Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61435 Bekeken


Toon eerste bericht

578 reacties

Reputatie 1
Hallo allemaal,

Ik ben Daniël, bijna 18 jaar, woon (helaas) in het noorden (Friesland) in een klein plaatsje genaamd Sint Nicolaasga met een slechte bereikbaarheid. Zoals m'n forumnaam misschien al doet vermoeden, is mijn grootste hobby (model)treinen, en dan vooral van NS. Die private vervoerders vind ik maar niks... Verder reis ik wekelijks tussen Heerenveen en Leeuwarden, en zo af en toe in de weekenden een dagje door het land.
Ik hoop zo af en toe een bijdrage te kunnen leveren op dit forum. Hopend op een succes! 🙂
Reputatie 2
Hallo, ik ben Gerrit en ben een tevreden NS gebruiker, meestal te vinden op het traject Holten Deventer. Maar ook vaak gebruikmakend van kruidvatkaartjes voor uitjes door heel Nederland
Hallo, ik ben Gerrit en ben een tevreden NS gebruiker, meestal te vinden op het traject Holten Deventer. Maar ook vaak gebruikmakend van kruidvatkaartjes voor uitjes door heel Nederland

Hoi Gerrit
Je hebt het over Kruidvatkaartjes. Je zult ongetwijfeld weten dat op dit moment ook Albert Heijn een actie heeft voor dagkaarten.

Gr. Hans
Reputatie 6
Badge +2
Ik had nog niets gehoord over de versoepeling. Goed nieuws voor wie er gebruik van wil maken.
Goedenavond.

Mijn naam is Aafke Klopman, ik ben 50 jaar en ik woon in Leeuwarden. Af en toe reis ik met de trein, verder in de provincie wel eens met de bus.

Ik vernam over de stakingsacties van de schoonmakers van de NS-treinen - en later vernam ik dat er door nog meer schoonmakers van andere bedrijven gestaakt wordt - en stuurde daarom de onderstaande ingezonden brief naar de kranten.

De schoonmakers van de NS-treinen staken. Ze willen betere arbeidsvoorwaarden. Reizigers mopperen over vieze en onhygiënische treinen. Tja, wil de staking succes hebben, dan is het noodzakelijk, dat andere mensen moeten meelijden.
De NS roepen de partijen op tot een akkoord te komen. Ze zouden er beter aan doen, om de schoonmakers bij de NS zelf in dienst te laten komen. Dan krijgen ze vanzelf betere arbeidsvoorwaarden. Er moet een einde komen aan het inhuren van externe bedrijven, louter en alleen om op loonkosten te kunnen bezuinigen. Ik zou alle NS-reizigers ook willen oproepen, om bij de NS aan te dringen op betere arbeidsvoorwaarden. De schoonmakers hebben er recht op om als volwaardige burgers in de welvaart te kunnen delen, in plaats van als de laagsten onderaan de maatschappelijke ladder en daarom als de minsten te worden behandeld. Schoonmakers, succes!

Met vriendelijke groet,

Aafke Klopman
Badge +3
😊
Dank voor de tip, Geus, inderdaad goed om dat te weten. Maar vooral een domme zet van NS, een keuzedag zou je moeten kunnen kiezen en dan moet het niet uitmaken welk apparaat je gebruikt. Nog beter lijkt mij de mogelijkheid te geven een datum waarop je deze dag wilt opnemen in te voeren op het scherm, dan kun je daarna gewoon op saldo reizen en wordt de keuzedag pas afgeschreven op de dag die je gepland hebt.
Maar dat is misschien te eenvoudig voor NS?
Reputatie 1

Hoi allemaal,

Ik ben Robin en reisde als student tussen Eindhoven en 's-Hertogenbosch. Vanwege mijn stage woon ik nu in Duitsland en reisde voor de coronacrisis regelmatig tussen Krefeld en Eindhoven. Nu reis ik dagelijks met de trein in Duitsland en ik moet zeggen dat ik de punctualiteit van de NS heel erg mis maar ook zeker het vriendelijke personeel. Mocht er nog iemand vragen hebben over internationale reizen naar Duitsland, dan help ik graag!

De NS computer kan mijn vraag niet beantwoorde. Ik heb 7 keuzedagen gekregen voor 2015. De eerste is van 27-12-2014 tot 27-12-2015 geldig. De tweede van 28-12-2014 tot 27-02-2014. Ik vroeg of ik eerst de tweede keuzedag kon gebruiken. Het antwoord zou ja moeten zijn maar de computer kwam er niet uit.;)
Reputatie 2
Dag beste reizigers en NS'ers. Ik reis dagelijks van en naar m'n werk in Venlo met m'n NS abonnement en reis in de weekenden ook vaak met de trein om leuke dingen te doen. Ik heb mezelf hier op het forum maar Trainz genoemd omdat dat een computerspel is dat ik in m'n vrije tijd graag speel. Mijn hoop is dat we hier veel van elkaar kunnen leren!

Hee dag, is dit ook het tekstveld voor de kennismaking? Nou ik waag het er dan maar op. Ik heet Henk. Ik reis sinds 2007 dagelijks (nou ja de werkdagen dan) tussen Assen en Winsum.

