nooit het probleem van de klant te worden hè, dat je dat maar even weet. Doe geen moeite hoor, ik weet nu al dat met die feedback toch niks gedaan wordt want dit hele probleem interesseert jullie geen ruk.
NS is een treinvervoerder en geen gespecialiseerde rijwielhandel.
Nu ze fietsen aanbieden zijn ze wel degelijk een rijwiel handel of je dat nou leuk vind of niet.
Er zal ook weinig vraag zijn naar driewielers bij OV Fiets. Wat uiteraard heel vervelend is voor de doelgroep.
Er zal ook weinig vraag zijn naar driewielers bij OV Fiets. Wat uiteraard heel vervelend is voor de doelgroep.
Als ze het niet aanbieden is het logisch dat er weinig vraag naar is hè. Ze doen geen enkele moeite om die doelgroep op wat voor manier dan ook tegemoet te komen behalve elke opmerking erover in de prullenbak te deponeren.
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. U wilde zelf graag een driewieler huren?
Er zal ook weinig vraag zijn naar driewielers bij OV Fiets. Wat uiteraard heel vervelend is voor de doelgroep.
Als ze het niet aanbieden is het logisch dat er weinig vraag naar is hè. Ze doen geen enkele moeite om die doelgroep op wat voor manier dan ook tegemoet te komen behalve elke opmerking erover in de prullenbak te deponeren.
Hoe groot zal de groep zijn die er uiteindelijk gebruik van gaat maken? Ik heb als ik in mijn stad kijk niet de indruk dat er veel mensen fietsen op driewieler.
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. U wilde zelf graag een driewieler huren?
Ik wel ja en ik hoop met mij vele anderen. Maar helaas is dat een markt waar de NS niet in geïnteresseerd is blijkbaar. Die bekrompenheid siert ze niet echt.
Er zal ook weinig vraag zijn naar driewielers bij OV Fiets. Wat uiteraard heel vervelend is voor de doelgroep.
Als ze het niet aanbieden is het logisch dat er weinig vraag naar is hè. Ze doen geen enkele moeite om die doelgroep op wat voor manier dan ook tegemoet te komen behalve elke opmerking erover in de prullenbak te deponeren.
Hoe groot zal de groep zijn die er uiteindelijk gebruik van gaat maken? Ik heb als ik in mijn stad kijk niet de indruk dat er veel mensen fietsen op driewieler.
Daar kunnen ze maar op een manier achter komen en dat is door die dingen eindelijk aan te bieden. Maar zolang ze die markt de rug toe blijven keren zie ik dat niet gauw gebeuren helaas.
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. U wilde zelf graag een driewieler huren?
Ik wel ja en ik hoop met mij vele anderen. Maar helaas is dat een markt waar de NS niet in geïnteresseerd is blijkbaar. Die bekrompenheid siert ze niet echt.
Ik heb niet echt de indruk dat er een markt is voor OV-driewielers.
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. U wilde zelf graag een driewieler huren?
Ik wel ja en ik hoop met mij vele anderen. Maar helaas is dat een markt waar de NS niet in geïnteresseerd is blijkbaar. Die bekrompenheid siert ze niet echt.
Het is een markt wat niet past in het concept achter de OV-fiets. Het hele idee van de OV-fiets is om op grote schaal, op veel locaties, een gestandaardiseerde fiets aan te bieden voor een toegankelijke prijs.
We krijgen geregeld verzoeken voor een meer gespecialiseerde fiets, zoals fietsen met kinderzit, kleinere of grotere fietsen, bakfietsen, tandems et cetera. Het is prima dat iemand daarin geïnteresseerd is, maar het past simpelweg niet in het idee achter de OV-fiets. En dan hebben we het nog niet eens over de praktische uitvoerbaarheid (welke locaties krijgen zo’n speciale fiets, hoeveel moeten daar komen, is daar ruimte voor, welke verschillende varianten speciale fiets doen we dan, welke komen waar te staan, hoe duur gaat dat worden, et cetera).
Het is uiteraard jammer als jij het wel graag ziet en een simpel “Nee” krijgt als antwoord, maar dat is helaas wel de situatie.
Tja, het is maar hoe je het bekijkt. U wilde zelf graag een driewieler huren?
Ik wel ja en ik hoop met mij vele anderen. Maar helaas is dat een markt waar de NS niet in geïnteresseerd is blijkbaar. Die bekrompenheid siert ze niet echt.
Het is een markt wat niet past in het concept achter de OV-fiets. Het hele idee van de OV-fiets is om op grote schaal, op veel locaties, een gestandaardiseerde fiets aan te bieden voor een toegankelijke prijs.
We krijgen geregeld verzoeken voor een meer gespecialiseerde fiets, zoals fietsen met kinderzit, kleinere of grotere fietsen, bakfietsen, tandems et cetera. Het is prima dat iemand daarin geïnteresseerd is, maar het past simpelweg niet in het idee achter de OV-fiets. En dan hebben we het nog niet eens over de praktische uitvoerbaarheid (welke locaties krijgen zo’n speciale fiets, hoeveel moeten daar komen, is daar ruimte voor, welke verschillende varianten speciale fiets doen we dan, welke komen waar te staan, hoe duur gaat dat worden, et cetera).
Het is uiteraard jammer als jij het wel graag ziet en een simpel “Nee” krijgt als antwoord, maar dat is helaas wel de situatie.
