Even kennismaken.. | NS Community
Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61414 Bekeken

Reputatie 2
Laatste update 19 april 2018

Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

578 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Het gaat om "Stel je vraag" in de blauwe balk.
Aha, die doet het inderdaad niet. Ook bij mij niet nee.
Aha, die doet het inderdaad niet. Ook bij mij niet nee.

Probleem is al gesignaleerd richting Klantenservice
Hmm, zowel in FireFox als Safari:
403, Je hebt geen toegang tot deze pagina.

Sorry, helaas is deze pagina niet toegankelijk voor je.


Hoi Paul,

Vreemd als je dat niet kan in "Stel je Vraag". Als je op "Stel je vraag" klikt, krijg ik rechts bovenin een blauwe button van "maak een nieuw topic aan" en daar kan ik dan een vraag of een nieuw topic starten. Ik hoop dat het je lukt, anders horen we het graag.

Ik hoop dat het je nu wel lukt. Trouwens, ook aangenaam om kennis te maken ;)
En in Chrome? Daar kan ik via de gegeven links gewoon op komen.
We zijn er mee aan de slag! Bedankt voor het doorgeven.
Reputatie 7
Badge +4
We zijn er mee aan de slag! Bedankt voor het doorgeven.


Ik had het in een privebericht al aangegeven. Ik moet elke keer mijn wachtwoord opnieuw aanvragen en dit gaat mis met Firefox en Safari op de Mac en op de PC ook met Firefox, Safari en Explorer.
Tot voor een paar dagen ging het probleemloos.
Hallo,

Ik ben Caron, student 18 jr en ging gister de mist in met mn ov-abo en kreeg n bon.
Hoop dat die nog terug te draaien is. n Hoop geld voor mn eerste werkweek :-(

grt.
Caron
Hallo Caron,

Welkom op het forum. Kan je een PB sturen met je NAM gegevens en het boetekenmerk nummer? Dan ga ik de situatie even voor je bekijken.

Groet,
Marjan
Hallo allemaal,

Ik stel me ook maar even voor. Ik reis al met de trein vanaf dat ik bij m'n moeder in de buik zat. Regelmatig gingen we van Nijmegen naar Middelburg heen en weer op familiebezoek en voor dagjes weg pakten we vaak ook de trein. Inmiddels woon ik in De Klomp en studeer ik in Amsterdam en reis ik dus bijna elke dag heen en weer. Mijn vrienden wonen inmiddels ook door het hele land, van Groningen tot Zeeuws-Vlaanderen (jammer dat je dan maar tot Goes met de trein kunt) en van Alkmaar tot Maastricht. Met de trein ergens naartoe is met m'n Altijd Vrij abonnement net zo gewoon als even de fiets pakken. Bovendien kan ik in de trein goed studeren: toch iets minder afleiding dan thuis!

Groetjes, Nijn
Hallo forumleden,

Mijn naam is 'Ceske Drahy', ik woon in een dorp in Fryslan, Hurdegaryp. En jawel, we hebben een treinstation, alhoewel de NS ons verlaten heeft. :P
Ik reis een of twee keer per maand naar vrienden in Wassenaar en Amsterdam en ook twee of drie keer per jaar naar het buitenland, waaronder Tsjechië per CityNightLine, waar ik vaak de trein verder neem richting Oekraïne, Odessa bijvoorbeeld of Albanië, Servië.

De OV-chipkaart is voor mij slecht nieuws. Ik heb niets met dat onding, dat ook voortdurend faalt. 😞 Gelukkig zijn papieren kaartjes voor internationale treinreizen nog wel beschikbaar en heb ik de beschikking over een zeer goede en snelle fiets, maar het is naar dat ik nu aangaande binnenlandse ritten nog slechts gebruik kan maken van Kruidvat en Blokker-aanbiedingen. Voordeel is wel dat ik binnenkort mezelf in kan schrijven voor de Tour de France, want na 9 juli zal ik honderden kilometers gaan afleggen per fiets, hetgeen mijn conditie ten goede komt. Elk nadeel heb zijn voordeel, aldus Cruijff. 😃
Hallo, ik ben Daantje. Ik reis niet zo veel met de trein, ongeveer 1 à 2 keer per maand, in binnen- en ook naar het buitenland. Ik heb een voordeelurenabonnement met keuzedagen. Op 1 juli gaan mijn nieuwe keuzedagen in, ik moest wel even slikken toen ik zag wat ik moet betalen: € 84,00. Keuzedagen zijn 50% duurder geworden, dat is wel veel in één keer.
Tot nu toe had ik papieren kaartjes voor de keuzedagen, dat is nu dus afgelopen. Ik denk dat het wel zal lukken de keuzedag op de kaart te zetten.
Hallo, ik ben Daantje. Ik reis niet zo veel met de trein, ongeveer 1 à 2 keer per maand, in binnen- en ook naar het buitenland. Ik heb een voordeelurenabonnement met keuzedagen. Op 1 juli gaan mijn nieuwe keuzedagen in, ik moest wel even slikken toen ik zag wat ik moet betalen: € 84,00. Keuzedagen zijn 50% duurder geworden, dat is wel veel in één keer.
Tot nu toe had ik papieren kaartjes voor de keuzedagen, dat is nu dus afgelopen. Ik denk dat het wel zal lukken de keuzedag op de kaart te zetten.


