Ik heb ondertussen al meerdere keren geprobeerd telefonisch een klacht in te dienen, wat blijkbaar alleen schriftelijk kan naar een postbus. Het gaat hier om een afgebroken trapper die mij uiteindelijk 50 euro kost door ophaalkosten.
Op 8 november huur ik een OV-Fiets om in Amsterdam naar een verjaardag te fietsen. Vervolgens na al een tijd gefietst te hebben, stap ik bij een kruispunt weer op om verder te fietsen en op dat moment breekt de complete trapper af.
Logischerwijze kan ik niet meer verder fietsen. Ik moet nog steeds naar mijn eindbestemming en de enige oplossing die ik te horen krijg is toch maar even helemaal terug te lopen naar het station wat uiteindelijk wel al zo’n 30-40 min terug is. Dit was op dat moment geen optie en dus de fiets laten ophalen, waarna NS mij 50 euro in rekening brengt zonder ook maar enigszins mee te denken aan een oplossing. Door iedereen wordt hetzelfde script gevolgd en wordt opgelezen hoe dit heel normaal is.
Ik denk dat jullie blij mogen zijn dat dit gebeurd bij het opstappen en niet terwijl ik aan het fietsen ben, waarbij dit hartstikke gevaarlijk zou zijn geweest.
Ongelooflijk slechte service die jullie enkel kunnen bieden, omdat ik niet even kan kiezen voor een ander treinvervoer en bijbehorende OV-Fiets.
Het mogen duidelijk zijn dat ik ontevreden ben over hoe dit tot nu toe is opgepakt en ik zou graag begrijpen waarom er in deze situatie niet kon worden meegedacht aan een beter passende oplossing of waarom in dit geval de kosten niet worden kwijtgescholden. De trapper ligt overigens nog hier als jullie verdere foto’s nodig hebben.