ov fiets huren vergeten uit te checken | NS Community
beantwoord

ov fiets huren vergeten uit te checken

  • 28 March 2022
  • 2 reacties
  • 3310 Bekeken

 

Afgelopen vrijdag heb ik op station Den Bosch een Ov fiets gehuurd. Dit is een ander systeem dan normaal. Op de fiets zelf moet je namelijk je ov kaart scannen en de knop op de fiets indrukken. Door middel van een piepje wordt je door de fiets geïnformeerd dat de fiets op slot staat, van het slot af gaat, je de ov-fiets hebt ingecheckt of juist uit checkt. 
 

bij het terug brengen van de fiets dacht ik, door het piepje en het lampje dat ging branden, dat de huur stopte en ik mijn ov fiets correct had teruggebracht.  Hoe dit moest had een medewerker me de vorige keer overigens uitgelegd dus ik dacht dat dit dezelfde situatie was. 
 

Nu krijg ik echter een mail dat ik de ov fiets al 3 dagen huur en ik nu per dag een toeslag moet betalen. Dit terwijl ik mijn fiets netjes heb terug gebracht en met zorg een poging gedaan heb om de fiets uit te checken. 
 

Hoe had ik dit kunnen voorkomen? En hoe los ik dit op? Gezien ik de fiets eigenlijk maar 1 middagje gehuurd heb…Kan ik dit bedrag terug krijgen? En kan ik de huur van de fiets op afstand stoppen?? 
ik hoop dat ik op de goede service van NS kan vertrouwen en ook dit opgelost kan worden.
 


 

 

icon

Beste antwoord door Erryt NS 28 March 2022, 13:42

Bekijk origineel

2 reacties

Hallo Anemoon2001 en welkom bij de NS Community,

 

In dergelijke gevallen kan je het beste contact opnemen met onze klantenservice. Daar kunnen mijn collega's je verder helpen en de verhuur voor je corrigeren en/of afsluiten. 

Badge +3

Zie https://www.ns.nl/binaries/_ht_1606740169722/content/assets/ns-nl/deur-tot-deurdiensten/ov-fiets/uitlegsheet-nieuw-ov-fietsslot.pdf maar er hangt als het goed is ook een (simpeler) poster bij de stalling.

Voor het inleveren van een fiets bedien je het knopje en sluit de fiets af. Je hebt daar je ov-chipkaart dus niet voor nodig en als dit binnen de stalling is wordt de huur automatisch afgesloten.

Zo zou het in ieder geval moeten werken.

Reageer