ov fiets ingeleverd, maar er blijft een bedrag bij opgegooid en krijg geen reactie van de klantenservice | NS Community
beantwoord

ov fiets ingeleverd, maar er blijft een bedrag bij opgegooid en krijg geen reactie van de klantenservice

  • 14 June 2022
  • 1 reactie
  • 178 Bekeken

Ik heb woensdag 8 Juni een OV fiets gehuurd in Nijmegen bij het centraal station. Vervolgens is de sleutel gebroken en heb ik de sleutel dus niet kunnen inleveren de volgende ochtend maar de fiets wel. De medewerker bij de fietsenstalling heeft mij instructies gegeven om contact op te nemen met de klantenservice om aan te geven dat ik hem wel heb ingeleverd en dat dus de kosten van de huur meteen op stop moeten worden gezet omdat ik hem maar 1 dag gehuurd heb. Vervolgens wordt er een groot bedrag afgeschreven en krijg ik mails met dat ik de fiets langer dan 3 dagen heb en er dus een €5 euro toeslag bij komt per dag. Ik heb de klantenservice op heel veel manieren proberen te contacten, eerst via email (zoals de medewerker bij de fietsenstalling mij aangegeven heeft) toen via de NS chat en daarna ook via Twitter en bij geeneen van deze heb ik reactie gekregen. Er wordt nog steeds een bedrag bij geteld per dag. Ik krijg niemand van NS te pakken maar wil natuurlijk zo snel mogelijk dat dir stopt en dat mijn geld terug wordt overgemaakt. Ik hoop dat ik hier nog wat kans heb op deze manier…

icon

Beste antwoord door Tomas NS 14 June 2022, 10:20

Bekijk origineel

1 reactie

Goedemorgen Femke, welkom op de Community.

 

Dat klinkt inderdaad niet als een prettige situatie. Het is bij OV-fiets gelukkig wel zo dat ritten achteraf gewoon aan te passen zijn, zelfs als het bedrag al is afgeschreven. Het te veel betaalde bedrag wordt dan weer met je verrekend.

Ik begrijp ook dat je al contact hebt geprobeerd te zoeken, maar dat het contact eigenlijk direct al spaak loopt. Dit laatste kan ik helaas alleen maar beamen, want het is de laatste tijd zeker op onze digitale kanalen (social media en chat) heel erg druk. Zeker wat betreft de social media kanalen kan ik je wat dat betreft eigenlijk alleen maar adviseren om een reactie af te wachten en geen reminders te sturen, want ons systeem wil je reminder dan wel eens zien als een nieuw bericht en plaatst je dan weer onderaan. Een reactie komt er zeker weten, maar helaas duurt dit wat langer, sorry daarvoor! Wil je liever niet wachten: ik zie dat het aan de telefoon momenteel ook niet rustig is, maar dat de wachttijden daar aanzienlijk korter zijn. Even bellen met ons is dus ook mogelijk.

Deze Community is een reiziger-helpt-reiziger platform, dus ik kan zelf helaas je rit niet voor je afsluiten via deze weg. Hou je me wel op de hoogte of het uiteindelijk is gelukt?

Reageer