beantwoord

OV-fiets stalling Kralingse Zoom

  • 20 November 2023
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

OVfiets kralingse zoom: vanmorgen een fiets uit de carousel gepakt. De carousel gaf aan dat er nog 1 fiets was, echter bleek de hele carousel nog vol met fietsen te zitten. Er lag ook een stapel OVfietsen van andere gebruikers voor de carousel.

Vorige week een fiets ingeleverd die niet als ingeleverd is geregistreerd (opgelost via telefoon).

Zoals een ouder topic ook al meldde; de afgelopen tijd heb ik vaak meegemaakt dat de carousel blijft hangen op ‘even geduld aub’. Dan is het niet mogelijk om een fiets te huren of in te leveren.

Verder klopt de locatie van de OVfiets carousel niet wanneer je een ov fiets probeert te zoeken via ‘vind een OVfiets’. In werkelijk staat de carousel aan de andere kant van het metro station.
Ook staat op de website ‘vind een OVfiets’ altijd dat er nog 7 fietsen beschikbaar zijn, ongeacht hoeveel fietsen er daadwerkelijk beschikbaar zijn.

Zou de betrouwbaarheid van deze automatische OVfiets carousel wat verhoogd kunnen worden? Als ik er niet van op aan kan dat ‘t gewoon werkt, dan is het moeilijk om er dagelijks gebruik van te maken.

icon

Beste antwoord door Laura NS 20 November 2023, 14:33

Bekijk origineel

3 reacties

Welkom op onze NS Community, esmeets. Dat snap ik, dat is niet handig! Er kunnen echter wel verschillende redenen hebben dat er OV-fietsen staan terwijl er maar 1 beschikbaar is. 1`duidelijke is inderdaad dat de rit nog niet is afgesloten, maar het kan ook zo zijn dat deze is teruggebracht met een defectmelding. Deze blijven dan staan tot ze gerepareerd kunnen worden. Ik geef dit uiteraard door, want je moet hier wel beter op kunnen vertrouwen dan dit, zeker je eigen situatie qua het afmelden van de fiets. Bedankt dat je dit even doorgeeft!

Vandaag (4 - 12 - ‘23) stond ik weer voor een OV-fiets carousel die op ‘even geduld’ stond bij metrostation Kralingse Zoom.

Ik kon helaas geen fiets lenen. Kan iemand de carousel weer repareren?

Wat vervelend! Inderdaad, daar is een storing ontstaan. Ik heb de juiste persoon hiervoor een urgente mail gestuurd. Excuus voor het ongemak.

Reageer