Skip to main content

In het Noorderplantsoen in Groningen staat al meer dan een week een OV-fiets, nr B 36417.

nabij het openbare toilet. De locatie is tussen Oranjesingel en Leliesingel.

 

Bedankt voor het melden! Ik zie hier echter dat het gaat om een reguliere, al wel niet lange, verhuring. Ik kan geen melding maken om dit op te halen op dit moment! 


Waarom kan je eigenlijk nog altijd een OV-fiets voor maximaal 21 dagen huren. Het is gezien je vanaf dag 4 al 5 euro per dag extra betaald overduidelijk dat het niet de bedoeling is om een fiets zo lang te huren (dus zou het eigenlijk al geen reguliere verhuring meer noemen)

Sowieso valt me op dat er de laatste tijd weer een explosie aan meldingen van gevonden fietsen is hier op de community. Onwetende nieuwe studenten wellicht die er geen ervaring mee hebben?
De technische kinderziektes met de nieuwe sloten lijken er namelijk ondertussen wel zo'n beetje uit.

Maar het vervelende is dus ook dat als iemand een fiets meeneemt die niet op slot stond in de stalling, en daardoor later zit met een slot dat niet meer open gaat, er nu voor zorgt dat die fiets zeker een maand niet te huren is. Immers kunnen de moderators hier pas nadat de 21 dagen voorbij zijn een melding maken en dan duurt het ook nog even voordat de fiets opgehaald is. Terwijl het over het algemeen wel vrij duidelijk is dat een fiets niet gebruikt wordt als hij een week lang ergens als statisch object staat. Dan zou je echt geen 3 weken hoeven wachten met een melding.


Reageer