OV fiets op een andere locatie teruggezet | NS Community

OV fiets op een andere locatie teruggezet

  • 11 September 2022
  • 3 reacties
  • 120 Bekeken

Hallo, ik had afgelopen donderdag een OV fiets geleend. Diezelfde dag had ging ik hem terugbrengen, maar ik kon de orginele fietsenstalling niet terugvinden. Nu heb ik hem op een andere locatie op kleine afstand teruggezet. Nergens op de website had ik gelezen dat dit niet kon of dat hier extra kosten aan verbonden zouden worden. Nu heb ik een email ontvangen dat ik mijn fiets meer dan drie dagen in gebruik heb terwijl dit niet klopt. 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het mag wel, maar er zijn tien euro kosten aan verbonden. Ik vrees dat hij niet correct is teruggezet als u deze rekening krijgt. Neem contact op met Klantenservice, doorverbinden naar OV-fiets: 030 7515155.

Badge +3

Welkom bij de NS Community!

Neem contact op met de Klantenservice om de huur op donderdag af te sluiten. Inleveren op een andere locatie kost overigens 10 euro.

Reputatie 7
Badge +2

Ik krijg bij de post van TS het gevoel dat de fiets niet op een OV-fiets huurlocatie is teruggezet (gezien de mail dat hij 3 dagen in gebruik is). Dan kan je wel contact met klantenservice opnemen om de huur af te sluiten, maar zullen ze de fiets niet vinden en loopt TS risico op een rekening van 350 euro voor diefstal van de fiets.

Gaat het trouwens om een fiets met nieuw slot, die je met je chipkaart opent? Want een OV-fiets met de sleutel erin stallen is nooit heel slim. En als je de stalling niet kon vinden zal de sleutel dus niet ingeleverd zijn.

Beste advies voor TS lijkt me dan terugkeren naar de plek waar je de fiets hebt neergezet en hem alsnog inleveren. Als hij ondertussen nog niet gestolen is.

Reageer