Even kennismaken.. | NS Community
Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61400 Bekeken

Reputatie 2
Laatste update 19 april 2018

Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

578 reacties

Reputatie 7
Badge
Ben ik de eerste?
Ik ben Edwin en werk bij NS als machinist vanuit standplaats Utrecht.
Hoop hier enigszins te kunnen helpen.
Dan ben ik nr 2 ;)
Raymond en ook mchinist op de stanplaats Utrecht.
Ook ik hoop te kunnen helpen maar ook wat te kunnen leren.
Dan kom ik binnen als nummer 3, ik ben hoofdconducteur met standplaats Eindhoven. Net als mijn collega's hoop ik veel te leren en te kunnen helpen.
Hallo wat een hoop NSers, hopelijk weten de klanten dit forum ook te vinden. Ik ben Sandra, servicemedewerker in Haarlem en denk dat we hier veel van elkaars expertise kunnen opsteken.:)
Mag ik dan de eerste klant zijn? Ik ben Joey, reis voornamelijk tussen Rotterdam en Amsterdam Sloterdijk.
Leuk initiatief. Ik ben NS reiziger, fanatiek treinreiziger voor zowel werk als privé.
Reputatie 7
Badge
Ik ben Ariën, een trouwe klant van de NS 😉. Er zullen vast wel wat spoorliefhebbers zijn die mij kennen, en ik ben zelf de eigenaar van het portal Treinenweb.nl.

Mijn hobby's zijn onder andere treinreizen (met name in het weekend), en reis dan het hele land door met een WeekendVrij abonnement. Tevens houd ik me ook bezig met fotografie, filmen en ICT.
Gezellig, dat we er met zijn allen maar een leuk forum van mogen maken.
Reputatie 7
Badge +2
Mooi initiatief dit! Ik ben Daniël, inmiddels alweer 7 jaar een trouwe treinforens. De laatste paar jaren op het traject Amersfoort - Utrecht.
Ook in m'n vrije tijd ben ik geregeld in de trein te vinden, dan op zeer uiteenlopende plekken door het land.

En aan OV-gerelateerde dingen in het dagelijks leven: ben één van de beheerders op OV in Nederland.nl
Ik zie dat ik dan nr. 11 ben, zoals men zegt dus het gekkengetal.
In hoeverre dat op mij van toepassing is, laat ik graag aan anderen ter beoordeling over.
Zelf denk ik dat er wel een kern van waarheid in zit.

Bij het vorige forum van NS ("Ikchip" , dacht ik) was ik ook regelmatig te vinden.
En ik hoop ook bij dit forum weer van tijd tot tijd mijn steentje bij te dragen door mijn ervaringen in het OV in het algemeen en bij NS in het bijzonder met anderen te delen.
Ik ben Marjolein van Doorn, klant. Reis iedere dag met de trein. Vind dit forum een goed idee, want ik kan mijn ervaringen, tips en ergernissen tot op heden nergens kwijt.
Hallo mijn bijnaam is NSgids. Sinds mijn twaalfde reis ik al met de trein. Ik heb het altijd al prachtig gevonden om onderweg te zijn. Van grote tot kleine treinen. Het blijft gewoon een fijn vervoersmiddel. 🆒
hallo mijn naam is david_meyer27 en ik ben al vanaf kleins af aan gek op treinen en dat ben ik nog steeds en ik vindt de trein een fijne vervoersmiddel.
Ik ben een klant, houd van wakker schudden.
Misschien zijn er dingen die ook anders kunnen.
Een klant, een hele goede, al zeg ik het zelf. Jarenlang met OVJ vele treinkilometers gemaakt. Hierdoor ook veel praktische kennis opgedaan.
Altijd wel zoekend naar dingen die verbeterd kunnen worden, of zaken waar misschien met een andere blik naar gekeken mag worden.
Hiya!

