Skip to main content

Zaterdag 7 september voor het eerst een OV-fiets gebruikt met mijn Weekendvrijkaart. Fiets bij station Holten rond 14:15 opgehaald en later die middag rond 16:45 daar weer terug in de fietskluis gezet en deze gesloten. Krijg nu een mail van NS dat ik de fiets al 3 dagen in gebruik heb? Wat moet ik doen?

Dank alvast voor jullie hulp.

Jeroen

Neem telefonisch, via X, Facebook of chat contact op met NS klantenservice.

Zie ook dit topic is gelijk aan jouw geval. Ik krijg inmiddels automatisch een bericht als ik een fiets gehuurd heb en ook weer als ik een fiets heb ingeleverd. Volgens mij heb ik daarvoor niets gedaan, krijg jij dat soort mails niet?? 

Het zou er dus aan kunnen liggen dat je de fiets niet ver genoeg in de kluis geplaatst hebt.

https://community.ns.nl/ov-fiets-48/ov-fiets-ingeleverd-maar-krijg-emails-dat-dit-niet-het-geval-is-83541?tid=83541&fid=48

Zie ook dit topic is gelijk aan jouw geval. Ik krijg inmiddels automatisch een bericht als ik een fiets gehuurd heb en ook weer als ik een fiets heb ingeleverd.

De OV fiets ritinformatie in de app moet je eenmalig activeren, maar volgens mij hoef je tegenwoordig niet meer het nummer van de op dat moment gehuurde fiets in te voeren.

Het zou er dus aan kunnen liggen dat je de fiets niet ver genoeg in de kluis geplaatst hebt.

Communicatiestoring kan ook nog, zelf ook wel eens geen melding in de app gehad terwijl de kluis "Bedankt voor het gebruik van OV-fiets" toonde bij inleveren. Daarbij is het voordeel van de ritinformatie is dat je gelijk op dezelfde dag contact met de klantenservice kunt opnemen in plaats van pas als de reminder komt.

Ik woon in Utrecht. 28 augustus  ben ik met de NS naar Heerenveen gereisd. Daar heb ik een OV-fiets gehuurd. Rond 16 uur de fiets teruggebracht en (dacht ik) correct uitgecheckt. Even later met de trein van 16.04 terug naar Utrecht. Nu krijg ik een dikke rekening: OV fiets blijkt niet correct uitgecheckt!!! Contact met de klantenservice is onbevredigend!

De cijfers op de factuur van 14 september jl.m.b.t. het gebruik van een OV fiets zijn als volgt:

OV Fiets 21% BTW  Bedrag €61,40

OV Fiets  0%BTW           €50,00

Ik woon in Utrecht. 28 augustus  ben ik met de NS naar Heerenveen gereisd. Daar heb ik een OV-fiets gehuurd. Rond 16 uur de fiets teruggebracht en (dacht ik) correct uitgecheckt. Even later met de trein van 16.04 terug naar Utrecht. Nu krijg ik een dikke rekening: OV fiets blijkt niet correct uitgecheckt!!! Contact met de klantenservice is onbevredigend!

De cijfers op de factuur van 14 september jl.m.b.t. het gebruik van een OV fiets zijn als volgt:

OV Fiets 21% BTW  Bedrag €61,40

OV Fiets  0%BTW           €50,00

De OV fiets dient in een met camera bewaakte stalling te worden teruggezet in een gedeelte speciaal voor OV fietsen. (Dit ivm de wifi functie) Heeft u dit gedaan?? en heeft u de fiets op slot gezet? Bedragen voor een niet ingeleverde OV fiets zijn veel hoger maar dit is nog in de maximale huurperiode van 21 dagen. U gaat waarschijnlijk nog een mail krijgen dat u de fiets niet heeft ingeleverd en dat u daarom € 350,00 verschuldigd bent. 

Heeft u de mogelijkheid om naar de fiets te zoeken in Heerenveen, Familie? Kennisen?. 

Zie ook dit topic is gelijk aan jouw geval. Ik krijg inmiddels automatisch een bericht als ik een fiets gehuurd heb en ook weer als ik een fiets heb ingeleverd. Volgens mij heb ik daarvoor niets gedaan, krijg jij dat soort mails niet?? 

https://community.ns.nl/ov-fiets-48/ov-fiets-ingeleverd-maar-krijg-emails-dat-dit-niet-het-geval-is-83541?tid=83541&fid=48

Beste Henk, dank voor de tip. Heb dit nu geactiveerd in de app.

Reageer