Even kennismaken.. | NS Community
Sticky

Even kennismaken..

  • 5 February 2014
  • 578 reacties
  • 61414 Bekeken

Reputatie 2
Laatste update 19 april 2018

Ha, welkom op de NS Community! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

578 reacties

Hoi Michiel, ik snap even niet goed wat je bedoeld. Ik schreef net aan een vrouwelijk NS lid, die mij iets geschreven had, en drukte op een knopje even kennismaken. Nu krijg ik van jou een gek berichtje over een fiets in de bewaakte fietsenstalling, ik weet niet wat er gaande is, maar vind het maar vreemd.
Wil je kennis met mij maken ofzo, daar lijkt het op. Ik dacht dat je nog een tip had om mijn geld retour te krijgen, maar nee, dat zit er denk ik helemaal niet in. Helaas, valt me tegen van de NS>:?
sorry, om jullie forum te bevuilen met een bericht dat helemaal niet voor mij was bedoeld maar een andere NS ganger die een kaartje kwijt is geraakt om zijn fiets op te halen. Michiel even goed lezen he, dit geldt ook voor jou. Toedeloe ik ga weer eens even an die Arbeit. 🆒
Hallo, ik ben Anny en rij voor mijn plezier heel Nederland door met het keuzedagkaartje voor de 60+er.
Hallo forummers, mijn naam is Chantall en net als veel mensen hier ben ik al jaren vaste klant bij NS. Vroeger gingen mijn treinreizen vooral van Noord naar West of Zuid/West en terug. De laatste 6 jaar vind je me in de treinen in en rond de randstad. Ik ben niet in het bezit van een rijbewijs, dus de trein is voor mij vervoersmiddel nummer 1. Even wachten voor een overstap vind ik geen probleem, maar een mooi moment om binnenkomende treinen te bewonderen.
Een goedenavond! Via Google hier terecht gekomen en me gelijk aangemeld. Mag wel wat bekender worden ;)

Ik ben Roeland, Servicemedewerker/PLP bij NS. PLP staat voor Proces Leider Perron. Ik heb momenteel mijn verhaal al 3 keer aangepast maar er is geen korte uitleg over wat ik doe.
Ik probeer op Rotterdam Centraal en Dordrecht (per dienst verschillend) de punctualiteit te waarborgen. Ik houd in de gaten of treinen op tijd vertrekken en zo niet: waarom niet? Ik sta in contact met de treindienst leider en de knooppunt controllers (degene die het knooppunt (c.q. groot station met meerdere reismogelijkheden naar verschillende bestemmingen) in overzicht hebben en beslissen wat daar gebeurt).
Uiteraard sta ik ook reizigers te woord. Daarnaast heb ik in Dordrecht een verantwoordelijkheid over het rangeerproces. Ik krijg wijzigingen door van de collegae en verwerk deze in de dienstregeling. Dit kan van alles zijn: treinen die niet meer verder mogen omdat ze kapot zijn, maar ook treinen die hard nodig schoongemaakt moeten worden.

In mijn vrije tijd heb ik een rockabilly cover band en ben ik fan van de jaren 50 leefstijl!
Daar drum ik sinds 2010 en dat doe ik met veel plezier. (even reclame: The Boppin Bastards)

Schroom niet om te vragen, ook NS-Specifieke vragen vind ik leuk om te lezen en te beantwoorden.
Hoi, ik ben dan. Ik reis al jaren veelvuldig 'losjes' door het jaar heen, en sinds 2 jaar dagelijks voor het werk tussen Rotterdam en Leiden. Dat gaat zeker niet perfect, maar het is ook zeker geen poel van ellende. Gemiddeld genomen gaat er 1 op de 5 dagen wel iets mis, maar positief bekeken gaat het 4 vd 5 dagen wel goed. Wat wél een poel van ellende is, is de OV shitkaart. Nog nooit zo'n brak, ondoorzichtig en ingewikkeld systeem gezien. Zelfs in bananenrepublieken hebben ze een beter kaartsysteem!
Hoi, ik ben Marita:S
Hoi ik ben Marcel en ik heb sinds 9 juni een Weekend Vrij abonnement en heb er nu al veel gebruik van gemaakt zo ben ik vorige week zondag naar Den helder geweest en met zo'n reis heb ik mijn abonnement er al weer uit. Voor dat ik deze abonnement had ging ik niet vaker dan 3x per jaar met de trein.
Ha, welkom op het NS Serviceforum! We hopen dat dit de basis zal vormen voor een levendige community. Je kan je hier even voorstellen, zodat we mekaar wat beter kunnen leren kennen en we je wegwijs kunnen maken in de community. Bedankt en veel plezier!

