Hi, ik heb mijn ov fiets ingeleverd vandaag in Haarlem maar mijn ov-kaart is niet gescand. Kunt u mij hierbij helpen? Groet, Daniëlle
Dit is een reizigers-helpen-reizigerscommunity, wij kunnen niet bij klantgegevens. Heb je de fiets ingeleverd bij een bemensde stalling dan is scannen van ovchipkaart niet nodig. Wil je zeker weten dat alles goedgegaan is dan kun je bellen met de NS klantenservice.
Haarlem is inderdaad een bemenste stalling, daar hoeft je OV-chipkaart niet gescand te worden bij het inleveren. Wel van belang is dat de sleutelhanger gescand is, anders is de huurperiode niet afgesloten.
Het beste kunt u OV fiets ritinformatie in de NS-app activeren. Dit is te vinden onder Meer → Mijn NS en kan je eenmalig activeren door het nummer van de op dat moment gehuurde fiets in te voeren. Vervolgens kan je altijd na inleveren van een fiets zelf kijken of de huurperiode correct afgesloten is.
Die optie voor OV-fiets in de app is inderdaad erg handig, maar als het goed is staat het ook vrijwel meteen in je Mijn NS Reishistorie.
Mocht je het nummer van de fiets toevallig nog weten dan kan je dat ook na inleveren gebruiken om OV-fiets te activeren in de app (vooropgesteld dat de fiets nog niet opnieuw verhuurd is).
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.