Oftewel het hele concept van de OV fiets is dus gebaseerd op pure discriminatie jegens diegenen die dus niet zo’n fantastische balans hebben op een tweewieler. Er is enkel aan tweewieler rijders gedacht en de rest is voor het gemak overgeslagen omdat daaraan denken moeite kost waarvoor jullie zo te zien allergisch zijn. De praktische uitvoerbaarheid is iets wat jullie op dienen te lossen in plaats van uit de weg te gaan.
NS hoeft helemaal niets op te lossen. NS mag besluiten fietsen beschikbaar te stellen voor verhuur maar is daar helemaal niet toe verplicht. Er zijn ook een hoop stations waar je überhaupt geen OV-fiets kunt huren. Het is een activiteit die zichzelf moet bedruipen.
Hoe groot zal de groep zijn die er uiteindelijk gebruik van gaat maken? Ik heb als ik in mijn stad kijk niet de indruk dat er veel mensen fietsen op driewieler.
Hier zie ik ze toch vrij regelmatig. Niet zoveel als 2-wielers uiteraard. Ik heb het idee dat er steeds meer mensen gebruik maken van driewielers.
Maar het lijkt mij duidelijk dat OV-fiets niet het geschikte concept is voor allerlei soorten en maten fietsen. Hoe vervelend ook.
Hoe groot zal de groep zijn die er uiteindelijk gebruik van gaat maken? Ik heb als ik in mijn stad kijk niet de indruk dat er veel mensen fietsen op driewieler.
Hier zie ik ze toch vrij regelmatig. Niet zoveel als 2-wielers uiteraard. Ik heb het idee dat er steeds meer mensen gebruik maken van driewielers.
Ik zie af en toe een babboe bakfiets voorbij rollen maar driewielers eigenlijk nooit.
Bakfietsen inderdaad ook vaak. Die dingen hebben de snelheid er altijd goed in.
NS hoeft helemaal niets op te lossen. NS mag besluiten fietsen beschikbaar te stellen voor verhuur maar is daar helemaal niet toe verplicht. Er zijn ook een hoop stations waar je überhaupt geen OV-fiets kunt huren. Het is een activiteit die zichzelf moet bedruipen.
Ze hadden dit hele concept beter kunnen laten liggen als driewieler gebruikers er toch alleen maar door gediscrimineerd worden.
Hoe groot zal de groep zijn die er uiteindelijk gebruik van gaat maken? Ik heb als ik in mijn stad kijk niet de indruk dat er veel mensen fietsen op driewieler.
Hier zie ik ze toch vrij regelmatig. Niet zoveel als 2-wielers uiteraard. Ik heb het idee dat er steeds meer mensen gebruik maken van driewielers.
Maar het lijkt mij duidelijk dat OV-fiets niet het geschikte concept is voor allerlei soorten en maten fietsen. Hoe vervelend ook.
Is het wel alleen is de NS niet de geschikte partij om het te faciliteren. Hun onkunde hierin hebben ze inmiddels dik bewezen.
NS hoeft helemaal niets op te lossen. NS mag besluiten fietsen beschikbaar te stellen voor verhuur maar is daar helemaal niet toe verplicht. Er zijn ook een hoop stations waar je überhaupt geen OV-fiets kunt huren. Het is een activiteit die zichzelf moet bedruipen.
Ze hadden dit hele concept beter kunnen laten liggen als driewieler gebruikers er toch alleen maar door gediscrimineerd worden.
Dit heeft helemaal niets met discriminatie te maken. Ga is in een woordenboeken kijken wat discriminatie echt betekent. Je loopt hier nu alleen maar een beetje te brallen.
NS hoeft helemaal niets op te lossen. NS mag besluiten fietsen beschikbaar te stellen voor verhuur maar is daar helemaal niet toe verplicht. Er zijn ook een hoop stations waar je überhaupt geen OV-fiets kunt huren. Het is een activiteit die zichzelf moet bedruipen.
Ze hadden dit hele concept beter kunnen laten liggen als driewieler gebruikers er toch alleen maar door gediscrimineerd worden.
Als we bij alles zo zouden denken zouden we nergens komen. Natuurlijk is het sneu voor mensen die voor wat voor reden dan ook geen tweewieler kunnen gebruiken, maar om dan maar te zeggen dat de OV-fiets beter helemaal niet aangeboden had kunnen worden...
Is het wel alleen is de NS niet de geschikte partij om het te faciliteren. Hun onkunde hierin hebben ze inmiddels dik bewezen.
Het is geen onkunde, maar een gekozen concept. Dat heeft, zoals Henkpeetersen al schrijft, niets met discriminatie te maken. De prijs is er immers ook naar.
Natuurlijk zou het mooi zijn als er ook fietsen zijn voor mensen die niet op een normale fiets kunnen, maar dat zou betekenen dat NS op alle stations met ov-fietsen extra ruimte zou moeten maken (wat nu met de gewone fietsen vaak al een probleem is) en kostbare fietsen zou moeten aanschaffen voor alle stations. Inclusief alle logistiek die er nog eens bij komt kijken.
Dat NS het concept zou moeten afschaffen omdat er geen driewielers worden… Als we dat met alle aangeboden diensten in Nederland zouden doen blijft er weinig over vrees ik. Bij elk aangeboden product of dienst waar dan ook zullen er mensen zijn die er geen gebruik van kunnen maken om wat voor reden ook. Overigens hebben we ook veel deelfietsen in Nederland en daarvan zijn voor zover ik weet ook geen driewielers beschikbaar.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.