Reputatie 7
Badge
Iets te spontaan misschien haha. Het betekent sowieso vrolijk. En dat ben ik. Meestal :P

Nee joh. Zolang je maar lekker jezelf bent he. 🙂

Hallo hallo,

 

Ik ben een treinreiziger die elk weekend heerlijk geniet van zijn weekend vrij-abonnement, naast de incidentele korte tripjes doordeweeks.Dit vind ik echt heerlijk en ook een fijne kostendemper, gezien ik wekelijks een weekend naar mijn vriendin ga of andersom. De treinreis duurt haast 3 uur en dan haal ik dat er prima uit. Daarnaast vind ik het reizen in de trein ook ontspannend en een goed alternatief voor de auto. 

Voor het eerst een vraag gesteld op het forum en binnen 10 minuten antwoord. Echt een goede service en een mooie community lijkt het! Ik hoop hier nog vaker langs te komen :)

 

Groetjes en een fijne dag!

 

Reputatie 7
Badge +4

Welkom, dit forum kan soms wel wat hersens gebruiken.:grinning:

Badge +3
Goh @Iris NS, ik zie net pas dat je (een maand geleden, ik had vakantie) Erryt, Stijn en Denice noemde.

Toeval eigenlijk, iemand vroeg "wie na Sivan modereert hier, en is 'de baas?' " en ik noemde dezelfde, na het 'verlies' van Thomas, Klaas-Jan e.d. De 'nieuwelingen' doen het goed trouwens.

Dan blijven er nog twee over eigenlijk, want Denice zwangerschapsverlof en zo. Als je dit nog leest, het ga je goed in je nieuwe functie of job!

Welkom @uhm.daniel ook!
Welkom, Gotty. Leuk dat je dit met ons deelt. Ik wens je veel plezier binnen onze community!
Reputatie 1
Welkom, Gotty. Leuk dat je dit met ons deelt. Ik wens je veel plezier binnen onze community!
Dankje.
Hallo iedereen,

Ik trein 5 dagen van de week.
Verder ben ik groot metalfan en ga ik graag naar concerten en festivals, wat ik dan ook meestal met de trein doe, en altijd zeer tevreden ben dat er rond 12 uur s'nachts toch nog een trein rijdt.

Ik ben lid geworden van dit forum omdat ik zelf met een aantal vragen zat en het mij te overdreven leek om hiervoor speciaal iemand te bellen.
Verder vind ik dit forum erg behulpzaam, niet alleen afgaand op mijn eigen post, maar ook afgaand op de oudere berichten.
Reputatie 7
Badge +4
Welkom Margriet. Ik zal een vrouw nooit naar de leeftijd vragen maar mocht u 60+ zijn dan is het goed te kijken naar de mogelijkheid van Keuzedagen. Dit wellicht volledig ten overvloede 😉
Hallo, Ik ben Mary en reis al 20 jaar met de trein voor werk en privé, tussen Veenendaal West en Schiphol.
Ik hoop dat ik samen met jullie mee kan denken om reizen met de trein voor iedereen prettiger te maken.
ik kom hier ook even buurten. als fietser met een Speed-Pedelec heb ik hier weinig te zoeken voor het woon-werk-verkeer, maar na een ongeval is de fiets nu in reparatie, en 2x45 km met een gewone fiets is me teveel van het goede. Dus met de fiets naar het station (15 km) en dan 20 min in de IC. daarna nog 15 minuten lopen, lekkere manier van ww-verkeer. valt me ook helemaal niet tegen, zelfs de prijs niet: ben meteen begonnen met een daluren-abo, en ga wat vroeger van huis, zodat ik rond 06.30 incheck. Dat scheelt 40%. ;-)
Verder doen we in de recreatieve sfeer toch al veel met de trein: stads- en museumbezoekjes in de weekenden, dus die daluren heb ik er zo uit...
volgende week is de SP weer hersteld, dus dan blijft het voorlopig bij recreatief treinreizen. en bij heel slecht weer natuurlijk. En in het najaar willen we een weekje naar Porto, we denken dat we dat ook met de trein gaan doen: vrijdag weg, zaterdag daar, vrijdag daar weer weg en zaterdag weer thuis. kijken of we dat geregeld krijgen. De treinreiswinkel gaan me hopelijk op het goede spoor brengen.
Hoi Conrado. Dat kan zeker! En als je dat prettig zou vinden, mag dat ook in het Engels.

Welkom!
Welkom, Liberty!

Wat dapper, zeg! Ik hoop dat je je angst stap voor stap kunt overwinnen 🙂! Veel succes!
Gezellig, dat we er met zijn allen maar een leuk forum van mogen maken.
Reputatie 7
Badge +2
Mooi initiatief dit! Ik ben Daniël, inmiddels alweer 7 jaar een trouwe treinforens. De laatste paar jaren op het traject Amersfoort - Utrecht.
Ook in m'n vrije tijd ben ik geregeld in de trein te vinden, dan op zeer uiteenlopende plekken door het land.

En aan OV-gerelateerde dingen in het dagelijks leven: ben één van de beheerders op OV in Nederland.nl

Reageer