Hallo, ik ben zusterjanssen en heb al jaren een daluren abonnement. Ik reis niet veel meer sinds ik ben verhuisd naar Zeeland, echter mijn abonnement houd ik aan. Omdat mijn familie me af en toe nog willen zien
Oftwel gewoon Michael voor mijn vrienden maar omdat ik fan ben van wasberen noem ik mij altijd zo op elk forum dat ik tegenkom! Ben 39 jaar oud en ik reis zowat altijd met de trein van hot naar her... Dusja...
Reputatie 1
Hoi ik ben isabel 66 jaar en maak gebruik van voordeeluren kaart
verwijderd
En ik ben Mike ook treinfanaat Reis ook regelmatig door t land. Om gewoon leuke plaatjes te schieten van treinen
Reputatie 1
Hallo. Wij zijn meneer en mevrouw trein, 2 Stripfiguurtjes. We zijn beide stoomlocomotieven.
Dit zijn enkele vrienden vrienden van ons.


Arend, Gijs (mat'64),Dubbeldekkertje (DDZ) en Toverlocomotief. Die laatste is heel gemeen! Die doet er alles aan om ons tot slaven te brengen. Gelukkig Zijn er maar 3 vijhanden die wij kennen. Vrienden hebben wij er gelukkig in overvloed.

En omdat het bijna allemaal treinen zijn weten wij ook veel over hun. Dus stel maar een vraag dan gaan wij dat beantwoorden! En als we het niet weten gaan wij dit tot op de bodem uitzoeken! ;)

Volg ons ook op YouTube, Twitter, Google+ en meneerenmevrouwtrein-nl.webnode.nl
Reputatie 1
Hallo, ik ben O.Treblado en heb me aangemeld zodat ik, wanneer ik vragen heb, e.e.a. kan opzoeken.
Hoi ik ben Biker , reiziger en mystery guest bij NS. Ik ben heel positief over dit forum en ik zal mijn best doen mijn steentje bij te dragen..
Interessant een NS forum. Ik ben forens met jaartrajectkaart Waddinxveen - Rotterdam. Zeer kritisch over de dienstverlening van NS en Prorail. Veel te weinig waar voor het geld en nauwelijks merkbare verbetering van dienstverlening. Het is dat een extra auto nog meer geld kost, maar anders ....
Ik zal mij ook even voorstellen, hallo mensen. Mijn naam is Frank,23 jaar reis iedere dag voor werk met de trein en in het weekend heeeeeeel veel met mijn Weekend. Vrij abbo. Ik ga eens kijken naar dit forum. Gegroet
Hallo allemaal...
Ik ben Yildiz 46 jaar en ben op het forum gekomen door in eerste instantie te klagen, na al mijn frustraties over de OV kaart.
Mijn ervaring met de NS en de trein is goed en ben ook blij met de trein. Maar als ik aan de OV kaart denk dan maak ik mij al weer kwaad.
Mensen van de NS hadden jullie niet iets beters kunnen bedenken dan die OVkaart. Wat een onding, het lijkt wel een product van een digi-oermens. Geef mij het kaartje maar weer terug.
Zo dat is er weer even uit.
Nu weten jullie wie ik ben.. even een boze gefrustreerde treinreiziger.
Ik ben Martin en ik wil mij op deze plek even voorstellen. Ik heb redelijk wat trein kilometers gemaakt in Nederland maar ook in met name centraal en ex-oost Europa. Ik ben benieuwd of ik hier nog wat kan leren of mogelijk af en toe een tip kan geven aan mede reizigers.
Hallo allemaal,
Ik ben Rene_1974, 1974 is mijn geboortejaar.
Ik ben geen regelmatige treinreiziger, maar ik reis zo nu en dan eens met de trein (met of zonder actie dagkaart van blokker. kruidvat, enz.).
Het reizen met de trein ervaar ik op het algemeen als zeer onspannend.
Hoi,

Ik ben mam van een student en zit met vragen vandaar dat ik mij aangemeld heb op dit Forum. Zelf maak ik zelden of geen gebruik van de NS. Werk bij de gemeente en zie wel waar ik uitkom.
Hallo!
Ik ben Raoul Tielman en moet dinsdag alleen nog door een medische keuring om de opleiding tot machinist te mogen volgen, standplaats Amsterdam!
WIsh me luck!
Hallo Raoul!

Heel veel succes dinsdag, moet wel lukken toch?!
Hopelijk mag je hebt mooiste beroep ter wereld uit gaan oefenen 😃
Welkom nieuwe forumleden! Veel succes NS-Raoul! 😃

Hallo!
Ik ben Raoul Tielman en moet dinsdag alleen nog door een medische keuring om de opleiding tot machinist te mogen volgen, standplaats Amsterdam!
WIsh me luck!

Reageer