kluisje openen zonder ticket maar met foto. kan dat? | NS Community
beantwoord

kluisje openen zonder ticket maar met foto. kan dat?

  • 27 November 2022
  • 10 reacties
  • 786 Bekeken

We willen iets achterlaten voor onze zoon op Station Groningen. Kunnen we hem een foto sturen van het kluis-ticket en dat hij het met de foto de kluis opent? Of is het fysieke ticket echt nodig?

icon

Beste antwoord door Daniël NS 27 November 2022, 11:34

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Er zal een fysiek ticket nodig zijn om een kluisje te kunnen openen.

Reputatie 7
Badge +1

Er zal een fysiek ticket nodig zijn om een kluisje te kunnen openen.

 

Ik vind dat je dit wel heel stellig beweerd. De meeste van die kluisjes werken tegenwoordig op een streepjescode en dat zou dus best wel kunnen werken met een foto. 

Reputatie 6

Hey Kees010. Welkom bij de NS Community.

Dit zou mogelijk moeten zijn omdat je een QR code dient te scannen om het kluisje te openen, maar ik weet niet 100% zeker hoe goed het afgelezen wordt van een telefoon scherm. Met een goede, duidelijke foto, dient dit mogelijk te zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Er zal een fysiek ticket nodig zijn om een kluisje te kunnen openen.

 

Ik vind dat je dit wel heel stellig beweerd. De meeste van die kluisjes werken tegenwoordig op een streepjescode en dat zou dus best wel kunnen werken met een foto. 

Dus dan zou je moeten weten wat voor een soort kluisje dat is.

Reputatie 7
Badge +1

Er zal een fysiek ticket nodig zijn om een kluisje te kunnen openen.

 

Ik vind dat je dit wel heel stellig beweerd. De meeste van die kluisjes werken tegenwoordig op een streepjescode en dat zou dus best wel kunnen werken met een foto. 

Dus dan zou je moeten weten wat voor een soort kluisje dat is.

Zie antwoord Daniël. Het is dus gewoon mogelijk. Voorheen had je ook nog wel lockers met een fysieke sleutel. Ik ben deze inderdaad al een poosje niet meer tegengekomen. 

Badge +3

Zolang je geen kaartje krijgt dat je ergens in moet steken (zoals bij veel parkeergarages) zal een foto wel werken inderdaad.

Ik vroeg mij dit ook af, ik heb een gebruikte ticket gefotografeerd, en deze foto onder de qr-scanner gehouden. 

 

Het apparaat gaf aan dat mijn huur periode was afgelopen en bedankte mij. De ticket kan dus prima gelezen worden vanaf scherm.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie een plotlijn voor een spannende thriller waarbij iemand een foto van het kluisticket stuurt naar iemand anders om wapens of drugs uit de kluis te halen.

Zoals gezegd, een beetje goede foto zal prima gaan. Het zijn maar eenvoudige QR-codes met weinig informatie, dus hoge kwaliteit is niet nodig. 
 

Wil je echt zekerheid en ben je een beetje nerdy, dan lees je de inhoud van de code met GSM 1, stuurt die tekst naar GSM 2, die op basis daarvan weer een nieuwe QR code genereert. Geen enkel verlies door slechte foto’s dan. 

Badge +3

Zoals gezegd, een beetje goede foto zal prima gaan. Het zijn maar eenvoudige QR-codes met weinig informatie, dus hoge kwaliteit is niet nodig. 
 

Wil je echt zekerheid en ben je een beetje nerdy, dan lees je de inhoud van de code met GSM 1, stuurt die tekst naar GSM 2, die op basis daarvan weer een nieuwe QR code genereert. Geen enkel verlies door slechte foto’s dan. 

Zie 

Zou dat echt lukken? De QR-code scanner op mijn telefoon doet weinig met codes die geen link opleveren (zoals die op een OV-fiets met nieuw slot).

Oh wacht, toch wel! Dus als je de ‘kale’ informatie (al is het maar een lap tekst) uit een code kunt halen kun je daar natuurlijk een zelfde code mee genereren.

Hello NS Community!

De code op zo’n kluiskaartje moet natuurlijk wel een ‘echte’ QR-code zijn (bekend formaat, zoals Aztec).

Reageer