beantwoord

ov fiets ingeleverd op andere locatie

  • 29 January 2024
  • 13 reacties
  • 154 Bekeken

Ik heb op vrijdagavond een ov fiets gehuurd op harderwijk omdat ik op een locatie in ermelo moest zijn waar ik enkel met de fiets kon komen. In ermelo stonden geen fietsen en ik had online gelezen dat je je ov fiets prima op een ander station kan inleveren; dit kost 10,- extra. Dit heb ik gedaan en heb de fiets netjes bij het station in Ermelo geplaatst. Nu krijg ik een email waarin staat dat ik de OV fiets langer dan 3 dagen in gebruik heb en dat er per 24 uur 5,- toeslag bij komt.

Nu ben ik in paniek want ik woon totaal niet rondom deze stations en ik weet zeker dat ik het wel op een correcte locatie terug heb gezet. Wat nu?

 

 

 

 
 

 

icon

Beste antwoord door Daniël NS 29 January 2024, 20:44

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 6

Goedenavond zoegeurtsen. Welkom bij de NS Community. 

Ik raad je aan om contact op te leggen met onze klantenservice, wij kunnen dit hier namelijk niet voor je oplossen. 

Goedendag, ik heb de ov fiets gehuurd in Utrecht CS en weer terug gebracht bij station Maarssen. Is mijn huur voor mijn ov fiets nú beëindigen? Mijn ov fiets nr is 66855. Mvg Angelien Joosten 

Mijn partners fiets nr is F66855

Sorry mijn ov fiets nr is F83796

groet Angelien Joosten 

Reputatie 7
Badge +1

Goedendag, ik heb de ov fiets gehuurd in Utrecht CS en weer terug gebracht bij station Maarssen. Is mijn huur voor mijn ov fiets nú beëindigen? Mijn ov fiets nr is 66855. Mvg Angelien Joosten 

Als je de fiets op de juiste plaats in de stalling en op slot hebt teruggezet dan wordt de verhuur via de wifi automatisch beëindigd. Als je dat niet hebt gedaan (juiste plaats en op slot), blijft de huur doorlopen en krijg je automatisch een email zoals hierboven aangeven. Dit is een klant helpt klant forum en wij kunnen hier niet bij de verhuurgegevens noch bij uw persoonlijke gegevens.

Reputatie 7
Badge +2

Goedendag, ik heb de ov fiets gehuurd in Utrecht CS en weer terug gebracht bij station Maarssen. Is mijn huur voor mijn ov fiets nú beëindigen? Mijn ov fiets nr is 66855. Mvg Angelien Joosten 

Als je de fiets op de juiste plaats in de stalling en op slot hebt teruggezet dan wordt de verhuur via de wifi automatisch beëindigd. 

Utrecht CS heeft nog fietsen met sleutel, Maarssen met elektronische sloten, dus het antwoord van @Henkpeetersen klopt niet.

De huur zal nu nog doorlopen, want in Maarssen kan je de sleutel alleen in de dropbox achterlaten (hoop wel dat @angelien17 dat heeft gedaan en niet gewoon de fiets met sleutel in het slot heeft achtergelaten)

De huur wordt dan niet automatisch beëindigd, dus neem zo snel mogelijk contact op met NS klantenservice via telefoon of social media om de huur te laten stopzetten. Er wordt dan wel gecheckt of de fiets er werkelijk staat.

Reputatie 7
Badge +1

Goedendag, ik heb de ov fiets gehuurd in Utrecht CS en weer terug gebracht bij station Maarssen. Is mijn huur voor mijn ov fiets nú beëindigen? Mijn ov fiets nr is 66855. Mvg Angelien Joosten 

Als je de fiets op de juiste plaats in de stalling en op slot hebt teruggezet dan wordt de verhuur via de wifi automatisch beëindigd. 

Utrecht CS heeft nog fietsen met sleutel, Maarssen met elektronische sloten, dus het antwoord van @Henkpeetersen klopt niet.

De huur zal nu nog doorlopen, want in Maarssen kan je de sleutel alleen in de dropbox achterlaten (hoop wel dat @angelien17 dat heeft gedaan en niet gewoon de fiets met sleutel in het slot heeft achtergelaten)

De huur wordt dan niet automatisch beëindigd, dus neem zo snel mogelijk contact op met NS klantenservice via telefoon of social media om de huur te laten stopzetten. Er wordt dan wel gecheckt of de fiets er werkelijk staat.

Dat is dan weer lekker handig @Daniel . Dit is toch voor de huurder van een fiets toch totaal niet meer te volgen. Kan NS een lijst hier neerzetten met stations met oude sloten en stations met nieuwe sloten. Dan kunnen we als Community tenminste daar iets mee.

Badge +3

Dat is dan weer lekker handig @Daniel . Dit is toch voor de huurder van een fiets toch totaal niet meer te volgen. Kan NS een lijst hier neerzetten met stations met oude sloten en stations met nieuwe sloten. Dan kunnen we als Community tenminste daar iets mee.

Welllicht niet up-to-date (zo ontbreekt bijvoorbeeld Eindhoven) maar zie https://ns.nl/slot

Reputatie 7
Badge +1

Dat is dan weer lekker handig @Daniel . Dit is toch voor de huurder van een fiets toch totaal niet meer te volgen. Kan NS een lijst hier neerzetten met stations met oude sloten en stations met nieuwe sloten. Dan kunnen we als Community tenminste daar iets mee.

Welllicht niet up-to-date (zo ontbreekt bijvoorbeeld Eindhoven) maar zie https://ns.nl/slot

Als de lijst niet up-to-date is, dan is de lijst zinloos (zie bijvoorbeeld ook defecte liften). Wanneer zijn de nieuwe sloten in Eindhoven ongeveer ingevoerd?

Reputatie 6

Station Zevenbergen heeft inmiddels ook al enkele weken OV-fietsen met een nieuw slot. Staat niet in het overzicht.

Reputatie 7
Badge +2

OVfietsbeschikbaar.nl lijkt dan wat betreft sloten meer up to date.

Daarnaast hangen in de stallingen met elektronische sloten duidelijke posters hoe te handelen als je een fiets met sleutel wilt inleveren. Ook in Maarssen de laatste keer dat ik daar een fiets gehuurd heb.

Badge +3

Als de lijst niet up-to-date is, dan is de lijst zinloos (zie bijvoorbeeld ook defecte liften). Wanneer zijn de nieuwe sloten in Eindhoven ongeveer ingevoerd?

Oh, dat weet ik niet. Kan ook nog zijn dat ze nog niet helemaal ‘om zijn’ naar nieuwe sloten.

Goede tip voor https://ovfietsbeschikbaar.nl als je een bepaald station zoekt.

Reputatie 7
Badge +3

Voor
@angelien17

Aan het inleveren op een andere locatie zijn extra kosten van €10 verbonden, naast de normale huurkosten.

Je kunt telefonisch, via X, Facebook of chat contact opnemen met NS klantenservice om de huur te beëindigen.

Reageer