Ik ben Jenor.
Ik test en repareer vliegtuigelektronica en ben in de weekenden vaak in de trein te vinden.
Een echte "Weekend Vrij" reiziger dus.
Reputatie 2
Wouw, wat een prachtige diversiteit aan leden en reacties al direct! Mocht je je kennis, kunde en enthousiasme over het spoor, treinen en producten met anderen willen delen, dan kan je altijd even hierboven bij 'Help anderen' kijken of je iemand kan helpen. Als je zelf een vraag hebt, kan je die stellen onder het kopje ernaast 'Stel je vraag'. Hoop jullie regelmatig tegen te komen 😃
Hallo allemaal. Ik ben Bart, reis regelmatig met de trein (zowel privé als zakelijk) maar neem ook de fiets, auto of benenwagen als dat beter uitkomt. Kwam er laatst achter dat ik al sinds 1992 een of ander NS abonnement in mijn portemonnee heb.
Hallo allemaal,

Mijn naam is Iwan (46), en ook ik werk bij NS. In mijn functie als Monitor Dienstregeling op het Landelijk Besturings Centrum bewaak ik tijdens mijn dienst de uitvoering van de landelijke dienstregeling. Bij vertragingen en calamiteiten stuur ik de dienstregeling bij zodat er zo min mogelijk klanthinder ontstaat en de dienstregeling in goede cadans doorgang kan vinden. De verstoring helemaal wegnemen is helaas vaak niet mogelijk, maar deze isoleren en/of minimaliseren maakt dat de reis van veel reizigers daardoor ongehinderd voortgang kan vinden.

Ik vind het leuk dat NS een forum heeft gemaakt waarin reizigers met hun vragen, opmerkingen, ideeën en meningen aan het woord kunnen komen. Waar de tijd en kennis het toelaat zal ik proberen om mee te denken of uitleg te geven. Hopelijk kan ik een stukje inzicht leveren op punten die voor de klant soms ondoorzichtig zijn.

Benieuwde groet,
Iwan
Hallo, ik ben Sabine en ik reis regelmatig met de trein, dat is, naast de fiets, het enige vervoersmiddel wat ik heb als ik naar een andere plaats wil.
Voorheen reed ik dagelijks met de trein voor het woon-werk verkeer, dat is nu gelukkig niet meer zo. Ik zeg met nadruk "gelukkig", omdat het mij op den duur wel tegen ging zitten dat reizen. Vooral bij uitval van treinen en/of vertragingen...
Maar als ik nu met de trein ga, ervaar ik dat minder :-)
Ik vind het leuk dat dit forum er is, want als ik vragen heb, kan ik ze sowieso hier kwijt.
Hallo allemaal,
Ik ben dus Frank en ik ben geen forens, maar reis wel regelmatig met de trein, vanuit Dordrecht reis ik vaak naar Rotterdam, Breda, Utrecht en Tilburg. Daarnaast reis ik vaak ook op andere trajecten. Door de slimme combinatie Weekend-Vrij en Studenten-OV betaal ik nooit voor een treinkaartje, hooguit een toeslag voor de IC Direct 🙂
Ik ben Niels, een fanatieke fotograaf met een passie voor treinen en eigenlijk alles dat op rails rijdt. Met mijn weekendvrij reis ik in het weekend heel het land door voor de plaatjes. Naast het spoor ben ik vrij geïnteresseerd in ICT en ga binnenkort starten met een MBO opleiding ICT Beheer.
Ik ben Sharon, en ik ben een bizarre manus van alles. Van fotografie, tot kostuums en zelfs een eigen boek. Ik reis graag, maar met diverse vervoersmiddelen (vind de boot alleen wat saai). Ik ben een zeer creatieve geest, maar heb ook veel kennis van de Nederlandse Spoorwegen.

Ik heb zelf ongeveer een halfjaar meegelopen met de klantmonitoren bij NS en heb daarbij de bijsturing en het OCCR meegemaakt. Zowel in rust, als in diverse storingen.

Ik heb veel te veel interesses om ze allemaal op te noemen, dus hier hou ik het even bij.
Hoi, WJ is de naam. 24 verregende zomers jong, woonachtig in Emmen maar veel onderweg ivm studie in Zwolle en vriendinnetje in Amsterdam. Ik werk in de Kiosk op het station Emmen (ja ja, aan het einde van een Arriva-lijn) en ben zo nu en dan ook te spotten in Kiosk Almelo of Groningen Bus. Ik adem Kiosk.
Goeieavond allen, op Twitter zag ik diverse keren dit forum voorbij komen dus maar even kijkje genomen. Mijn naam is Mark en reis inmiddels alweer 5 jaar met de trein dagelijks op en neer tussen Schiedam/Rotterdam en Leiden als masterstudent in de Scheikunde. Ben erg benieuwd hoe dit forum zich gaat ontwikkelen!

Reageer