beantwoord

breien

  • 12 February 2024
  • 8 reacties
  • 225 Bekeken

Mag je breien in de trein? Ik vraag dit voor een Turks meisje die dit graag wil weten (en doen). Je ziet nooit iemand breien.

icon

Beste antwoord door Sim70 13 February 2024, 07:37

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hoi Sijbrandij,

Ik zou niet weten waarom niet 🙂 Zo lang je geen extra zitplaats in beslag neemt, en niet bij elke steek je buurman in z'n zij port, is het natuurlijk geen probleem.

Reputatie 7
Badge +1

Hoi Sijbrandij,

Ik zou niet weten waarom niet 🙂 Zo lang je geen extra zitplaats in beslag neemt, en niet bij elke steek je buurman in z'n zij port, is het natuurlijk geen probleem.

Misschien niet in de stiltecoupé. Het getik van die naalden tegen elkaar. Maar voor de rest geen probleem natuurlijk. 

Reputatie 7
Badge +3

In mijn studententijd heb ik hele truien gebreid in de trein, ik neem aan dat het nu ook nog steeds mag. Pas op met chenille of andere pluizige garen. Die roze pluisjes van het garen waar ik ooit in de trein mee aan het breien was, vielen wel erg op op het donkere pak van degene die naast mij zat.

Reputatie 7
Badge +1

Die roze pluisjes van het garen waar ik ooit in de trein mee aan het breien was, vielen wel erg op op het donkere pak van degene die naast mij zat.

Die kon meteen door naar Carnaval. 😉

Ik heb wel eens mensen zien breien in de trein. Lijkt mij geen enkel probleem en vaak vinden mensen het nog interessant ook.

Reputatie 7
Badge

Dat is geen enkel probleem. 10 jaar geleden hadden ze bij NS in samenwerking met Innocent zelf een brei-evenement in de trein.

https://youtu.be/NarDKdQu9fE

Reputatie 6

Ik brei al jaren in de trein hoor en mijn moeder ook als ze reist, geen enkel probleem. In het vliegtuig mag het ook trouwens 😀

Reputatie 3

Breien, Daar gaat een rust vanuit! Zien we graag! Er wat moois van maken!!

Reputatie 3

Het mag.

 

Echter, gebruik wel boeren verstand (is een Nederlandse uitdrukking). Tijdens drukke momenten is het misschien niet handig. Het is niet toegestaan om overlast of hinder te veroorzaken.

 

Als het rustig is of weinig ruimte nodig hebt dan zie ik geen enkele probleem (zoals hierboven beschreven zullen veel mensen leuk vinden).

Reageer