Skip to main content

Ik ben op zoek naar de OV-fiets facturen, maar bij Mijn betaaloverzicht zie ik die er helemaal niet bij staan. Alleen de jaarlijkse factuur voor het dalurenabonnement. 

Kijk ik ergens overheen? 

Help

Hey Deebo. Welkom bij de NS Community!

Dit dien je wel te kunnen zien in je account. Indien dit niet het geval is, neem dan contact op met onze klantenservice om dit op te lossen! 

Bij reizen op saldo zie je volgens mij geen facturen voor OV-fiets. De huur staat wel bij je reishitorie. In feite is je (maandelijkse) bankafschrift de factuur. Voorheen stond bij reishistorie een kopje ‘deur-tot-deur’, dat was wel handig.

Bij reizen op saldo zie je geen facturen voor OV-fiets. 

Jazeker wel, kijk maar eens wat ik bovenaan m'n overzicht in MijnNS heb staan…

Dit lijkt toch verdacht veel op drie OV-fiets ritten...

Het enige verschil is dat ik elke maand twee facturen krijg met twee verschillende factuurdata. Eentje voor m'n WeekendVrij op saldo (rond de 23e) en eentje voor OV-fiets (rond de 1e).

@Daniel I stand corrected en heb je antwoord gemarkeerd, maar zie je behalve de openstaande facturen ook de betaalde?

Jazeker:

Dan op naar de Klantenservice inderdaad. Bij Facturen (tegenwoordig Betaaloverzicht) staat het dus net zoals voorheen. Klopt ook wel, want ‘zonder factuur geen incasso’ (ander lang topic, inmiddels gearchiveerd). 

Dat ging over facturen per mail, maar tegenwoordig sturen de meeste bedrijven die niet meer als bijlage mee (je krijgt een aankondiging of alleen het voorblad) en kan je voor de details terecht op een portaal (‘Mijn omgeving’).

Reageer