Skip to main content

Laat ik beginnen dat het echt een gotspe is dat dit bedrijf geen e-mailadres heeft waar ik vragen naar kan sturen. Het is echt te belachelijk voor woorden.

 

Ik heb de klantenservice gebeld, maar die verwezen mij naar een chat, waar al een uur staat: “Een moment geduld alsjeblieft. Zodra er iemand beschikbaar is, kun je verder in gesprek”. Hoe kunnen jullie zo mensen behandelen? Het is echt niet te geloven.

 

Ik heb een OV-fiets gehuurd rond 14.00. Het achterlicht bleek kapot te zijn en heb de fiets toen rond 20.00 teruggebracht en een nieuwe OV-fiets gepakt. Ik heb een foto als bewijs, dat ik de fiets heb laten melden voor reparatie. Toen heb ik een nieuwe fiets gepakt. De man bij de stalling zei dat ik de NS moest bellen.

 

Volgens Mijn NS heb ik de fiets geleend om 14.00 en toen rond 15.00 ingeleverd. Wat niet zo is, want ik heb een foto, met bewijs, dat ik de fiets heb ingeleverd om 20.00. Waarschijnlijk heeft het systeem het niet opgepakt, omdat de meneer bij de stalling de fiets voor mij heeft afgemeld.

 

Het probleem is nu wel dat ik twee keer moet betalen voor de fiets, omdat de NS een kapotte fiets aan mij levert. 

 

Hoe gaan we dit oplossen NS? Want kennelijk werkt jullie klantenservice niet. 

 

 

Laat ik beginnen dat het echt een gotspe is dat dit bedrijf geen e-mailadres heeft waar ik vragen naar kan sturen. Het is echt te belachelijk voor woorden.

Hoe zie je dat voor je als je steeds over en weer moet mailen, naar een klantenservice die misschien iets van 2.000 mails per dag zal beantwoorden? Weinig grote bedrijven hebben geen direct mailadres. Dus die keuze begrijp ik ergens dan wel.

 

Ik heb een OV-fiets gehuurd rond 14.00. Het achterlicht bleek kapot te zijn en heb de fiets toen rond 20.00 teruggebracht en een nieuwe OV-fiets gepakt. Ik heb een foto als bewijs, dat ik de fiets heb laten melden voor reparatie. Toen heb ik een nieuwe fiets gepakt. De man bij de stalling zei dat ik de NS moest bellen.

 

Volgens Mijn NS heb ik de fiets geleend om 14.00 en toen rond 15.00 ingeleverd. Wat niet zo is, want ik heb een foto, met bewijs, dat ik de fiets heb ingeleverd om 20.00. Waarschijnlijk heeft het systeem het niet opgepakt, omdat de meneer bij de stalling de fiets voor mij heeft afgemeld.

Heel vervelend, maar normaal gesproken kan je het eerste kwartier gratis je fiets terugbrengen. Mogelijk kan NS uit coulance iets betekenen voor je. Bel anders eens met: 030 751 5155


 

Mensen op deze manier behandelen is toch ook niet fatsoenlijk? Ik heb de NS al gebeld en die verwezen mij naar een chat die niet werkt. 

 

Coulance? De NS heeft een fiets waarvan het licht niet doet. Ik meld dit bij de medewerker bij de fietsenstalling en die zegt dat de oude fiets moet inleveren en een nieuwe moet nemen, en dat ik dan klantenservice moet bellen.

 

Ik word hier van het kastje naar de muur gestuurd. Zo ga je toch niet met mensen om of wel? 


Welkom bij de NS Community!

Op zich hoeven ze je aan de telefoon niet naar de chat te verwijzen, maar dat zal wel zijn omdat ze een foto wilden van de defecte fiets of bewijs van het omruilen om 20.00 ?

Beetje overbodig, maar als ze steevast beweren dat je de eerste fiets al om 15.00 ingeleverd had en er om 20.00 nog eentje hebt gehuurd…


Hallo Daniel1819 en welkom bij de NS Community,

 

Wat naar dat dit is gebeurd. Het klopt dat wij inderdaad geen e-mailadres hebben. Via diverse kanalen kan je contact met ons opnemen waarmee je gelijk een reactie krijgt en niet hoeft te wachten op een bericht vanaf onze kant. Het advies is om de fiets na het huren gelijk te controleren op schade. Mocht de fiets schade hebben kan je deze binnen 15 minuten omruilen voor een ander exemplaar. Ondanks dat je al contact hebt opgenomen wil ik nogmaals het advies geven om onze klantenservice te benaderen. Ik mag geen uitspraak doen, maar ik heb het vermoeden dat de kans op coulance best groot is.


De stallingmedewerker heeft de fiets blijkbaar defect gemeld waardoor de huur (volgens het systeem) op een bepaald tijdstip ‘beëindigd’ is. Omdat je de fiets al langer dan een kwartier in bezit had moet je dan inderdaad contact opnemen met de Klantenservice.

Ik heb wel meer OV-fiets transacties gezien waar de tijden niet kloppen, maar waar het dan bijna altijd om tijden gaat die precies een aantal uur beslaan. Dus ja, een fiets die je om bijv. 14:10 gehuurd hebt en waarvan de huur administratief beëindigd is zal dan als ingeleverd staan om 15:10 (of 16:10 of wat dan ook).

Ik vind het woord coulance dan ook nogal zwaar, want TS schetst een realistische situatie en heeft blijkbaar zelfs bewijs dat e.e.a. rond 20:00 heeft plaatsgevonden. Is ook een totaal logische tijd om er achter te komen dat de verlichting niet naar behoren werkt (zonsondergang rond 19:10).


Het blijft jouw verantwoording om voor vetrek uit de stalling het licht en andere defecten te controleren. Zoals al eerder gemeld kun je een kapotte fiets binnen een kwartier gratis omruilen.


Verlichting (met name een achterlicht op batterijen) gaat tegenwoordig vaak automatisch, op basis van een licht- en bewegingssensor. Bij stilstand blijft het achterlicht dan nog een tijdje branden.

De verlichting aan de voorkant is vaak ‘altijd aan’ tijdens het rijden (via een naafdynamo in het voorwiel). Die kan je inderdaad controleren door even het voorwiel op te tillen en een slinger aan het wiel te geven, maar kan eigenlijk weinig aan defect raken.


Reageer