Even een tip, Daantje.
Haal de keuzedagen niet op bij die kleine gele automaten in de supermarkt of andere winkels, maar bij voorkeur vlak voor je op reis gaat bij de NS kaartautomaat op het station via de knop "ophalen keuzedag".
Die apparaten in de winkels zetten alle beschikbare dagen meteen op je kaart (je hebt geen keuze), zodat én de keuzedag voor de lopende periode van 2 maanden én de keuzedag voor het hele jaar meteen allebei op je OV-chipkaart worden gezet.
Bij de eerstvolgende treinreizen worden dan in eerste instantie de keuzedagen gebruikt. Zonde van een keuzedag als je een korte reis maakt met de intentie dat niet met een keuzedag, maar op saldo te doen.
De NS kaartautomaten hebben een groot scherm, een aparte knop, dus veel overzichtelijker en daarmee een geringere kans om fouten te maken.
Dank voor de tip, Geus, inderdaad goed om dat te weten. Maar vooral een domme zet van NS, een keuzedag zou je moeten kunnen kiezen en dan moet het niet uitmaken welk apparaat je gebruikt. Nog beter lijkt mij de mogelijkheid te geven een datum waarop je deze dag wilt opnemen in te voeren op het scherm, dan kun je daarna gewoon op saldo reizen en wordt de keuzedag pas afgeschreven op de dag die je gepland hebt.
Maar dat is misschien te eenvoudig voor NS?
Beste Daantje, dat is inderdaad een goede tip alleen weet ik niet of dit technisch haalbaar is. Daarnaast biedt het huidige systeem meer flexibiliteit doordat je de Keuzedag activeert op de dag dat je deze gebruikt.

En dan vanaf nu graag weer 'on topic' 🙂.
Reputatie 1
Ik ben Johnny2014, ik reis tussen de 30.000 en 35.000 km per jaar met de trein waarvan ongeveer 12.000 voor woon- werk km's per jaar.
goedenavond, Merlijn is mijn naam, en ik reis 1 tot 3 x per mnd met de trein,
ik heb n voordeel abbonnement en vrije keuze dagen,
Hallo mijn naam is Charline en heb een voordeeluren kaart met 7 vrijdagen waar ik dacht zonder zorgen kon reizen
Dag allen, ik ben Ruben en reis 3 dagen per week tussen Rotterdam en Amsterdam (en weer terug gelukkig). Een echte forens dus, maar ik mag wel achter de spits aan sukkelen, dat scheelt.
Ik ben paul en heb met mijn vrouw 2 jaar voorlichting gegeven over de ov-chipkaart in het kader van een project van het ministerie van verkeer en waterstaat
Hallo mijn "naam" is Robert ten Brink en ik kom mijzelf even voorstellen aan de mede-reizigers op dit forum.
Die mij tot nu toe best bevalt.. 😃
Ha, welkom op het NS Serviceforum! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier! hallo ik heb mijn fiets gister 18-06-2014 woensdag heb ik hem in de bewaakte fiets stalling gezet in weert ik kreeg een kaartje en die moest ik inleveren als ik hem kwam ophalen maar ik ben het kaartje gister kwijt geraakt ik weet elk detail van de fiets kunt u mij mischien helpen want volgens die man kreeg ik hem niet mee zomder het gele kaartje waar een nummer op stond want die kaartje moest aan de ns worden gegeven
Beste OV gebruiker, graag wil ik je adviseren om even contact op te nemen met NS Fiets via 0900-343 87 55. Zij kunnen voor je uitzoeken wat je nu kunt doen.
Hallo Femke NS, werk je bij de NS?
Thanks voor je tips, voortaan zal ik eerst checken of er op mijn traject geen werkzaamheden zijn. En desondanks heb ik een te gekke dag gehad in Scheveningen bij de beeldhouwwinkel. Gelukkig achteraf waren we met de auto zodat wij ook nog stenen mee konden nemen en gereedschap.
Eind juli gaan we met deze spullen aan de slag tijdens een workshop die 5 dagen achter elkaar duurt.
😉
hallo ik heb mijn fiets gister 18-06-2014 woensdag heb ik hem in de bewaakte fiets stalling gezet in weert

Leuk! Een fiets die zich voorstelt in het topic "Even kennismaken.." 😉

Reageer