Donderdag 10 november wilde ik een OV-fiets huren op station Anna Paulowna. Er waren 's morgens drie fietsen te huur. Helaas bleek de ‘sleuf’ niet te werken: mijn OV-chipkaart maakte geen contact. Ik had de indruk dat er misschien iets in de gleuf was gestopt: de kaart kon er niet ver genoeg in gestoken worden.
Ik nam contact op met de NS-Klantenservice. De dame aan de lijn leek het probleem niet helemaal te begrijpen, maar ze raadpleegde een collega. Na tien minuten was ze weer terug en ze adviseerde mij om maar een andere kluis te proberen. Maar dat was het probleem helemaal niet: mijn pas werd door de gleuf niet geaccepteerd. Dan kon ze me verder ook niet helpen. “Sorry voor het ongemak.”
Ik bond haar op het hart om op de site te laten zetten dat de uitleen in Anna Paulowna defect was, zodat niet meer reizigers voor een voldongen feit zouden komen te staan. Dat zou ze regelen.
Na één uur, na twee uur en ook vijf uur later staat er nog steeds dat er drie fietsen te huur zijn in Anna Paulowna. De vierde fiets staat overigens in de stalling, mogelijk omdat hij niet ingeleverd kan worden.
Ik weet niet voor 100% zeker of de gleuf defect is of dat er iets is met mijn pasje, maar dat kan ik niet controleren. In ieder geval maakt mijn pas geen contact. Maar ik vrees dat de melding niet is ‘doorgezet’ en dat er meer reizigers in de kou komen te staan op het station. Er is daar verder geen ander vervoer, het is wachten op een volgende trein.
Ik ben voor niets van Delft naar Anna Paulowna gereisd, mijn afspraak kon ik niet meer halen.